پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403 - 09 May 2024
تاریخ انتشار: 1398/10/13 03:14
کد خبر: 3927

استقلال چطور از دی بیاسی به فرهاد مجیدی رسید؟

به نظر می رسد مدیران استقلال از ماجراها و حواشی یک ماه اخیر باشگاه تجربه لازم را به دست نیاورده اند که کماکان سعی دارند با ادعاهایی عجیب با اذهان عمومی بازی کنند! این بار این ادعاهای نادرست مدیران استقلال دامن دی بیاسی ایتالیایی را گرفت!

به گزارش خبرنگار رصد ورزشی و به نقل از فوتبالی، پس از گذراندن کش و قوس های فراوان و بسته شدن پرونده استقلال و استراماچونی، مسئولان باشگاه استقلال از سه شنبه ظهر رایزنی هایی را با جیانی دی بیاسی سرمربی سرشناس ایتالیایی آغاز کردند. به اصرار خلیل زاده و با دستور او و همانطور خود خلیل زاده خبر داده بود پس از ناامید شدن از پاسخ مثبت استراماچونی، خطیر سراغ دو گزینه ایتالیایی رفت. خطیر خیلی سریع سراغ مدیر برنامه های چیرو فرارا و دی بیاسی رفت و مذاکرات را پیش برد و پس از انجام توافقات اولیه، دی بیاسی شرایط استقلال را پذیرفت و تبدیل به یک گزینه جدی برای هدایت نیمکت استقلال شد. او و دو دستیارش قرار بود برای یک و نیم فصل حضور در استقلال، ۷۵۰ هزار دلار دریافت کنند. در حالی که باشگاه استقلال حتی بلیت هواپیما برای حضور این سرمربی در ایران را نیز در نظر گرفته بود اما در دقیقه 90 مدیران استقلال ناگهان با یک چرخش 180 درجه ای، به این نتیجه رسیدند که باید هدایت تیم استقلال را به گزینه ایرانی دهند و فرهاد مجیدی که پیش از این سرمربی گری استقلال را نپذیرفته بود، با اعلام رسمی رسانه باشگاه استقلال هدایت آبی ها را عهده دار شد. 

اما دیروز و پس از اعلام خبر سرمربی شدن فرهاد مجیدی، دو اتفاق جالب و درخور توجه رخ داد. مورد اول توییت خبرنگار سایت گاتزتا دلو اسپورت بود که با ادعایی جنجالی، پرده از منتفی شدن حضور دی بیاسی در استقلال برداشت و آشکارا عنوان کرد با وجود توافقات نهایی بین دو طرف، این مخالفت از سوی وزیر ورزش دولت ایران صورت گرفته و در نهایت فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی استقلال انتخاب شد.

Capture

اتفاق جالب دیگر صحبت های اسماعیل خلیل زاده بود که درباره علل منتفی شدن ماجرای دی بیاسی توضیحاتی داده بود. وی ادعا کرده بود که این گزینه در جلسه هیات مدیره باشگاه مورد بررسی قرار گرفته و اعضای هیات مدیره رای به حضور وی در تیم نداده اند! این ادعا درست به نظر نمی رسد چرا که مسئولان استقلال از روز سه شنبه و در واقع از زمانی که احساس کردند احتمال شنیدن جواب منفی از استراماچونی زیاد شده، به دنبال جذب دی بیاسی و فرارا رفتند و کارهای جذب دی بیاسی  هم تا حدود زیادی انجام شد و قرار بود نام این سر مربی رسما اعلام شود اما فرهاد مجیدی به جای دی بیاسی سرمربی شد! 

بررسی کارنامه دی بیاسی 

خلیل زاده دیروز و پس از توییت خبرنگار ایتالیایی که خبر داده بود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان با حضور دی بیاسی مخالفت کرد، گفت و گویی کرد و در صحبت هایش از کارنامه ضعیف جیانی دی بیاسی صحبت کرد و این مورد را یکی از دلایل منتفی شدن این انتقال اعلام کرد! حال سوال این است که اگر کارنامه این سرمربی ضعیف بوده چرا بیش از 48 ساعت تلاش بی وقفه برای جذب این سرمربی صورت گرفته است؟!

ضمنا ادعای کارنامه ضعیف جیانی دی بیاسی هم قابل بررسی است چرا که او چندی پیش هم از گزینه های هدایت نیمکت تیم ملی ایتالیا بود. او جزو معدود مربی هایی است که توانست دو تیم مودنا و تورینو را با قهرمانی و دبل کردن،طی دو سال از سری C به سری A ایتالیا هدایت کند. همینطور او در آلبانی محبوبیت فراوانی دارد چرا که برای اولین بار در تاریخ فوتبال آلبانی توانست این تیم را بدون شکست به مرحله نهایی یورو (۲۰۱۶) برساند و به عنوان تیم شگفتی ساز جام معرفی شود. دی بیاسی پس از شش سال موفقیت در تیم ملی آلبانی استعفا داد. لازم به ذکر است که او هرگز از تیمی اخراج نشده است. او هم اکنون به اتفاق آنتونیو کونته عهده دار مدرسه فوتبالی است که استعداد های جوان فوتبال ایتالیا را مدیریت می کند. دی بیاسی هدایت تیم‌هایی همچون کارپی، مودنا، برشا، تورینو، لوانته، اودینزه و تیم ملی فوتبال آلبانی را در کارنامه دارد. او مجموعا 4 قهرمانی به دست آورده است و بدین ترتیب ادعاهای سرپرست باشگاه استقلال درباره رزومه ضعیف این سرمربی رد می شود. حتی تیم ملی ایران با تیم ملی آلبانی دیداری دوستانه برگزار کرده بود که آلبانی یک بر صفر پیروز شد.

مساله ای که روشن است این است که هواداران استقلال در یک ماه اخیر از عدم صداقت باشگاه با هواداران به شدت آزرده هستند و مدیران کنونی این باشگاه بهتر است برای جلب حمایت هوادارانشان، با آنان صادق باشند. چیزی که استراماچونی به آن همیشه تاکید داشت که در باشگاه صداقت نیست. اکنون که نیکولو اسکیرا خبرنگار گاتزتا دلو اسپورت از دلیل اصلی نهایی نشدن پروژه دی بیاسی _ استقلال پرده برداری کرده است، بهتر است مدیران ما هم با هواداران رو راست باشند. تخریب رزومه یک مربی سرشناس در عصر ارتباطات می تواند عواقب بدی برای آینده مدیران یک باشگاه داشته باشد. باشگاهی که کاسه صبر هوادارانش را لبریز کرده است! مطمئنا خلیل زاده هم از بالا تحت فشار بوده که چنین مصاحبه ای کرده و خواسته فشار توییت را از روی سلطانی وزیر ورزش و جوانان بردارد چرا که خلیل زاده پس از نه استراماچونی، به دنبال سرمربی خارجی برای استقلال بود که در نهایت پس از مخالفت با سرمربی خارجی، فرهاد مجیدی سرمربی استقلال شد.  این در حالی است که جلسه هیات مدیره هم برای وتو کردن دی بیاسی تشکیل نشده بود!


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/485kn4