چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 - 01 May 2024
تاریخ انتشار: 1401/10/12 00:11
کد خبر: 34700

استرداد یا کنسلی بلیط هواپیما به چه شکل است؟

گاهی اوقات ممکن است که وقوع اتفاقات غیر منتظره برنامه سفرتان را بهم بریزد یا به دلایل گوناگونی از سفر رفتن منصرف شوید.

 در هر حال، اگر نتوانید در پرواز شرکت کنید، با استرداد بلیط می‌توانید بخشی از هزینه صرف‌شده برای سفر را جبران کنید. اما چطور می‌توان بلیط هواپیما خارجی خریداری‌شده را کنسل کرد؟ شرایط و قوانین استرداد چیست؟ در صورت کنسلی، چه مقدار از هزینه صرف‌شده برای خرید بلیط به مسافر برگردانده می‌شود؟ برای پاسخ به این سوالات و آشنایی با صفر تا صد مقررات کنسلی بلیط هواپیما تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

شرایط و قوانین کنسلی بلیط هواپیما

پیش از آشنایی با روش های کنسل کردن بلیط هواپیما، ابتدا باید با قوانین و مقررات آن آشنایی داشته باشید:

  • تنها در صورتی می‌توانید بلیط خریداری‌شده را استرداد کنید که بلیط هواپیما سیستمی خریده باشید. امکان استرداد بلیط چارتری عموما وجود ندارد.

  • قبل از خرید بلیط، مقررات ایرلاین مورد نظرتان را مطالعه کرده تا از حداقل بازه زمانی برای استرداد بلیط اطلاع پیدا کنید.

  • پس از استرداد، هزینه بلیط فقط به حسابی که خرید قبلا با آن انجام شده است، بازگردانده می‌شود.

  • مسافران موظف هستند که در زمان خرید بلیط هواپیما، قوانین ایرلاین مورد نظرشان را بادقت مطالعه کنند. در غیر این صورت، آژانس یا ایرلاین هیچ مسئولیتی در این باره بر عهده ندارد.

روش های استرداد بلیط هواپیما

با توجه به اینکه بلیط خود را از آژانس‌های فروش بلیط یا مستقیما از خود ایرلاین خریداری کرده‌اید، روش استرداد متفاوت خواهد بود:

استرداد بلیط از آژانس

در این حالت، مسافران می‌توانند بلیط خود را از آژانسی که خرید را از آن انجام داده‌اند، استرداد کنند و آژانس‌های هواپیمایی هیچ مسئولیتی در قبال بلیط‌های خریداری‌شده از ایرلاین ها ندارند. در صورتی که بلیط را حضوری خریده‌اید، باید به دفتر آژانس مراجعه کنید و روند استرداد را انجام دهید. اما اگر از مراجع آنلاین بلیط گرفته‌اید، برای کنسل‌کردن آن نیز باید به همان وب‌سایت مراجعه کنید. در این حالت، باید به پنل کاربری خود بروید و از بخش پیگیری خرید، بلیط مورد نظرتان را انتخاب و روی گزینه درخواست لغو پرواز کلیک کنید. با اندکی تفاوت در جزئیات، در اغلب سایت‌های خرید اینترنتی بلیط هواپیما باید همین روند را برای استرداد طی کنید. توصیه می‌کنیم در زمان خرید بلیط هواپیما حتما مرجع معتبری مثل فلای تودی را انتخاب کنید تا در صورت تصمیم به کنسلی با چالش خاصی مواجه نشوید.

استرداد بلیط از ایرلاین

در صورتی که بلیط را مستقیما از ایرلاین‌ها خریداری کرده باشید، امکان کنسلی آن از طریق آژانس وجود ندارد. در این حالت باید به صورت حضوری به دفتر ایرلاین در فرودگاه یا هر جای دیگر مراجعه کنید. همچنین می‌توانید با پشتیبانی تماس بگیرید و از آن‌ها برای طی‌کردن مراحل کنسلی بلیط هواپیما مشورت بگیرید. در این حالت، امکان استرداد بلیط هواپیما از سایت خود ایرلاین هم امکان‌پذیر است.

هزینه کنسلی بلیط هواپیما چقدر است؟

بنا به هر دلیلی که تصمیم به کنسل کردن بلیط هواپیما بگیرید، باید مبلغی را به‌عنوان جریمه پرداخت کنید. در واقع، پس از استرداد، هزینه بلیط با کسر جریمه به حسابی که با آن روند خرید را انجام داده‌اید واریز خواهد شد. میزان جریمه به زمان کنسلی بلیط هواپیما و ایرلاینی که بلیط را از آن خریده‌اید بستگی دارد و از 10 تا 80 درصد هزینه بلیط متغیر است. همچنین، باید بدانید که بعضی از شرکت‌های هواپیمایی قوانین خاصی را برای استرداد تعیین کرده‌اند و بلیط بعضی از کلاس‌های پروازی آن‌ها غیر قابل استرداد است. بنابراین، پیش از نهایی‌کردن خرید بلیط، بهتر است قوانین ایرلاین را بادقت مطالعه کنید تا در صورت استرداد، با مشکل خاصی مواجه نشوید.

تا چه زمانی فرصت برای استرداد بلیط وجود دارد؟

یکی از مهم‌ترین سوال‌هایی که در زمینه کنسل کردن بلیط هواپیما پیش می‌آید، این است که مسافران تا چه زمانی می‌توانند بلیط خود را استرداد کنند. این موضوع به سیاست‌ها و قوانین شرکت‌های هواپیمایی بستگی دارد. به‌عنوان مثال، مسافران یک ایرلاین نهایتا تا 3 ساعت قبل از پرواز می‌توانند بلیط خود را کنسل کنند و ایرلاین دیگر ممکن است 20 تا 50 درصد مبلغ بلیط را به افرادی که از پرواز جا مانده‌اند، عودت دهند. همه این موارد با جزئیات کامل در قوانین خرید بلیط شرکت هواپیمایی شرح داده شده است.

فلای تودی، مرجع معتبر خرید بلیط هواپیما ارزان

به هزار و یک دلیل، ممکن است سفر شما کنسل شود و تصمیم به استرداد بلیط بگیرید. از این رو، از مهم‌ترین نکاتی که در سفرهای هوایی باید به آن توجه داشته باشید، قوانین کنسلی خرید بلیط هواپیما است. در این مطلب با شما درباره صفر تا صد استرداد بلیط هواپیما صحبت کردیم و نکاتی را که در این زمینه باید بدانید، در اختیارتان قرار دادیم. همان‌طور که در متن به آن اشاره شد، اگر خرید بلیط هواپیما را از مراجع معتبر انجام دهید، هیچ نگرانی از بابت استرداد نخواهید داشت و تنها با صرف چند دقیقه وقت و چند کلیک، به‌راحتی می‌توانید روند کنسلی را انجام دهید. فلای تودی یکی از این مراجع معتبر است که با پشتیبانی 24 ساعته حتی در ایام تعطیل، سفر را به تجربه‌ای لذت‌بخش و فراموش‌نشدنی برای شما تبدیل خواهد کرد. برای خرید ارزان ترین بلیط هواپیما و رزرو هتل، همین حالا به سایت فلای تودی مراجعه کنید.

 

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصدورزشی مسئولیتی بابت آن ندارد ....


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/45rxzm