پنج‌شنبه 27 اردیبهشت 1403 - 16 May 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/29 02:00
طرز تهیه | طرز تهیه کیک هندوانه‌ ای
کد خبر: 34196

طرز تهیه کیک هندوانه‌ ای مخصوص شب یلدا/روش درست کردن کیک هندوانه‌ ای

شب یلدا بزرگترین شب سال نزدیک است و مردم برای تهیه خوراکی ها در تلاش هستند. در این نوشته، طرز تهیه کیک هندوانه‌ ای مخصوص شب یلدا را آموزش می‌دهیم.

طرز تهیه کیک هندوانه‌ ای مخصوص شب یلدا را ببینید. در این طرز تهیه، از چند ماده غذایی متنوع و خوش رنگ استفاده شده است. طرز تهیه کیک هندوانه‌ ای 3 ماده اصلی دارد که هر ماده نیز از موادی جداگانه تهیه می شود. طرز تهیه کیک هندوانه‌ ای را در ادامه آموزش می دهیم.

مواد لازم برای طرز تهیه کیک هندوانه‌ ای

طرز تهیه کیک هندوانه ای

طرز تهیه کیک هندوانه ای

9 مرحله طرز تهیه کیک هندوانه ای

مرحله اول

برای درست کردن کیک هندوانه ابتدا باید خود کیک را درست کنیم. برای این کار تخم مرغ ها، شکر و وانیل را با همزن خوب هم می زنیم. بعد روغن، شیر و رنگ سبز را اضافه کرده و مواد را خوب مخلوط می کنیم.

مرحله دوم​

در ادامه آرد و بکینگ پودر را پس از اینکه سه بار الک کردیم به موادمون اضافه کرده و خوب هم می زنیم تا یکدست شود.

مرحله سوم

حالا قالبی را که برای برای پخت این کیک در نظر گرفتیم کاغذ روغنی انداخته و یا اینکه با کره چرب کرده و آرد پاشی می کنیم. بعد مایه کیک آماده شده را درون قالب ریخته و برای پخت در فر از یک ربع قبل گرم شده با دمای 175 درجه سانتی گراد به مدت 15 تا 20 دقیقه می گذاریم تا بپزد.

مرحله چهارم

برای اطمینان از پخت کیک، خلال دندان تمیز را وسط کیک فرو می کنیم اگر تمیز بیرون آمد کیک پخته است و از فر بیرون آورده و کنار می گذاریم تا خوب خنک شود.

طرز تهیه کیک هندوانه ای

مرحله پنجم

در این فاصله پودینگ کیک را درست می کنیم. برای این کار نشاسته ذرت، آرد و شکر را داخل قابلمه کوچک باهم مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

بعد شیر را بهش اضافه کرده و روی حرارت قرار می دهیم و به صورت مرتب هم می زنیم تا مثل فرنی غلیظ شود.

مرحله هفتم​

حالا پودینگ آماده شده را روی کیک خنک شده می ریزیم و رویش را با قاشق خوب صاف می کنیم. سپس کیک هندوانه ای آماده شده را به مدت 1 ساعت داخل یخچال می گذاریم.

مرحله هشتم

در این مدت زمان ژله هندوانه را آماده می کنیم. برای این کار ژله هندوانه را با یک و نیم لیوان آب جوش حل کرده و صبر می کنیم تا کمی از حرارت بیفتد.

مرحله نهم

بعد ژله آماده شده را روی کیک می ریزیم و این بار به مدت 2 ساعت در یخچال استراحت می دهیم تا خودش را بگیرد. بعد از 2 ساعت کیک هندوانه آماده شده را از یخچال بیرون آورده و با شکلات چیپسی روی آن را تزیین کرده و بعد سرو می کنیم.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/45rwom