سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403 - 30 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/02/24 11:38
املت قارچ
کد خبر: 39544

یک غذای خوشمزه و سریع | املت قارچ را از دست ندهید

قارچ به دنبال فواید و طعم بسیاری خوبی که دارد در میان افراد محبوبیت پیدا کرده به همین سبب دستور پخت غذاهای مختلف یکی از مواد اولیه قارچ می باشد.

قارچ به دنبال فواید و طعم بسیاری خوبی که دارد در میان افراد محبوبیت پیدا کرده به همین سبب دستور پخت غذاهای مختلف یکی از مواد اولیه قارچ می باشد

مواد اولیه:
تخم مرغ ۳ عدد
قارچ ۴ عدد متوسط
پیازچه ۳ ساقه
فلفل سبز ۱ عدد
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
روغن به مقدار کافی

املت قارچطرز تهیه املت قارچ:

برای پخت یک املت قارچ مجلسی ابتدا باید پیازچه ها را شسته و کنار بگذارید، قارچ ها را سریعا آبکشی کرده و پوست رویی آنها را می گیریم و در نهایت روی تخته آشپزخانه به صورت ورقه ای برش می دهیم.

تابه را روی حرارت ملایم گذاشته و روغن را داخل آن می ریزیم، اجازه دهید تا به خوبی تابه گرم شده و سپس قارچ های ورقه شده را داخل آن بریزید، یک پنس نمک روی قارچ ها بریزید و به صورت مداوم آنها را تفت دهید تا بپزند.

تابه را روی حرارت ملایم گذاشته و روغن را داخل آن می ریزیم، اجازه دهید تا به خوبی تابه گرم شده و سپس قارچ های ورقه شده را داخل آن بریزید، یک پنس نمک روی قارچ ها بریزید و به صورت مداوم آنها را تفت دهید تا بپزند.

درصورتی که می خواهید قارچ ها آب زیادی از دست ندهند آنها را داخل تابه داغ ریخته و تفت دهید اما اگر می خواهید آب آنها کاملا کشیده شود قارچ  را داخل تابه سرد بریزید. و روی حرارت قرار دهید تا آب آنها به صورت کامل کشیده شود.

بعد از آن تخم مرغ ها را داخل پیاله شکسته تا به صورت سالم داخل کاسه باشند و با استفاده از همزن دستی آنها را به خوبی هم بزنید تا از حالت لختی خود خارج شوند، سپس پیازچه ها را با چاقو به صورت ریز خرد کنید و داخل تخم مرغ ها بریزید و مجددا با همزن دستی آنها را مخلوط کنید. قارچ ها را به ترکیب اضافه کرده و مدتی آنها را تفت دهید و سپس اجازه دهید املت خود را بگیرد

شعله زیاد را روشن کرده و فلفل سبز تند را روی شعله قرار دهید تا دقیقا مانند بادمجان شود، اجازه دهید به خوبی کباب شود و سپس روی تخته آشپزخانه به صورت ریز خرد کنید و روی املت بریزید. این کار را سریع انجام دهید تا باعث شود املت طعم تند و دودی به خود بگیرد. البته می توانید از فلفل سبز شیرین نیز استفاده کنید.

زمانی که املت به خوبی پخته شد با کفگیر نصف آن را بلند کرده و روی قسمت دیگر تا بزنید و آن را داخل بشقاب بگذارید و با سس کچاب تزئین کنید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3wzv7r