چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/03/06 13:15
لجبازی
کد خبر: 40168

لجبازی در زندگی مشترک | اثرات منفی لجبازی در زندگی مشترک

لجبازی زن و شوهر در زندگی مشترک می تواند پیامدها و اثرات منفی داشته باشد.

لجبازی  رفتاری است مقابلانه گرانه که در آن شخص برای نشان دادن قدرت و دفاع از خود بروز می دهد.لجبازی خصلتی است که ممکن است در هر فردی وجود داشته باشد. لجبازی در زندگی مشترک میتواند بسیار آزار دهنده تر و استرس زا و حتی تهدیدی برای زندگی مشترکتان باشد.

MjQ5YjQ5tdif

نحوه برخورد با همسر لجباز

دلیل لجبازی همسرتان را پیدا کنید

در زندگی مشترک هر وقت با مشکل لجبازی مواجه شدید ابتدا سعی کنید علت و ریشه مشکل علت لجبازی مردان و زنان را پیدا کنید. در این مورد نیز ابتدا از خودتان بپرسید که چرا همسرم با لجبازی و یکدنگی با من رفتار میکند؟ زیرا حتما دلیلی برای این کار وجود دارد. بعد از پیدا کردن علت این امر، سعی کنید مشکلات و اختلافات را برطرف کنید. فراموش نکنید که شما و همسرتان دو نفر با خصوصیات متفاوت هستید و به جای قضاوت کردن درباره رفتارش، او را بفهمید و برای بهبود رابطه تان فداکاری و گذشت داشته باشید.

با همسرتان بحث نکنید و عصبانیتش را بیشتر نکنید. زیرا در این حالت ممکن است که خود شما هم به این ویژگی منفی مبتلا شوید. 

تا زمانی که همسرتان در حالت های عصبی و عصبانی بودن به سر می برد، سعی کنید راجع به آن موضوعی که لجبازی همسرتان را برانگیخته کرده است، صحبت نکنید.

نیازهای روانی، اجتماعی همسرتان را بشناسید و سعی کنید آن ها را بر آورده نمایید.

در گفتن ویژگی های منفی همسرتان بسیار مواظب باشید. سعی کنید موقعیت سنجی را داشته باشید. در یک موقعیت مناسب که همسرتان در شرایط جسمانی و روحی متعادل قرار دارد، یکی از ویژگی های منفی او را بیان کنید.

در صحبت کردن با همسرتان سعی کنید جملاتتان را با تو شروع نکنی. زیرا فاعل تو، نشان دهنده مقصر بودن و یا سرزنش کردن هست. بهتر است جمله های ما با فاعل من شروع بشود

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3wzgpr