پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403 - 02 May 2024
تاریخ انتشار: 1402/10/01 10:43
خودروی هایما
کد خبر: 125765

قیمت خودروی هایما چند؟

قیمت خودروی هایما در 3 ماهه گذشته 80 میلیون تومان افت کرد.

به گزارش رصد ورزشی: قیمت خودروی هایما نسبت به اوایل پاییز امسال 80 میلیون تومان کاهش داشته است.قیمت خودروی هایما در اول مهر امسال یک میلیارد و 775 میلیون تومان بود.قیمت خودروی هایما هر چند در آبان ماه هم در مسیر کاهشی قرار داشت اما در نهایت خودروی هایما در انتهای پاییز به قیمت یک میلیارد و 695 هزار تومان فروخته شد.یکی از دلایل کاهش قیمت خودروی هایما در بازار خودرو رکود شدید در بازار خودرو عنوان شده است.
بررسی روند قیمتی «هایماS8» در پاییز سال جاری نشان می‌دهد که این خودرو با شیب تند قیمتی وارد فصل پاییز شد، اما این روند به مرور تغییر کرد و با افت قیمت این خودرو شاهد کاهش حدود 215 میلیونی آن در یکماه بودیم. ارزیابی قیمت «هایماS8» نشان می‌دهد هرچند این خودرو در مهر ماه بیشترین رشد قیمت را ثبت کرده است، اما این روند در ابتدای آبان به پایین‌ترین سطح خود رسید.  

نیم نگاهی به جدول قیمتی این خودرو در فصل پاییز نشان می‌دهد در اولین روز مهرماه (ابتدای پاییز) «هایماS8» یک میلیارد و 775 میلیون تومان قیمت گذاری شد و این روند با کاهش شدید در ابتدای آبان به یک میلیارد و 560 میلیون تومان رسید تا به این طریق این خودرو بیشترین کاهش را در نیمه فصل پاییز تجربه کند. هرچند این خودرو در آبان ماه شکل کاهشی به خود گرفت، اما نوار قیمتی آن پس از نیمه آبان ماه کم‌کم تغییر کرد و در آخرین روز فصل پاییز به یک میلیارد و 695 میلیون تومان رسید.   

خودروی هایما

فعالان بازار خودرو معتقدند رکود در بازار خودرو و کاهش معاملات در آبان‌ماه یکی از عمده دلایلی است که موجب شد تا بازار خودرو در این ماه شکل کاهشی به خود گیرد، با این شرایط در بسیاری روزهای آبان ماه امکان کشف قیمت در بازار خودرو وجود نداشت، روندی که می‌توان آن را به نوسان قیمت دلار و اخبار پی‌درپی که در خصوص خودروهای وارداتی منتشر ‌شد نسبت داد.

تداوم این روند در آخرین روزهای آبان و با ورود به آخرین ماه پاییز شکسته شد و با توجه به تثبت نرخ دلار و اعلام قیمت خودروهای وارداتی که چندان به ذائقه بازار خودروهای داخلی نبود تغییر کرد و با این شرایط شاهد بازگشت رشد قیمت در بازار خودرو بودیم.

منبع: اقتصاد نیوز


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3qpdq9