جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 03 May 2024
تاریخ انتشار: 1401/10/11 01:59
رپرتاژ اگهی /
کد خبر: 34665

راهنمای خرید دوچرخه تاشو

دوچرخه تاشو یکی از انواع دوچرخه است.

در وسط این مدل یا همان مرکز تقارن لولا و زانویی قرار گرفته که کمک می‌کند دوچرخه به اندازه‌ی کوچک‌تر و جمع جورتری تبدیل شود. اکثر این مدل ها را میتوان در دوچرخه ایرانی جستجو کرد. به دلیل این ویژگی‌ منحصر به فرد مدل تاشو طرفداران زیادی دارد؛ البته هرکدام از انواع دوچرخه از جمله تاشو، کورسی (جاده)، کوهستان، نمایشی و غیره کاربردهای خاص خودشان را دارند. بنابراین نمی‌توانیم در مورد ارجحیت یکی از سایر مدل‌ها نظر قطعی بدهیم. به عبارتی انتخاب هرکدام از انواع این وسیله‌ی پرکاربرد کاملاً به نیازسنجی، سلیقه و علاقه‌مندی فرد بستگی دارد.

اگر دوچرخه تاشو را به عنوان گزینه‌ی مناسب انتخاب کردید، احیاناً با شکل و کاربردهای آن آشنا هستید، این احتمال هم وجود دارد که فقط اسم آن را شنیده باشید و بخواهید اطلاعات بیشتری در مورد این وسیله ورزشی ایده‌آل کسب کنید. در هر صورت بهتر است یک راهنمای خرید داشته باشد. به بیانی دیگر بهتر خواهد بود اگر قبل از خرید با انواع دوچرخه تاشو، بهترین نوع، بهترین مارک و البته قیمت آن اطلاعاتی داشته باشید. همینجا در همین مقاله تمامی موارد گفته شده را بررسی کرده‌ایم. پس لطفاً تا پایان این مطلب کوتاه همراه ما بمانید.

ویژگی‌های دوچرخه تاشو

مهم‌ترین ویژگی دوچرخه تاشو قابلیت جمع شدن و انعطاف آن است که به راحتی در هر مکانی قرار می‌گیرد و جابه‌جایی آن نیز آسان است. در کنار آن ویژگی‌های قابل توجه دیگری هم دارد. به علاوه باید به وزن سبک و سرعت بالای آن نیز اشاره کرد. تولید کنندگان دوچرخه تاشو از قطعات و متریال خاصی در ساختن آن استفاده می‌کنند. این قطعات هرچند که قیمت مدل تاشو را بالا برده‌اند، اما منجر به سبک وزن بودن، سرعت و قدرت بالا در آن شده‌اند.

مزایا

طراحی و ظاهر دوچرخه‌های تاشو به خودی خود مزایای آن را تعریف می‌کنند. اگر بخواهیم به شکل اجمالی چند تا از مزیت‌ها و محاسن مدل‌های تاشو را نام ببریم. مواردی که در زیر آمده مهم‌ترین‌شان هستند.

  • قابلیت نگهداری و جابه جایی آسان

  • کاهش خطر سرقت (مجبور نیستید آن را در خیابان یا هرجای دیگری رها کنید.)

  • سرعت بالا

  • کیفیت قطعات

  • سبک وزن بودن

انواع دوچرخه تاشو

تولید کنندگان انواع مختلفی از دوچرخه‌های تاشو را تولید و به بازار عرضه کرده‌اند. همانطور که گفتیم باز هم انتخاب بهترین مدل به نیاز، سلیقه و بودجه‌ی شما بستگی دارد. ممکن است یک مدل برای فردی مناسب باشد و فرد دیگری نتواند با آن کنار بیاید. در هر صورت این دوچرخه‌ها همواره سبک وزن و تندرو هستند. از همه مهم‌تر اینکه تمامی مدل‌های تاشو به راحتی جمع شده و به یک دوچرخه کوچک تبدیل می‌شوند. به طوری که به آسانی می‌توانید آن‌ها را جابه‌جا کرده و یا با خود به هر مکان دیگری حمل کنید.

مهم‌ترین انواع دوچرخه تاشو مدل‌های تاشو با سبک کروزر، تاشو با موتور الکتریکی کمکی (برقی) و تاشوهای تک سرعته هستند. تمامی این مدل‌ها از قطعاتی با بهترین متریال تهیه شده‌اند که سرعت و کیفیت آن‌ها را افزایش داده است. اما برخی از تولید کنندگان از متریال و گاهاً ساختار متفاوت‌تر استفاده می‌کنند که منجر به ایجاد تمایزاتی در بین انواع مدل‌های تاشو شده است. برای مثال تاشوهای تک سرعته دنده‌های کمتری دارند. بنابراین اگر قصد دوچرخه سواری در تپه‌ها را دارید، بهتر است به سمت مدل‌هایی به غیر از مدل تک سرعته بروید.

برخی دیگر از انواع دوچرخه‌های تاشو منحصر به فردتر هستند. یعنی اینکه جدا از قابلیت جمع شدن که ویژگی‌های کلی همه‌ی آن‌هاست، قابلیت‌های متفاوت‌تری دارند؛ از جمله می‌توان به دوچرخه‌هایی که موتور برقی یا الکتریکی دارند اشاره کرد.

دوچرخه برقی از نوع تاشو

یکی از پرکاربردترین و قابل توجه‌ترین انواع دوچرخه تاشو، نوع برقی آن است. یک دوچرخه با موتور الکتریکی که به شکل قابل ملاحظه‌ای سرعت و هزینه‌های شما را کاهش می‌دهد. این مدل‌ها مقرون به صرفه هستند، هم برای رفتن به تپه‌ها هم در خیابان‌ها و جاده‌ها می‌توانید از آن استفاده کنید. خصوصا اینکه تاشو هستند و به راحتی قابل حمل با ماشین، قطار و یا هر وسیله‌ی نقلیه‌ی دیگری. جالب توجه‌تر اینکه حتی برای مسافرت‌های طولانی نیز از مدل‌های تاشوی برقی استفاده شده و تأثیر آن بر کاهش هزینه‌های سفر به وضوح نمایان بوده است.

نکات خرید؛ چطور یک دوچرخه تاشوی مناسب بخریم؟

به‌طور کلی در هنگام خرید دوچرخه تاشو باید به چند نکته‌ی مهم و اساسی از جمله وزن، اندازه، دنده‌ها، قطر تایر یا چرخ‌ها و مهم‌تر از همه قیمت توجه داشته باشید. در حقیقت هنگامی این نکات را مد نظر قرار می‌دهید با توجه به نیاز و بودجه‌تان بهترین انتخاب ممکن را خواهید داشت.

بهترین تایر برای دوچرخه از نوع تاشو

اولین نکته توجه به تایر آن است. اندازه تایر بسیار مهم است، زیرا اندازه دوچرخه را در هنگام جمع شدگی تحت تأثیر قرار می‌دهد. به این معنی که اگر هدف شما از خرید این وسیله جمع شدن آن و راحتی در جابه جایی است یک تایر بزرگ نمی‌تواند پاسخگوی نیاز شما باشد. برای اینکه دوچرخه به اندازه‌ی مناسبی جمع شود بهتر است تایری با اندازه 20 اینچ یا کمتر داشته باشد.

وزن دوچرخه تاشو

دومین نکته توجه به وزن دوچرخه تاشو است. ساختار و قطعات این وسیله به گونه‌ای طراحی شده است که وزن آن را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد. بر همین اساس وزن این وسیله بسیار سبک است. اگر آن را جمع کرده‌اید و می‌خواهید به جایی دیگر حمل کنید به سادگی از عهده‌ی آن برمی‌آیید. همچنین وزن کم در هنگام دوچرخه سواری در مسیرهای سربالایی و سرپایینی هم به میزان زیادی قابل توجه بوده و دوچرخه سواری را برایتان راحت و خوشایند می‌کند.

متریال مورد استفاده عامل اصلی تعیین وزن دوچرخه‌ها از جمله مدل‌های تاشو هستند. مدل‌های تاشو ممکن از جنس کربن، آلومینیوم یا فلز باشند. وزن هرکدام از این مدل‌ها به ترتیب بین 7 تا 12 کیلوگرم، 10 الی 16 و 12 تا 20 کیلوگرم است. با این حساب مدل‌های تاشوی کربنی سبک وزن‌تر و مدل‌های فلزی وزن بیشتری دارند.

قیمت دوچرخه تاشو

سومین نکته و توصیه خرید، توجه به قیمت دوچرخه تاشو است. این وسیله از جدیدترین تکنیک‌ها و بهترین قطعات ساخته می‌شود و این موضوع در امکانات، ساختار و صد البته قابلیت‌های آن به وضوح نمایان است. بر همین اساس بدیهی است که قیمت آن نسبت به سایر مدل‌ها و انواع موجود در بازار بیشتر باشد. اما این مسئله نباید شما برای خرید دودل کند. به عبارتی دیگر اگر مصمم به خرید هستید و دوست دارید از وسیله‌ای که راحت جابه جا می‌شود، سبک وزن است و کیفیت و سرعت بالایی دارد استفاده کنید، قیمت بالای آن را در نظر نگیرید.

کلام پایانی؛ بهترین مارک دوچرخه تاشو

بنا بر آنچه گفته شد، دوچرخه تاشو مدلی با قابلیت جمع شدگی، وزن سبک، سرعت زیاد و حمل آسان است. این مدل می‌تواند مسافرت شما را کم هزینه‌تر کند. از طرفی کمک می‌کند همیشه و در هر حال به سلامتی و استقامت بدن‌تان اهمیت بدهید. برندهای متعددی در زمینه ساخت دوچرخه از جمله مدل‌های تاشو فعالیت دارند. در حال حاضر بهترین مارک‌ دوچرخه تاشو در ایران برندهای هامر، شیائومی، لندوور، ویوا و جاینت هستند. در صورت تصمیم برای خرید هرکدام از این موارد بهتر است نکاتی که در بالا ذکر شد را مورد توجه قرار دهید.

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصدورزشی مسئولیتی بابت آن ندارد .... 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3qdb7p