پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403 - 02 May 2024
تاریخ انتشار: 1402/02/29 10:39
تاس کباب
کد خبر: 39789

طزر تهیه تاس کباب | تاس کباب غذای سنتی خوشمزه

طرز تهیه غذای تاس کباب را در زیر می خوانید.

این روزها که تب و تاب غذاهای فست فودها بالا گرفته و جای غذاهای سنتی سر سفره ها خالی است درکنار ما باشید تا غذای خوشمزه تاس کباب را به شما آمورش دهیم.

مواد لازم 
گوشت گاو و یا گوسفند ۴۰۰ گرم
پیاز سه عدد متوسط
هویج چهار عدد
سیب زمینی چهار عدد متوسط
گوجه فرنگی گیلاسی هشت عدد
رب گوجه فرنگی دو قاشق غذاخوری
روغن زیتون دو قاشق غذاخوری
پودر لیمو خشک یک قاشق چایخوری
زرد چوبه ۱/۲ قاشق چایخوری
دارچین، نمک و فلفل به میزان لازم
بِه دو عدد بزرگ
آب به میزان مورد نیاز
بادمجان دو عدد
آلو بخارا یا قیسی به تعداد دلخواه
تاس کباب

خُرد کردن مواد اولیه در تهیه تاس کباب از اهمیت بالایی برخوردار است بنابراین باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشت پس لازم است قبل از شروع پخت، تمامی مواد لازم را به یک اندازه و با سلیقه خُرد کنید.

۲- اگر از گوشت در تهیه تاس کباب استفاده می‌کنید، لازم است آن‌ها را به صورت نازک برش دهیم.

۳- هویج‌ها را پوست کنده و به صورت حلقه حلقه و هِلالی برش می‌دهیم و همچنین پیازها را پوست کنده و به صورت حلقه‌ای و متوسط خرد می‌کنیم. 

باید توجه داشت که در زمان تهیه تاس کباب لازم است که پس از پوست کندن بِه، آن‌ها را به صورت هلالی برش داده و همین‌طور نیاز است که بادمجان‌های مورد استفاده به صورت حلقه‌ای خُرد شود.

برای استفاده از آلوها لازم است در ابتدا به خوبی شسته شود و در ظرفی که آب داخل آن قرار دارد، خیس کنیم.

۴- قابلمه مناسبی را برای تهیه تاس کباب خانگی و خوشمزه آماده می‌کنیم و در درون آن مقداری روغن زیتون می‌ریزیم سپس پیازهای حلقه شده را در کف قابلمه و در دو طرف آن می‌چینیم. بر روی ردیف آخر پیازها، برش‌های گوشت را قرار می‌دهیم و در آخر هویج و بهِ‌ای را که از قبل به صورت حلقه شده و دانه گرفته آماده کرده بودیم، به ترتیب بر روی آلوها قرار می‌دهیم.

۵-پس از انجام تمامی موارد بالا، سپس دو لیوان آب در درون قابلمه ریخته و درب آن را می‌بندیم و قابلمه را بر روی حرارت ملایم گاز قرار می‌دهیم تا مواد تاس کباب به خوبی پخته شود.

۶-بعد از اینکه گوشت و مواد اولیه که در درون قابلمه قرار دارند به طور کامل پخته شدند، سیب زمینی و گوجه فرنگی را به صورت حلقه‌ای برش داده و بر روی مواد تاس کباب قرار می‌دهیم تا پخته شوند.

۷- زمانی که سیب‌زمینی‌ها نیم‌پز شدند، رب گوجه‌فرنگی را به همراه نمک، فلفل، دارچین، پودر لیموی خشک و یا لیموی تازه، با زردچوبه تفت می‌دهیم. لازم است چاشنی‌های ذکر شده را با مقداری آب مخلوط‌ کنیم و بر روی مواد اولیه‌ای که در قابلمه قرار دارد، بریزیم. پس از انجام این موارد، صبر می‌کنیم تا به مدت ۳۰ دقیقه مواد با رب گوجه به طور کامل پخته شوند تا تاس کباب به ‌خوبی جا بیفتد. نوش جان

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3qd8a8