یک‌شنبه 09 اردیبهشت 1403 - 28 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/03/12 09:17
حلوای شیر
کد خبر: 40417

طرز تهیه حلوای شیر | این حلوای خوشمزه را حتما درست کنید

حلوا نوعی شیرینی معروف ایرانی است.

حلوا انواع مختلفی دارد و برحسب نوع آن ممکن است برخی مواقع به عنوان شیرینی، برخی مواقع به عنوان دسر سرو شود. حلوا شیر یکی از انواع حلواهای خوشمزه و مجلسی ایرانی است که با دستورهای متنوعی درست می شود.

حلوا

موادلازم

آرد ۱ لیوان
شیر ۲ لیوان
شکر ۱٫۵ لیوان
روغن مایع ½ لیوان
کره ۵۰ گرم
زعفران دم کرده ۴ قاشق غذاخوری
گلاب ½ لیوان
پودر هل ½ قاشق چایخوری

طرز تهیه

برای تهیه حلوا شیر خوشمزه در ابتدای کار شیر را به همراه شکر درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم. حالا شیر را مخلوط کرده تا ذرات شکر به طور کامل حل شوند.

زمانی که شکر حل شد، زعفران دم کرده را به همراه گلاب و پودر هل به قابلمه افزوده، سپس مخلوط می کنیم. توجه کنید شیر جوش نیاید در حد گرم شدن کافی است، شیر جوشیده باعث سفت شدن بافت حلوا می شود.

حالا قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم و اجازه می دهیم کمی از دمای شهد کاسته شده و ولرم شود. در ادامه آرد را درون الک ریخته و درون یک تابه مناسب الک می کنیم، سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

در ادامه آرد را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بدون تغییر رنگ دادن تفت می دهیم تا بوی خامی آن از بین برود. پس از گذشت این زمان آرد را مجددا درون الک ریخته و درون همان تابه الک می کنیم، سپس کره را به تابه می افزاییم.

حالا کره را با آرد تفت می دهیم تا ذوب شود، سپس روغن مایع را کنترل شده به تابه می افزاییم تا آرد کمی رقیق شود. در ادامه شهد ولرم را طی ۳ مرحله به تابه می افزاییم و به صورت مداوم مخلوط می کنیم.

زمانی که شهد به خورد حلوا رفت و حلوا به راحتی از تابه جدا شد هم زدن را متوقف می کنیم. در نهایت حلوا را به صورت گهواره وسط تابه جمع کرده و آنرا درون ظرف مورد نظرمان ریخته، سپس به دلخواه تزیین می کنیم. نوش جان.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3qd57a