پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403 - 09 May 2024
تاریخ انتشار: 1402/03/24 05:50
ریزش مو
کد خبر: 41138

بهترین قرص ویتامین برای ریزش مو | از نتایج آن شگفت زده می شوید

ریزش مو در آقایان و خانم ها می تواند دلایل متعددی داشته باشد.

ریزش مو یکی از شایع و متداول‌ترین مشکلاتی است که بسیاری از خانم‌ها و آقایان به صورت روزمره با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. در این مطلب بهترین قرص ویتامین برای ریزش مو را معرفی می‌کنیم. ریزش مو می تواند دلایل بسیاری داشته باشد. ریزش مو غالبا با درمان برطرف می شود.

داشتن موی زیبا، ناخن‌های قوی و پوستی شاداب، دیگر چالشی نیست که در دنیای امروز بران آن نگرانی وجود داشته باشد. با استفاده از انواع مکمل‌های خوراکی، ورزش و تغذیه مناسب می‌توان نشانه افزایش سن را تا حدی کنترل کرد. قرص‌های مکمل همان‌طور که از اسم‌شان پیداست برای تکمیل ویتامین‌‍‌های لازم بدن تجویز و توصیه می‌شوند. آن‌گونه که در تحقیقات علمی و آزمایشگاهی هم ثابت شده است.

ریزش مو یکی از شایع و متداول‌ترین مشکلاتی است که بسیاری از خانم‌ها و آقایان به صورت روزمره با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. هرچند بر اساس نظر پزشکان، ریزش تا 100 شاخه مو در روز امری طبیعی است، ولی واقعیت این است که از دست دادن مو مساله خوشایندی نیست.

ویتامین‌های موثر در زیبایی پوست و مو و ناخن

ویتامینA : ضروری‌ترین ویتامین برای رشد سلولی است. این ویتامین نقش پررنگی در جلوگیری از ریزش موها ایفا می‌کند.

سیب زمینی شیرین، هویج، کدو تنبل، اسفناج و کلم پیچ همه دارای بتاکاروتن هستند که به ویتامین A تبدیل می‌شود. ویتامین A همچنین می‌تواند در محصولات حیوانی مانند شیر، تخم مرغ، روغن جگر ماهی و ماست یافت شود.

ویتامین‌های خانوادهB : این ویتامین، یکی از مهم‌ترین ویتامین‌ها برای استحکام و تحریک رشد مو، ناخن و سلامت پوست هستند.

غلات سبوس‌دار، بادام، گوشت، ماهی، غذاهای دریایی و سبزیجات تیره دریافت کنید. علاوه بر این غذاهای حیوانی تنها منابع خوب ویتامین B12 هستند.

ویتامین B7 یا بیوتین: این ویتامین جزو ضروری‌ترین ویتامین‌های بدن به حساب می‌آید و نقش اساسی در جلوگیری از ریزش مو و شکستگی ناخن ها دارد.

این ویتامین به طور طبیعی در منابع غذایی مانند: آجیل، حبوبات، زرده تخم مرغ و جگر وجود دارد.

ویتامین B9 یا فولیک اسید: این ویتامین مانع مشکلات پوستی مثل جوش و ترک خوردگی‌های پوستی می‌شود.

ویتامین B6 یا سیستین: به عنوان اسید آمینه ضروری برای رشد مو و سازنده تارهای مو است.

ماده مغذی که در مواد طبیعی مانند تخم مرغ، مرغ، بلغور جو دوسر، حبوبات و ماست نیز وجود دارد، به عنوان آنتی اکسیدانی قوی در ساخت تارهای مو شناخته می‌شود.

زینک (روی): یکی از مهم‌ترین مواد معدنی است که برای استحکام و رشد مو و ناخن لازم است. به علاوه در حفظ سلامت پوست نیز نقش اساسی و مهمی دارد. مصرف درست آن به رفع لک‌های سفید روی ناخن نیز کمک می‌کند.

غذاهای سرشار از روی شامل صدف، گوشت گاو، اسفناج، جوانه گندم، تخمه کدو و عدس است.

ویتامینC : این ویتامین می‌تواند تاثیر رادیکال‌های آزاد را بر روی موها کاهش دهد. رادیکال‌های آزاد رشد مو را مسدود می‌کنند و باعث پیری مو می‌شوند.

علاوه بر این بدن برای ایجاد کلاژن به ویتامین C نیاز دارد. ویتامین C همچنین به بدن کمک می‌کند آهن، ماده معدنی لازم برای رشد مو و جلوگیری از ریزش مو نیز به خوبی جذب شود.

به گزارش رویداد۲۴ توت فرنگی، فلفل، گواوا و مرکبات منابع خوبی برای ویتامین C هستند.

ویتامینD : این ویتامین به ایجاد فولیکول‌های جدید مو یاری می‌رساند.

بهترین منبع این ویتامین اشعه خورشید است. منابع غذایی مناسب ویتامین D شامل ماهی‌های چرب، روغن کبد ماهی، برخی از قارچ ها و غذاهای غنی شده است.

ویتامینE  : این ویتامین آنتی اکسیدان است و در کاهش استرس اکسیداتیو بسیار موثر می‌باشد.

دانه‌های آفتابگردان، بادام، اسفناج و آووکادو همگی منابع خوبی از ویتامین E هستند.

بررسی علل ریزش مو

ژنتیک: ریزش مو در خانم‌ها و آقایان می‌تواند وجود داشته باشد و از خانواده پدری یا مادری به ارث برسد.

سن: با افزایش سن ریزش مو بیشتر می‌شود. مثلاً بعد از یائسگی احتمال ریزش مو در خانم‌ها بیشتر خواهد شد.

مشکلات هورمونی: کم‌کاری تیروئید که به واسطه کاهش هورمون تیروئید اتفاق می‌افتد، یکی از اصلی‌ترین دلایل ریزش مو می‌تواند باشد. همچنین عدم تعادل در هورمون‌های زنانه و مردانه می‌تواند به ریزش مو منجر شود.

استرس: مشکلات عصبی، عاطفی، اضطراب و استرس می‌توانند به طور مستقیم روی افزایش ریزش مو نقش داشته باشند.

کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی: بعضی از ویتامین‌ها مثل ویتامین‌های گروه B و بعضی از مواد معدنی مثل زینک در صورت کاهش در بدن میتوانند ریزش مو را به دنبال داشته باشند.

مکمل های قرصی تقویت مو

قرص یونی زینک

نام آشنای مکمل معروف پوست و مو برای خانم و آقایان ایرانی؛ بسیاری از افراد با این مکمل آشنا هستند. محتویات این مکمل شامل زینک، ویتامین C و ویتامین‌های گروه  B(B1 B7/B12/B9) هستند)

قرص یونی زینک تحت لیسانس شرکت لیبرتی سوئیس به تولید می‌رسد و برای استفاده روزانه افراد جهت مراقبت از سلامت پوست و مو فرموله شده است.

لازم به ذکر است که این مکمل دارویی، در تقویت سیستم ایمنی بدن نیز تأثیرگذار است.

اثرات مصرف این مکمل نیز در دوره دو الی سه ماهه بهتر مشخص می‌شود. البته لازم است گفته شود که مصرف این قرص به دلیل وجود زینک ممکن است برای بعضی افراد موجب حالت تهوع و دل به هم خوردگی شود.

قرص سیستین B6 زینک

این قرص ترکیبی از ویتامین ب و زینک، مکملی مناسب برای کنترل ریزش مو و افزایش استحکام ناخن و قابل استفاده برای خانم ها و آقایان است.

اثرات مثبت این قرص که بعد از مصرف دو الی سه ماه مشخص می‌شود با افزایش ضخامت مو و درمان ریزش و پر شدن جای مو و درمان ناخن های شکننده و استحکام آن‌ها همراه است.

قرص زینک پلاس یورو‌ ویتال

این کپسول در دو دوز 10 و 5 میلی‌گرمی در بازار موجود است که دوز مناسب شما را باید متخصص پوست و مو تعیین کند. عنصر معدنی روی اصلی‌ترین ماده تشکیل ‌دهنده این مکمل است که در تقویت پوست، مو و ناخن تاثیر دارد.

با مصرف روزانه یک عدد قرص زینک پلاس می‌توان مشکل ریزش مو را تا حد زیادی متوقف کرد. این مکمل فواید دیگری مانند تقویت سیستم ایمنی و رفع خستگی را نیز دارد.

قرص مولتی ویتامین مینرال ساپلاس مدز

این مکمل همه مواد مغذی و معدنی مناسب تقویت پوست، مو و ناخن را در خود جای داده است. این دارو علاوه ‌بر جلوگیری از ریزش مو به تقویت سیستم ایمنی و رفع چین‌و‌چروک پوستی نیز کمک می‌کند. امروزه برخی از ورزشکاران هم از این مکمل برای تامین ویتامین‌های مورد ‌نیاز بدن خود استفاده می‌کنند.

قرص هیر ویت

کسانی که به دلایل مختلف مانند استرس، تغییر وزن، رژیم های سنگین و ... دچار ریزش از دست دادن موهایشان هستند می‌توانند از این مکمل استفاده کنند. هیر ویت به صورت اختصاصی برای ساختار موی خانم ها تهیه شده است.

چون بنا بر گزارش‌ها نزدیک به 70 درصد ریزش مو در خانم ها ناشی از فقر شدید آهن است در این موارد می‌توانید از قرص هیر ویت بهره ببرید.

مکمل‌های تغذیه‌ای موجود در این قرص عبارتند از گروه ویتامین های B، فسفر، روی و مس.

مس موجود در این قرص با اکسیژن رسانی به ریشه مو باعث افزایش ضخامت و تحریک رشد موی تازه می‌شود. همچنین از سفید شدن زود هنگام موها جلوگیری می‌کند.

فسفر، میزان تأثیرگذاری ویتامین‌های گروه ب را تقویت می‌کند.

قرص هیر برست

هیر برست در سال‌های اخیر با ارائه محصولات مکمل پوست و مو توانسته است توجه مصرف کنندگان را در سراسر دنیا به خودش جلب کند. علاوه بر مکمل‌های خوراکی، انواع شامپو و نرم کننده نیز به گروه محصولات عرضه شده توسط این شرکت افزوده شده‌اند.

ویتامین های تشکیل دهنده آن عبارتند از بیوتین، زینک، سلنیوم و آمینو اسیدهای ضروری. نتیجه مصرف این محصول نیز داشتن موهای ضخیم، پرپشت و کمک به تسریع رشد موها است.

معمولاً توصیه می‌شود برای نتیجه بهتر حداقل سه دوره از این مکمل استفاده شود.

قرص هیر تامین 

کپسول‌های هیر تامین با تاکید بر جلوگیری از ریزش مو فرموله شده‌اند و برای خانم‌ها و آقایان قابل استفاده هستند.

مواد مکمل تغذیه‌ای به کار رفته در این کپسول‌ها عبارت است از ویتامین‌های گروه ب، ویتامین A، آلوورا، فلفل، زردچوبه و ویتامینD3.

فلفل با تحریک خونرسانی به ریشه مو به رشد مجدد موها کمک می‌کند.

زردچوبه با خواص ضدباکتریایی جهت بهبود فولیکول های مو و کمک به سلول‌های آسیب دیده است. 

توصیه مصرف این مکمل نیز سه دوره پیوسته برای گرفتن نتیجه بهتر است.

قرص هیالورونیک اسید مای ویتامینز

این مکمل به صورت اختصاصی برای بهبود وضعیت و جوانسازی پوست خصوصا جلوگیری از افتادگی و چین و چروک پوست صورت تهیه شده است.

هیالورونیک اسید یک قند طبیعی است که در بافت بدن به خصوص پوست، بافت زجاجیه چشم و مفاصل وجود دارد، اما با افزایش سن، این ماده در بدن پایین می‌آید. یکی از وظایف هیالورونیک اسید آبرسانی به پوست و افزایش رطوبت در بافت های همبند است. این نکته را در خاطر داشته باشید که هیالورونیک اسید قابلیت نگهداری آب و رطوبت تا 1000 برابر وزن خود را داراست.

قرص مای ویتامیز با داشتن مواد مکمل هیالورونیک اسید برای افزایش قوام و الاستیسیته پوست و همچنین سیلیکا و منیزیم به بهبود علایم پیری و خستگی در پوست کمک می‌کند.

قرص بیوتین 

بیوتین بهترین قرص برای ضخیم شدن مو است و در دوزهای مختلفی موجود است. قرص‌های مکمل بیوتین در بسته بندیهای مختلف و از سوی شرکت‌های متفاوت دارویی به بازار ارائه شده‎اند. تفاوت آن‌ها در میزان بیوتین موجود و در برندینگ نام تجاری هر شرکت است.

بیوتین یا ویتامین B7 به عنوان یکی از ضروری ترین ویتامین‌ها برای کمک به پوست، ناخن و مو شناخته می‌شود و در درمان ناخن‌های شکسته و آسیب دیده، انواع ریزش مو، زیبایی پوست و کاهش آکنه نتایج اثبات شده دارد.

ویژگی مهم این ویتامین ناپایداری آن است و برای مدت طولانی در بدن باقی نمی‌ماند. به همین دلیل بایستی با استفاده از مکمل های خوراکی کمبود آن را در بدن تامین کرد.

به علاوه، در برخی موارد پزشک ممکن است از ترکیب آمپول‌های بیوتین و بپانتن نیز برای ضخیم شدن و کنترل ریزش موها استفاده کند.

مصرف مکمل‌های بیوتین نیز بعد از دو الی سه ماه در وضعیت استحکام ناخن و درخشندگی موها مشخص می‌شود.

ریزش موی هورمونی

یکی از شایع‌ترین دلایل ریزش مو مخصوصاً در خانم ها مربوط به مسائل هورمونی است. بارداری، منوپوز یا یائسگی، کیست و تنبلی تخمدان و استفاده از قرص های ضدبارداری از اصلی‌ترین عواملی است که در خانم ها باعث ریزش مو می‌شوند.

ریزش مویی که به دلیل این عوامل در خانم ها اتفاق می افتد با نازک شدن تدریجی ساقه مو و ریزش همراه است.

قرص پرفکتیل اورجینال ویتا بیوتیکس

مکملی بی نظیر همراه با ترکیباتی موثر در حفظ زیبایی و سلامت موها است. ویتامین های گروه ب با خاصیت توزیع انرژی در بدن، بیوتین با اثرگذاری در افزایش تولید پروتئین، زینک با داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی و تقویت موها، ویتامین C با قابلیت تولید کلاژن و جذب آهن و ساماندهی متابولیسم اسیدفولیک، عصاره دانه انگور با قابلیت آنتی اکسیدانی و تقویت موها و دیگر مواد معدنی مانند مس، سلنیوم، ید، منیزیم، کروم، سیستئین، ویتامین E و D و منگنز، از دیگر ترکیبات قرص های پرفکتیل هستند که آن را به یک مکمل کامل و مغذی برای حفظ سلامت موها، پوست و ناخن مبدل کرده‌اند.

قرص نورکرین

در دو ورژن مردانه و زنانه در داروخانه ها در دسترس است و می‌تواند یکی از مکمل‌های کمک کننده به ریزش موی شما باشد. نورکرین حاوی ویتامین ها و مواد معدنی لازم برای رشد و تحریک فولیکول مو است. سیلیکا، آسرولا و عصاره گیاه دم اسب، از مواد متشکله این مکمل هستند.

سیلیکا با کمک به کلاژن سازی و استحکام مو، از ریزش آن جلوگیری می‌کند.

عصاره گیاه دم اسب با خواص آنتی اکسیدان و ضد التهاب به بهبود جریان خون در فولیکول‌های مو کمک می‌کند.

این گیاه همچنین دارای مقادیر زیادی سلنیوم و سیستئین است. ترکیب این دو ماده با هم باعث رشد فولیکول های مو خواهد بود. سلنیوم یکی از مواد معدنی ضروری برای رشد مو به شمار می‌رود و خواص آنتی اکسیدانی قوی نیز دارد. گیاه دم اسب همچنین باعث رطوبت رسانی و نرم شدن تارهای مو نیز می‌شود.

گیاه آسرولا که از گیاهان بومی مناطق گرمسیری است با غنی بودن از ویتامین های A و C به رفع رادیکال‌های آزاد در بدن کمک می‌کند و به این ترتیب با جلوگیری از اکسید شدن سلول‌ها به آن‌ها مواد لازم را می‌رساند.

ریزش موی استرسی 

ریزش موی استرسی یا اضطرابی یکی از انواع ریزش مو به شمار می آید که این روزها بسیاری با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم. بیماری، پندمی و ترس از آن، از دست دادن عزیزان، تغییر شرایط زندگی و... همگی از عواملی هستند که ممکن است در زندگی روزمره هر کدام از ما با آن مواجه باشیم.

هورمون کورتیزول که به نام هورمون استرس نیز شناخه می‌شود با تخریب فولیکول‌های مو باعث ریزش مو در مردان و زنان است. گاهی هم کورتیزول باعث خواب یا توقف رشد در موها می‌شود و به این ترتیب موها بعد از ریزش، دیگر رشد نمی‌کنند.

قرص پرفکتیل اورجینال ویتابیوتیکس

برای درمان این نوع ریزش از قرص پرفکتیل که در بخش قبلی معرفی شد، می‌توانید بهره بگیرید.

ریزش موی آلوپسی آندروژنیک

از مهم‌ترین هورمون‌های موثر در ریزش مو، آندروژن‌ها هستند که با آسیب به فولیکول و ریشه مو، سبب توقف رشد و ریزش موها می‌شوند. این الگوی ریزش مو، آلوپسی آندروژنیک نامیده می‌شود و در میان زنان و مردان شایع بوده و از اصلی‌ترین علل ریزش مو به حساب می‌آید. برای درمان این بیماری یک سری داروهای متوقف‌کننده چرخه تولید آندروژنی وجود دارد که تاثیر درمانی آن‌ها برای زنان از مردان بیشتر است.

قرص اسپیرونولاکتون

در این رابطه می‌توان به بانوانی اشاره کرد که دچار سندرم تخمدان پلی‌کیستیک هستند و معمولاً ریزش موی شدیدی را تجربه می‌کنند و مسبب اصلی آن تولید آندروژن بیش از حد در بدن آن‌ها است. استفاده از این دارو سبب توقف تولید آندروژن‌ها شده و ریزش موی ناشی از تولید آن‌ها را متوقف خواهد کرد.

در این بیماری سطح هورمون‌های تستوسترون و آندروژن افزایش یافته، موهای زاید بیشتر می‌شوند و ریزش مو به وجود می‌آید. اسپیرونولاکتون با کاهش ترشح هورمون‌های مردانه باعث می‌شوند تا رشد موها دوباره از سر گرفته شود.

استفاده از این دارو برخی عوارض همچون حالت تهوع، سردرد، مشکلات معده، بی‌اشتهایی، بی‌نظمی قاعدگی و بزرگ شدن سینه‌ها را به دنبال خواهد داشت.

مدت زمان درمان با اسپیرونولاکتون طولانی است و شاید حتی چند سال طول بکشد.

قرص کتوکونازول

این دارو برای افرادی که علت ریزش موی آن‌ها آندروژنتیک است بسیار مفید است.

این دارو با کاهش التهاب فولیکول‌های مو و تقویت آن‌ها، کنترل و درمان ریزش مو را به دنبال خواهد داشت و به صورت قرص خوراکی و شامپو در دسترس بوده که استفاده از شامپو ضدریزش مو به سبب عملکرد بهتر و مستقیم بر روی موها ارجحیت دارد.

فیناستراید

فیناستراید یکی از داروهایی است که آلوپسی آندروژنتیک را کنترل می‌کند.

استفاده از فیناستراید باعث می‌شود که علاوه بر این که ریزش مو متوقف شود، بلکه رشد مو نیز افزایش یابد. این دارو به شکل خوراکی مصرف می‌شود و آن را معمولاً پیش از غذا مصرف می‌کنند.

این داروهای درمان ریزش مو جزو داروهایی هستند که اثر طولانی مدت دارند و باید چند ماه منتظر واکنش بدن به آن‌ها ماند.

ریزش موی قارچی

در برخی از موارد، علت ریزش مو، ناشی از حمله میکروارگانیسم‌های بیماری‌زا به فولیکول‌های مو است که با ایجاد عفونت باعث ریزش و آسیب به موها می‌شوند.

برای درمان این دست از ریزش موها، از داروهای خوراکی و موضعی زیر استفاده می‌شود:

تربینافین

 ایتراکونازول

شامپوهای سلنیوم سولفاید

 درمان آنها حدود 6 تا 12 هفته به طول می‌انجامد.

ریزش موی غذایی و کمبود مواد غذایی (رژیم های خیلی سخت)

 بسیاری از کسانی که از رژیم های سنگین و بدون مشاوره با پزشک، برای لاغری استفاده می‌کنند ممکن است با ریزش مو مواجه شوند. گاهی مدل ریزش موها به دلیل فقر مواد غذایی ایجاد شده بسیار هم شدید است.

قرص درموبلا گلدن لایف

این قرص یکی از شناخته شده ترین مکمل ها برای کسانی است که به علت فقر مواد غذایی در رژیم‌های خیلی سخت و سنگین به ریزش مو دچار می‌شوند. این قرص با دارا بودن انواع مواد غذایی و مکمل‌های ضروری مانند ویتامین دی، منیزیم و کلسیم، و سیلیکا به رشد دوباره موها کمک شایانی می‌کند.

قرص فولیکوژن

قرص فولیکوژن کمک‌کننده قرص درموبلا گلدن لایف است. منتهی این مکمل حالت پیشگیری دارد و برای درمان بدون فایده است. قرص فولیکوژن اروند فارمد حاوی مس، سلنیوم، بیوتین، فولیک اسید و موادی از این دست برای تقویت و جلوگیری از ریزش مو است.

قرص سیستین B6 زینک

یکی از قرص‌هایی است که برای پیشگیری می‌توانید از آن استفاده کنید. با دارا بودن موادی مانند ال آرژنین و ویتامین ب 6 به رشد و تقویت مو و تقویت فولیکول مو کمک بسیاری می‌کند. آرژنین باعث خون رسانی به فولیکول‌های مو میشود و مانع از ریزش آنها خواهد شد.

به جز اعضا مهم خانواده ویتامین ب این مکمل دارای مقادیر مورد نیاز آهن برای جلوگیری از ریزش مو نیز است.

ریزش موی با منشا ارثی

ریزش مو به صورت ارثی، بیشتر در آقایان مشاهده می‌شود. این نوع ریزش که به نام طاسی آندروژنی نیز شناخته می‌شود الگوی مشخصی دارد؛ عقب رفتن خط مو و نازکی آن از عمومی ترین نشانه‌های این نوع ریزش هستند. هرچند انواع ریزش موی ارثی در خانم ها هم وجود دارد، ولی این نوع ریزش بیشتر مختص آقایان است و کاملاً به کارکرد هورمون‌ها مربوط می‌شود.

البته برخلاف وضعیت ریزش موی هورمونی در خانم‌ها، معمولاً ریزش موی ارثی در آقایان کمتر بازگشت‌پذیر و قابل کنترل است. دی تستوسترون یا DHT با وصل شدن به ریشه فولیکول های مو در آقایان باعث از بین رفتن مو و ریزش می‌شود.

قرص فورس کپ

این قرص با دارا بودن گیاه دم اسب، زینک، آهن و ویتامین ب به کاهش ریزش موی آقایان کمک می‌کند. ترکیب های گیاهی که در این کپسول وجود دارد باعث کنترل دی تسترون در بدن آقایان می‌شود و می‌تواند به ریزش موی ارثی تا حدی کمک کند.

مواد تشکیل‌دهنده این مکمل عبارتند از :فولیک اسید، زینک همراه با ویتامین های گروه B، سویا و اسید آمینه سیستئین که می‌توانند در رویش مجدد مو اثرگذار باشند.

ریزش ناشی از دکلره، رنگ و آسیب‌های آرایشگاهی

یکی از آسیب‌هایی که بسیاری از خانم‌ها ناخواسته به موهایشان تحمیل می‎کنند، استفاده از مواد شیمیایی مانند دکلره، رنگ مو، کراتین و کارهایی شبیه به این موارد است. این مواد با آسیب رساندن به بافت ساقه مو باعث خشکی بیش از حد، شکنندگی و ریزش می‌شوند.

در این موارد برای کاهش ریزش و بهبود رویش مجدد مو، بایستی علاوه بر استفاده از انواع رنگ و مواد با کیفیت از مکمل‌های زیر استفاده کنید:

قرص هیر ویت

قرص پرفکتیل اورجینال ویتابیوتیکس

قرص سیستین B6 زینک

محلول قوی برای درمان ریزش مو

محلول ماینوکسیدیل

در بیشتر مواقع، بهترین دارو برای رشد مو به صورت موضعی تجویز می‌شود. یکی از این داروها ماینوکسیدیل است که داروی بسیار مفیدی برای درمان ریزش در مردان است.

تلوژن افلوویم، آناژن افلوویوم، هیپوتریکوزیس و چندین نوع ریزش دیگر با این دارو از بین خواهند رفت. این دارو در غلظت‌های متفاوتی ارائه می‌شود و تشخیص غلظت مناسب برای مصرف آن به نظر پزشک بستگی دارد.

استفاده از این محلول موضعی روی کف سر برای آقایان روزانه دو بار و برای خانم‌ها روزانه یک بار معمولا تجویز می‌شود. بسیاری از افراد فرم فومی ماینوکسیدیل را ترجیح می‌دهند، زیرا در حالت خیس بودن مو قابلیت استفاده دارد. از این‌رو، پس از پنج ماه اثر آن را به طور قابل توجهی مشاهده خواهید کرد.

عوارض جانبی احتمالی ماینوکسیدیل می‌تواند شامل تحریک پوست سر و رشد موهای ناخواسته مو در پوست مجاور صورت و دست باشد.

همچنین در برخی موارد نادر نیز، این دارو منجر به ریزش موی افراد خواهد شد. در این مورد باید سریعا به پزشک مراجعه کنید، چراکه بدن به این دارو حساسیت دارد. پزشک در چنین حالتی اقدام به تعویض داروی مصرفی می‌کند.

آمپول برای رشد مو

آمپول بیوتین و بپانتن

اگر ریزش مو بر اثر کمبود بیوتین (ویتامین ۷B) در بدن باشد، با قرص یا آمپول بیوتین می‌توان به درمان پرداخت.

بهترین دارو برای رشد مو حتما به صورت خوراکی نیست. گاهی درمان‌های تزریقی بهتر نتیجه می‌دهند.

یکی از محبوب‌ترین آمپول‌ها برای رشد مجدد موها و جلوگیری از ریزش مو، آمپول بیوتین بپانتین است که به راحتی می‌توانید آن را از داروخانه‌ها تهیه نمایید. آمپول‌هایی که به رشد مجدد مو کمک می‌کنند، اغلب حاوی مواد مغذی هستند و تقویت‌کننده مو به حساب می‌آیند. این آمپول، به صورت عضلانی تزریق می‌شود.

بعضی از آمپول‌ها باید به طور مستقیم به کف سر تزریق شوند. مثلاً ریزش مو اگر سکه‌ای باشد از آمپول‌های کورتونی کف سر جهت درمان استفاده می‌شود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3nrmkr