سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 07 May 2024
تاریخ انتشار: 1401/10/04 11:57
ماسک پوستی | سلامتی پوستی | روتین پوستی
کد خبر: 34438

ماسک پوستی گشنیز با عسل چگونه درست می شود ؟ | خواص ماسک گشنیز و عسل

ماسک های خانگی برای رفع مشکلات پوستی بسیار موثر و در عین حال کم هزینه هستند. در دستور تهیه همه ماسک های زیر از سبزی گشنیز که برای داشتن پوست درخشان و شاداب بسیار موثر است، استفاده شده است.

به گزارش رصدورزشی : کافی است یکبار از این ماسک ها استفاده کنید تا خودتان متوجه تفاوتی که در پوست شما ایجاد می کند شوید.

 

ماسک شوینده عسل و گشنیز:برای رفع خستگی و کدری پوست

 گشنیز تازه در دستور این ماسک پاک کننده ی صورت به درخشان شدن پوست کمک می کند و در عین حال ذرات  برنج قهوه‌ای پودر شده به آرامی سلول های مرده را اسکراب می کند و عسل نیز به نرمی و لطافت پوست می انجامد.

 

 1 قاشق غذاخوری پودر برنج قهوه‌ای

نصف فنجان گشنیز تازه

1 قاشق چای خوری عسل

و یک قاشق چای خوری صابون مایع

طرز تهیه:گیشنیز تازه را در غذاساز بریزید و کمی آب به آن اضافه کنید تا راحتر نرم شود (با اضافه کردن 2 قاشق غذاخوری آب شروع کنید و در صورت نیاز آب بیشتری به آن اضافه کنید) پوره گیشنیز حاصل را با پودر برنج قهوه ای، عسل و صابون مایع در یک کاسه مخلوط کنید.

طرز استفاده:همانند هر پاک کننده صورت با این ماسک خانگی نیز صورت خود را بشویید. از این ماسک شوینده می توانید برای شستشو روزانه همه انواع پوست استفاده کنید و تا 7 روز نیز در یخچال نگه دارید.

 

 برای جوانی و درمان جوش صورت  با گشنیز

ماسک دوغ و گشنیز:مناسب برای پوست های خشک

 اسیدهای لاکتیک طبیعی در محصولات لبنی مانند دوغ به زدودن سلول های مرده وهمچنین نرمی و لطافت پوست کمک می کند. عسل نیز به مرطوب نگه داشتن پوست و گشنیز به تسکین و آرام شدن پوست کمک می کند.

1فنجان گشنیز تازه

2 فنجان دوغ

1 قاشق غذا خوری عسل

طرز تهیه: گشنیز، دوغ و عسل را در یک مخلوط کن به مدت 2 تا 3 دقیقه ترکیب کنید. سپس ترکیب حاصل را از صافی عبور دهید تا تکه های بزرگ گشنیز جدا شود.

طرز استفاده: می توانید تمام مخلوط حاصل را در وان آب گرم بریزید و یا آن را در قالب یخ مکعبی فریز کنید و در بین هر 2 یا 3 بار حمام از 2 تکه از آن در وان بیاندازید و به مدت 30 دقیقه در آن غوطه ور شوید.

سلامت پوستی

خواص گشنیز با ماسک رفع  جوش سرسیاه

 مخلوط آب گشنیز با پودر زردچوبه به درمان جوش های پوستی و جوش های سرسیاه کمک می کند.

 

 خواص گشنیز با ماسک ضد  چروک صورت

برای درمان چین و چروک 10 گرم تخم گشنیز + 10 گرم اسطوخودوس + 150 سی‎سی آب را 15 دقیقه دم کرده سپس صاف نموده وقتی سرد شد با چهار قاشق عسل مخلوط کرده و یک قاشق روغن زیتون به آن اضافه کرده به صورت ماسک بمالید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3nrbov