پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403 - 02 May 2024
تاریخ انتشار: 1402/03/06 11:00
خشکی پوست
کد خبر: 40162

خشکی پوست چیست | راه های درمان خشکی پوست

از مشکلات پوستی رایج در بین افراد خشکی پوست است.

خشکی پوست مشکلی است که بسیاری از افراد در طول زندگی تجربه‌اش کرده‌اند. خشکی پوست در فصل‌های سرد سال تشدید می‌شود. خشکی پوست ادامه دار باشد، باعث ایجاد خطوط ریز و درشتی در پوست می‌شود.خشکی پوست صورت ممکن است باعث ایجاد لک های پوستی شود.  ممکن است خشکی پوست به علت مشکلات کلیوی به وجود آمده باشد و یا حساسیت‌های غذایی باعث ایجاد آن شود.

استفاده از برخی لوازم آرایشی و شستشوی زیاد با شوینده‌ها می‌تواند چربی‌هایی که با نام سبوم شناخته می‌شود را از بین ببرد. 

خشکی پوست

علایم خشکی پوست

احساس کشیدگی در پوست به‌خصوص پس از حمام‌کردن یا شنا

حساس‌ و خشن‌شدن سطح پوست

احساس خارش شدید

پوسته پوسته شدن پوست

ایجاد ترک روی پوست

قرمزشدن پوست

روش خانگی درمان خشکی پوست

استفاده از روغن نارگیل: می‌توانید روزانه حتی در حساس‌‌ترین قسمت‌های بدن خود از روغن نارگیل استفاده کنید. این شامل ناحیه زیر چشم و اطراف دهان است. یکی دیگر از مزایای روغن نارگیل این است که نیازی نیست آن را با هر چیزی مخلوط کنید.

ژل آلوئه ورا استفاده کنید:  می‌توانید روزانه حتی در حساس‌‌ترین قسمت‌های بدن خود از روغن نارگیل استفاده کنید. این شامل ناحیه زیر چشم و اطراف دهان است. یکی دیگر از مزایای روغن نارگیل این است که نیازی نیست آن را با هر چیزی مخلوط کنید.

آب کافی بنوشید:  افزایش میزان آب مصرفی، به آبرسانی بدن کمک کرده و پوست را از داخل مرطوب می‌کند. یک فرد با پوست خشک معمولاً پس از نوشیدن حجم زیاد آب، تفاوتی در پوست خود مشاهده خواهد کرد و احساس نرمی و شادابی در پوست خود حس می‌کند.

از مرطوب کننده استفاده کنید:  نگه داشتن یک مرطوب کننده در خانه می‌تواند به حداقل رساندن خشکی ناشی از سیستم‌های گرمایش منزل کمک کند. طبق دانشکده پزشکی هاروارد، گاز و نوار گرمایی الکتریکی از هوا رطوبت می‌گیرد، یک رطوبت‌ ساز تنظیم شده، ۶۰ درصد برای جبران این اثر کافی است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3nr5dk