جمعه 07 اردیبهشت 1403 - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/04/13 07:33
کد خبر: 41786

مزایای سفر به کبک کانادا

کبک در کانادا واقع شده و به بهشت زیبای فرانسوی زبان ها درون قاره ای دور از اروپا معروف است. این شهر روح اروپا را در فرسنگ ها دورتر از آن به رخ مردم دنیا می کشد. مناظر طبیعی بسیار زیبا در کنار معماری جالب اروپایی در این شهر، سبب شده تا بهشت فرانسوی در قاره آمریکای شمالی لقب بگیرد.

کبک در کانادا واقع شده و به بهشت زیبای فرانسوی زبان ها درون قاره ای دور از اروپا معروف است. این شهر روح اروپا را در فرسنگ ها دورتر از آن به رخ مردم دنیا می کشد. مناظر طبیعی بسیار زیبا در کنار معماری جالب اروپایی در این شهر، سبب شده تا بهشت فرانسوی در قاره آمریکای شمالی لقب بگیرد.

شهر زیبای کبک حدوداً 400 سال دارد و زیبایی معماری خود را مدیون زمانی است که تحت استعمار فرانسه قرار داشت. پس از گذشت سال ها و آزادی این شهر، همچنان زبان رسمی کبک فرانسوی است و مردم ساکن آن نیز به همین زبان صحبت می کنند. زیبایی های بی نظیر شهر کبک سبب شده این شهر تبدیل به یک قطب گردشگری در کشور کانادا شود. افراد زیادی بلیط کبک را تهیه کرده و برای دیدن مناظر و معماری آن راهی کشور کانادا می شوند.

معماری اروپایی در شهر کبک

اولین چیزی که با ورود به شهر کبک حس می شود، حس و حال فرانسه قدیم است و این حس را می توان از معماری شهر دریافت کرد. کبک شهری تاریخی و اولین مقصد اصلی فرانسوی ها در کشور کانادا به شمار می آید.

درون این شهر اکثر خیابان ها سنگ فرش شده و انواع موزه ها، بناها و قلعه های تاریخی وجود دارند که سرگذشت شهر کبک را به تصویر می کشند. در واقع تمام این موارد جزء میراثی هستند که فرانسوی ها در شهر کبک، از خود به جای گذاشته اند.

اکثر بناهای تاریخی که در این شهر وجود دارند، در سازمان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده اند. همین موضوع سبب شده تا شهر کبک، به طور سالیانه گردشگران زیادی را به خود جذب کرده و افتخار میزبانی آنها را داشته باشد.

حس و حالی که در این شهر دیده می شود، با دیگر شهرهای کانادا کاملا تفاوت دارد و دقیقه با شیوه فرانسوی ها مطابقت دارد. تمام هتل ها و رستوران ها در این شهر از راه و روش فرانسوی ها پیروی می کنند و این نکته بسیار زیبایی است. همچنین باید بدانید که فرانسوی ها بسیار خون گرم، مهمان نواز و دارای فرهنگی غنی هستند. در نتیجه هنگام ورود به کبک نیز این حس به شما دست خواهد داد و مطمئن سفری خاطره انگیز را در این شهر تجربه خواهید کرد.

آب و هوای مطلوب

آب و هوای کشور کانادا طیف متغیری دارد اما بیشتر شهرت آن به زمستان های سردش است. شهر کبک در این موضوع کمی با آب و هوای غالب کشور تفاوت دارد و حتی نسبت به آن برتری نیز دارد. شهر کبک به آب و هوای چهار فصل معروف است، به طوری که در هر فصل زیبایی های منحصربفردش را به رخ ساکنانش می کشاند.

آب و هوای تابستان شهر کبک گرم و شرجی و در زمستان سرد و برفی است، در نتیجه اکثر گردشگران در فصول بهار و پاییز به این شهر سفر می کنند. در این دو فصل کبک در رویایی ترین و زیباترین حالت خود قرار دارد. در آب و هوای بهاری و پاییزی می توان به دور از آفتاب یا سوز زمستان از انواع بناهای تاریخی و تفریحی این شهر لذت برد.

بناهای تاریخی کبک

کبک یکی از شهرهای تاریخی است که در میراث جهانی یونسکو ثبت شده و انواع بناهای تاریخی را در دل خود جای داده است. یکی از بناهایی که تاریخچه کبک را به تصویر می کشد، رصدخانه اوبسرواتور دلا کپیتل است. این رصدخانه درون ساختمان ماری گیار قرار دارد و امکان دیدن شهر از نمای 360 درجه را به بازدیدکنندگان می دهد.

مورد بعدی محله پتی شامپن است که دارای کوچه و خیابان های سنگفرش شده بسیار زیبایی است. با قدم زدن در این محله حس سفر در زمان به شما دست خواهد داد زیرا همه چیز در آنجا قدیمی و تاریخی است. قدیمی ترین پله کان شهر در پتی شامپن واقع شده و انواع کافه و رستوران های محلی نیز در این قسمت وجود دارند. از دیگر مناطق تاریخی این شهر می توان به کلیسای نوتردام کبک، موزه اورسولین، موزه هنرهای زیبا، خیابان ترزرو و غیره اشاره کرد.

طبیعت بکر کبک

در کنار معماری زیبا و تمام اماکن تاریخی شهر کبک، طبیعت بکر آن نیز در بین دیگر شهرها زبانزد است. این شهر در کنار رودخانه سن لوران قرار گرفته که گنجینه ای ارزشمند به شمار می آید. کبک توسط انواع پارک های ملی و آبشارها احاطه شده و دارای آب و هوایی بسیار تمیز و عالی است.

یکی از آبشارهای معروف این شهر مونمورانسی نام دارد که ارتفاع آن 83 متر است و از آبشار نیاگارای اونتاریو نیز بلندتر است. اکثر ساکنین شهر کبک، آخر هفته ها پیکنیک هایشان را در این منطقه برگزار می کنند و از منظره زیبای آبشار نهایت لذت را می برند.

از دیگر مناطق طبیعی کبک، می توان به دشت آبراهام اشاره کرد که دارای درختانی بلند است و احساس آرامش را به افراد هدیه می دهد. در این مکان می توان به دوچرخه سواری، پیاده روی، پیکنیک و مدیتیشن پرداخت.

سخن پایانی

شهر زیبای کبک دارای انواع مناظر طبیعی، بناهای تاریخی، دشت های سرسبز و آبشارهای بلند است. همچنین یکی از شهرهایی است که در سازمان میراث جهانی یونسکو ثبت شده و تاریخ غنی فرانسوی را در روح خود حفظ کرده است. با خرید بلیط کبک و سفر به این شهر زیبا می توانید از آب و هوای چهار فصل آن لذت ببرید. برای تهیه بلیط به مقصد کبک و رزرو اقامتگاه، یکی از بهترین گزینه ها مراجعه به وب سایت فلای تودی است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3np7nr