جمعه 28 اردیبهشت 1403 - 17 May 2024
تاریخ انتشار: 1398/10/03 03:38
کد خبر: 3362

استکی : سهمیه جام جهانی هندبال را زنده می کند

تیم ملی هندبال ایران قرار است در رقابت های قهرمانی آسیا و انتخابی جام جهانی شرکت کند و الله کرم استکی به موفقیت تیم ملی در این رقابت ها خوشبین است.

به گزارش خبرنگار رصدورزشی و به نقل از خبرآنلاین: الله کرم استکی کاپیتان هندبال ، به ناکامی تیم ملی در جام جهانی خوش بین است. با سهمیه جام جهانی .به نظر او حالا شرایط تیم ملی بهتر از انتخابی المپیک است و می توانند با جواز جام جهانی هندبال را دوباره زنده کنند. هرچند کار راحتی در قهرمانی آسیا و انتحابی جام جهانی ندارند.

 

AndroidOnlineNewsImage

 

*قرار است با حضور لژیونرها در قهرمانی آسیا و انتخابی جام جهانی اتفاقات شیرینی بیفتد؟

دقیقا همه بچه ها مثل سجاد، سید علیرضا موسوی ،محسن بابا صفری و... می ایند و دست سرمربی تیم هم باز است ، دلم من خیلی روشن است که سهمیه جهانی را می گیریم. اگر سهمیه جام جهانی را بگیریم دوباره هندبال ایران زنده می شود و دوره بحران و ناکامی اش تمام. البته سختی کار ما به این است که به خاطر شرایط اقتصادی بچه ها لژیونر شده اند و در لیگ با هم بازی نمی کنند، به خاطر همین با هم هماهنگ نیستند.مثل فصلی که ثامن الحجج همه ملی پوشان را دور هم جمع کرد و به خاطر همین ،سهیمه جام جهانی را گرفتیم.

 

*یعنی لژیونری بازیکنان پوئن نیست؟

بازیکنان تیم های عربی همه در لیگ خودشان بازی می کنند اما ما نه. هندبال بازی گروهی است ، اگر بازیکنان در لیگ خودمان و کنار هم بازی کنند ،هماهنگ تر هستند تا حالا که هر کدام یک گوشه دنیا بازی می کنند . هرچند بی پولی باعث شد ما برویم. اگر پول در لیگ خودمان بود من فکر بازی در خارج از ایران را هم نمی کردم اما ما مجبور شدیم برویم. هندبال برخلاف رشته های انفرادی مثل کشتی است که شاید حضورکشتی گیران در لیگ های خارجی برایشان بهتر باشد ، اما خیلی ها نمی دانند چرا ما نتیجه نمی گیریم.

 

*کار سخت نیست؟

به طور حتم کار سخت است و ما حریفان سرسختی داریم. اما کافی است به جمع چهار تیم اول قهرمانی اسیا برسیم تا صاحب سهمیه شویم. از طرفی حریفان هم روی تیم ایران حساب ویژه ای باز کرده اند. وقتی قطر تیم یاران رابرای بازی دوستانه با ترکیب کامل دعوت می کند و حتی کویت چند روز قبل از شروع بازیها می خواهد با ایران بازی دوستانه داشته باشد، یعنی هندبال ایران یکی از قدرتهای اسیا است.

 

*پس چرا مدتی است افت کرده ؟

ناکامی هندبال به اشتباهات بازیکنان و مدیریت برمی گردد . اما حالا شرایط خیلی فرق کرده است.

 

*در انتخابی المپیک چه اتفاقی افتاد که اجازه نداد ایران سهمیه بگیرد؟

در انتخابی المپیک هم ما با تیم جوان تنها باخت از بحرین کار را خراب کرد. بحرین هم با تبانی اجازه نداد ما بالاب رویم. البته ورزش حرفه ای رحم ندارد و حتی تبانی به خاطر شرایط سیاسی هم در آن تاثیر گذار است.

 

*از بازی در لیگ رومانی راضی هستید؟

تیمم در لیگ رومانی سوم است و حالا نیم فصل لیگ است و تعطیلات کریسمس . اما شاید در همین نیم فصل تیمم را عوض کنم ، چند پیشنهاد از فرانسه و قطر دارم و شاید برای اینکه به ایران و خانواده ام نزدیک تر باشم به قطر بیایم.

 

* برای ماندن یا نماندن در تیم ملی تصمیم گرفته ای؟

اگر در کویت سهمهی جام جهانی را نگیریم، از تیم ملی خداحافظی می کنم و اگر سهمیه بگیریم می ماند در پایان جام جهانی . من با 31 سال سن وقتی نمی توانم برای تیم ملی کاربزرگی کنم ، کنارمی روم تا جوانها بیایند. واقعا شرایط خوب نیست. فوتبال را ببینید با آدمهای بزرگش کاری نمی کند ،دیگر هندبال بماند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3n6jr4