سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 07 May 2024
تاریخ انتشار: 1401/07/10 05:09
رپرتاژ اگهی /
کد خبر: 28159

مزایای خرید و فروش بیت کوین در شرایط تحریم ایران

تقریباً همه ما فشار تحریم را در این سال‌ها با پوست و گوشت خود حس کرده‌ایم و با مسائل و مشکلات آن دست‌به‌گریبان بوده‌ایم.

 در همه این سال‌ها مردم کشورمان به دنبال روزنه‌ای برای عبور از تحریم‌ها بوده‌اند و شاید به همین خاطر بود که از پدیده رمزارزها و خرید بیت‌ کوین (https://tabdeal.org/buy-btc) بیشترین استقبال را کردند و آن را به‌عنوان راهکاری برای گذر از سیم‌خاردار تحریم و تنفس راحت‌تر یافتند.

مزایای خریدوفروش بیت‌کوین در شرایط تحریم ایران

با نگاهی به لیست ارزهای دیجیتال آینده دار بلند مدت می‌توان دید که همچنان بیت‌کوین در صدر این فهرست قرار دارد. اما مزایای خریدوفروش بیت‌کوین در شرایط تحریم ایران چیست؟ برای پاسخ به این پرسش در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

مزایای خرید و فروش بیت کوین در شرایط تحریم ایران

در شرایطی که طی ۴۰ سال گذشته کشور ما همواره با تحریم‌های کوچک و بزرگی از سوی جامعه جهانی و به‌خصوص ایالات متحده آمریکا مواجه بوده است، در چند سال اخیر تشدید تحریم‌ها به‌خصوص تحریم‌های بانکی و پولی تأثیرات شدیدی را در مبادلات بین‌المللی بر روی مردم کشورمان گذاشته است؛ به‌طوری‌که در مواردی عملاً کشور ما را از جهان منزوی کرده و به جزیره‌ای جدا تبدیل کرده است. در چنین شرایطی بود که پدیده ارزهای دیجیتال به جهان معرفی شد و بیت‌کوین به‌عنوان اولین و مهم‌ترین ارز دیجیتال در جهان محبوبیت پیدا کرده و به‌عنوان ابزاری برای پرداخت‌های بین‌المللی و تحت شبکه اینترنت به رسمیت شناخته شد.

ویژگی غیرمتمرکز بودن و سخت کردن تحریم‌پذیری

ویژگی اصلی و مهمی که در بسیاری از ارزهای دیجیتال به‌خصوص بیت‌کوین وجود دارد ویژگی غیرمتمرکز (Decentralized) بودن است. این ویژگی به این معناست که این رمزارزها زیر نظر هیچ بانک یا مؤسسه مالی مرکزی‌ای نیستند.  تمامی تراکنش‌ها به‌صورت جمعی و با کمک همه کاربران انجام می‌شود و کاربران مشارکت کننده در ثبت تراکنش‌ها پاداش مالی‌ای دریافت می‌کنند. این پاداش انگیزه مشارکت در ثبت تراکنش‌ها را بالا می‌برد.

 غیرمتمرکز بودن و وجود نداشتن یک شرکت یا بانک متمرکز به‌عنوان واسطه باعث می‌شود که تحریم‌پذیری ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز به ویژه بیت‌کوین بسیار سخت‌تر شود. این امر باعث می‌شود دست قدرت‌های جهانی برای استفاده از حربه تحریم در مبادلات بین‌المللی تا حدی بسته شود.

محافظت در مقابل تورم و حفظ ارزش پول در بلندمدت

یکی از مسائل و مشکلات بزرگی که کشور ما با آن مواجه است مسئله تورم است. میانگین تورم در اکثریت مطلق کشورهای دنیا تک‌رقمی و بسیار اندک است؛ اما میانگین تورم در کشور ما در طول سال‌های اخیر به شکل عجیبی همواره دورقمی بوده و بعضاً از ۳۰ و ۴۰ درصد هم فراتر رفته است.

تورم بالا باعث می‌شود مردم نخواهند وجوه خود را به‌صورت پول نقد یا در بانک نگهداری کنند؛ چون همواره از ارزش آن کاسته شده عملاً نمی‌توانند قدرت خرید خود را حفظ کنند.

 از سوی دیگر دخالت‌ دولت‌ها در بورس اوراق بهادار کشور هم باعث شده است عده زیادی از مردم اعتماد خود را به این بازار از دست بدهند و نخواهند سرمایه خود را در این بازار نگه‌دارند. قراردادن مالیات‌های عجیب و بدون اعلام قبلی و وضعیت بازار دلار و سکه هم موجب شده است بسیاری از افراد از برای حفظ دارایی خود این بازارها را در اولویت اول خود قرار ندهند.

پدیده رمزارزها و به طور ویژه بیت‌کوین با روند کلی و بلندمدت صعودی خود باعث شده است بسیاری از مردم کشور به بیت‌کوین به‌عنوان راه‌حلی بلندمدت برای حفظ ارزش دارایی خود امیدوار شوند و دارایی‌های خود را در شرایط خوب بازار به بیت‌کوین تبدیل کنند تا بتوانند ارزش آن را حفظ کرده و سود قابل قبولی را نیز کسب کنند.

خرید‌وفروش و نوسان‌گیری از بیت‌کوین به‌عنوان یک شغل

علاوه بر نگهداری بلندمدت، در شرایطی که کسب‌وکارها با چالش‌های متعددی مواجه هستند، خریدو‌فروش بیت‌کوین و نوسان‌گیری از آن در صورت داشتن علم این بازار و تسلط به تحلیل‌های تکنیکال و بنیادی می‌تواند برای بسیاری از افراد سودده‌ بوده و به‌عنوان شغل اول یا دوم محسوب شده و به کسب درآمد از آن بپردازند.

 

راهکار امن جابه‌جایی پول به داخل یا خارج کشور

کشور ما به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین مبدأهای مهاجرت در جهان شناخته شده و بسیاری از جوانان و نخبگان برای تحصیل یا اقامت و کار ایران را به مقصد کشورهای اروپایی و آمریکایی ترک می‌کنند.

 باتوجه‌به سخت‌گیری‌های بسیاری که به‌خاطر وجود تحریم‌ها در مورد انتقال وجه از مبدأ و مقصد ایران وجود دارد، بسیاری از بانک‌ها حاضر به انتقال وجه برای کاربران ایرانی نیستند. افراد زیادی وجود دارند که برای انتقال اموال یا سرمایه خود و حتی هزینه پذیرش دانشگاه و کارهایی از این قبیل به ‌زحمت زیاد و غیر قابل قبولی می‌افتند.

 گاهی وجود افراد واسطه‌ای که انتقال وجوه را بر عهده می‌گیرند هم به‌خاطر عدم تضمین و اعتماد و از سوی دیگر کارمزد بالایی که برای این انتقال‌ها طلب می‌کنند، نمی‌تواند به‌عنوان راهکاری ایمن و قابل‌قبول در میان مردم مطرح شود.

خوشبختانه انتقال رمزارزها و به‌خصوص بیت‌کوین و تبدیل آن به وجه نقد در بیشتر نقاط جهان آن‌قدر آسان است که تا حد زیادی می‌تواند این دغدغه را بر طرف کند.

بیت کوین

راهکاری امن و سریع برای جابه‌جایی پول

افرادی که در خارج کشور زندگی می‌کنند به‌راحتی می‌توانند از طریق رمزارزها و به‌خصوص بیت‌کوین وجوه لازم را برای خانواده‌هایشان در ایران انتقال دهند. همچنین در صورت نیاز می‌توانند دارایی‌های خود در ایران را به‌سادگی به بیت‌کوین یا دیگر ارزهای دیجیتال تبدیل کرده و برای کارهای ضروری مانند پذیرش دانشگاه، اجاره مسکن و ... به کشور خارجی مدنظر خود انتقال دهند و تا حد زیادی از دردسرهای تحریم‌های بانکی آسودگی یابند.

دریافت حقوق و فروش خدمات از طریق رمزارزها

باتوجه‌به کاهش ارزش ریال، بسیاری از افراد متخصص کشورمان علاقه‌ دارند حقوق‌های دلاری دریافت کنند و شغل‌هایی به‌صورت دورکاری یا پروژه‌ای و فریلنسری برای مؤسسات و افراد خارجی داشته باشند. دریافت حقوق و ارزش خدمات باتوجه‌به تحریم‌های مالی و بانکی به دغدغه بزرگی برای مردم تبدیل شده است.

 این روزها با جاافتادن هر چه بیشتر رمزارزها و به‌خصوص بیت‌کوین به‌عنوان یک واحد پول رایج در جهان استفاده از این رمزارز توانسته است به جایگزین خوبی برای پرداخت‌های دلاری تبدیل شود. تحریم‌های بانکی و مالی باعث شده بود نقدکردن درآمدهای دلاری برای متخصصان و ارائه‌دهندگان خدمات آنلاین در کشورمان به مشکل بزرگی تبدیل شود و همواره نیازمند استفاده از واسط‌های بودند که نه می‌شد به طور کامل به آن‌ها اعتماد کرد و نه کارمزدهای بالایی که دریافت می‌کردند منطقی به نظر می‌رسید.

در حال حاضر بسیاری از وب‌سایت‌های فریلنسری که پروژه‌های کاری را در اختیار افراد قرار می‌دهند امکان پرداخت و دریافت از طریق بیت‌کوین و دیگر رمزارزها را در اختیار استفاده‌کنندگان از این وب‌سایت‌ها قرار داده‌اند و مردم کشورمان با راحتی نسبی بیشتری می‌توانند حقوق و ارزش خدمات خود را از این وب‌سایت‌ها دریافت کنند.

همچنین باتوجه‌به عدم نیاز به احراز هویت در انتقال ارزهای دیجیتال، افراد می‌توانند بدون درگیر شدن با مشکلات تحریم حقوق خود را از افراد و مؤسساتی که موافقت کنند این مبالغ را از طریق بیت‌کوین یا رمزارزهای دیگر پرداخت کنند، دریافت نمایند.

 

استفاده از درگاه‌های پرداخت بیت‌کوین برای خرید یا فروش خدمات

با رواج بیت‌کوین به‌عنوان یکی از راهکارهای پرداخت در جهان بسیاری از فروشگاه‌ها و ارائه‌کنندگان خدمات درگاه‌های پرداخت بیت‌کوین یا دیگر رمزارزها را در کنار درگاه‌های پرداخت دلاری برای فروشگاه‌های آنلاین خود مورداستفاده قرار داده‌اند.

بیت کوین

درگاه های پرداخت بیت کوین برای فروشگاه های آنلاین

در حال حاضر افراد در کشورمان هم می‌توانند برای فروشگاه‌های آنلاین خود از درگاه‌های فروش آنلاین با ارز دیجیتال استفاده کرده و خریداران خارجی را نیز در فروشگاه خود بپذیرند.

همچنین بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین خارجی فروش خدمات مختلفی مانند بلیت هواپیما و خدمات مسافرتی مانند هتل و ...، فروشگاه‌های موارد امنیت اینترنتی همچون آنتی‌ویروس‌ها، خدمات هاستینگ و میزبانی و دامنه وب، فروش و اجاره خودرو و ... درگاه‌های پرداخت رمزارزی را برای محصولاتشان در نظر گرفته‌اند که این امر استفاده و خرید را برای کاربران کشورهای تحریم شده مانند کشورمان بسیار آسان‌تر و دردسترس‌تر از گذشته کرده است و نیاز به ‌طرف واسط برای دریافت این خدمات را عملاً حذف کرده است.

سخن آخر

در این مقاله به مزایای خرید و فروش بیت‌کوین و استفاده از آن در شرایط تحریم ایران پرداختیم. ابتدا از فواید نگهداری و خریدو‌فروش بیت‌کوین برای حفظ ارزش دارایی‌ها و کسب درآمد سخن گفتیم. سپس موارد استفاده بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال برای دورزدن تحریم و راحتی هر چه بیشتر مبادلات در زندگی روزانه را توضیح دادیم. مطمئنا با رواج هر چه بیشتر رمزارزها به ویژه بیت‌کوین در جهان راهکارهای بیشتر و بهتری برای مبادلات و خرید و پرداخت در اختیار مردم کشورمان قرار خواهد گرفت.

 

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصدورزشی مسئولیتی بابت آن ندارد .... 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3ko6rx