پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403 - 02 May 2024
تاریخ انتشار: 1401/07/02 17:00
کد خبر: 27911

حراج انواع لوازم ورزشی و باشگاهی در بنزفیت

در این مقاله، قصد داریم به معرفی دستگاه‌های ورزش‌های هوازی بپردازیم و توضیحی درباره مزایا و معایب آنها ارائه دهیم.

این روزها، ورزش‌هایی مانند رانینگ در تناسب اندام افراد نقش مهمی دارند؛ اما با توجه به فضاهای سبز اندک که مناسب ورزش‌های واکینگ و رانینگ نیستند، بیشتر افراد برای ورزش به‌ باشگاه می‌روند.

دستگاه‌های تردمیل، اسپینینگ و دوچرخه ثابت توانسته‌اند نیاز افراد به ورزش‌های هوازی را رفع نمایند. این دستگاه‌ها باعث شده‌اند که آمار مراجعه و استقبال از باشگاه‌ها به طرز چشمگیری افزایش یابد؛ اما برخی باشگاه‌ها به خاطر محیط نامناسب و بعضا مشکلات بهداشتی و از همه مهم‌تر فواصل زیاد و زحمت رفت‌وآمد، باعث می‌شوند افراد به ورزش بی‌میل شوند و ورزش را نیمه‌کاره رها کنند.

به همین خاطر، برخی افراد اقدام به خرید دستگاه‌های تردمیل و دوچرخه ثابت می‌نمایند تا در خانه ورزش‌های هوازی را انجام دهند. در این مقاله، قصد داریم به معرفی دستگاه‌های ورزش‌های هوازی بپردازیم و توضیحی درباره مزایا و معایب آنها ارائه دهیم تا شما را از سردرگمی در خرید این دستگاه‌ها رها سازیم.

همه چیز درباره تردمیل

تردمیل دستگاهی است که ورزش هوازی پیاده‌روی را شبیه‌سازی می‌کند. این وسیله که طرفداران زیادی دارد، سبب کالری‌سوزی بالایی می‌شود. به طور کلی تردمیل به دو نوع تردمیل‌ های باشگاهی و تردمیل‌ های خانگی تقسیم می‌شود؛ اما به طور دقیق‌تر از انواع تردمیل می‌توان به تردمیل همه‌کاره، انواع تردمیل موتوردار و بدون موتور، تردمیل آبی و تردمیل شیب‌دار برقی و شیبدار بدون برق اشاره کرد؛ بنابراین توصیه می‌کنیم هنگام خرید تردمیل، چه به صورت خرید حضوری از فروشگاه‌های سطح شهر و چه خرید از سایت‌های فروش تردمیل، حتما مشخصات انواع تردمیل را مطالعه بفرمایید و از راهنمایی و تجربه افراد استفاده نمایید.

 

حال سؤالی که پیش می‌آید، این است که اگر قصد خرید وسیله‌ ورزشی داشته‌باشیم، خرید تردمیل به‌صرفه‌تر است یا دوچرخه ثابت؟ برای پاسخ به این سؤال برخی از مزایای تردمیل را مرور خواهیم نمود:

در کنار مزایای زیادی که تردمیل دارد، معایبی هم دارد. شاید مهم‌ترین عیب آن، هزینه‌ای است که روی دست افراد می‌گذارد. دستگاه‌های تردمیل متقاضی بیشتری نسبت به دوچرخه ثابت دارند و از همین رو گران‌تر نیز هستند. نکته‌‌ای که در هنگام خرید تردمیل نباید از آن غافل شوید، این است که برخی تردمیل‌ها به خاطر امکانات گسترده‌ای که دارند، نیاز است افراد حتما دفترچه راهنما و یا فیلم‌های آموزشی مختلفی برایشان ببینند تا بتوانند از همه امکانات دستگاه بهره ببرند و نتیجه بهتری در هنگام ورزش کسب نمایند.

دوچرخه ثابت و انواع آن

دسته دیگری از وسیله‌های ورزش‌های هوازی، دوچرخه ثابت یا اسپینینگ است. این وسیله به گونه‌ای طراحی شده‌است که همه بدن را درگیر می‌کند. در واقع، وقتی شما از دوچرخه ثابت استفاده می‌کنید، چربی‌های همه قسمت‌های بدن به یک اندازه می‌سوزند. با این حال، باید بدانید که دوچرخه ثابت فقط ماهیچه‌های پایین تنه را درگیر می‌کند و سبب تقویت آنها می‌شود. دوچرخه ثابت با درگیرکردن ماهیچه‌های ران و عضلات سرینی، سبب زیبایی پایین تنه شما می‌شوند؛ البته این بدین معنی نیست که چربی‌های پایین تنه بیشتر می‌سوزند.

یک نکته مهم در ورزش‌های هوازی این است که ویژگی‌های بدنی شما در امر چربی‌سوزی، مشخص‌کننده نوع ورزش هوازی مناسب شماست. چربی‌سوزی در برخی بدن‌ها بسیار کند است و در برخی بدن‌ها چربی‌ها به سرعت می‌سوزند. بنابراین، حتما قبل از اقدام به خرید، با متخصصین مشورت نمایید.

%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D8%AF%D9%88%DA%86%D8%B1%D8%AE%D9%87-%D8%AB%D8%A7%D8%A8%D8%AA-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%88%D8%B1%D8%B2%D8%B4%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%A8%D8%AA%D8%AF%DB%8C-3.jpeg

حال به سراغ انواع دوچرخه‌ ثابت می‌رویم. دوچرخه‌ های ثابت به سه نوع دوچرخه ثابت مبله و نشسته، دوچرخه ثابت ایستاده و اسپینینگ تقسیم می‌شوند. در ادامه درباره هر کدام توضیح مختصری خواهیم داد.

دوچرخه ثابت نشسته

این مدل، رایج‌ترین نوع دوچرخه ثابت است. مزیت دوچرخه‌های نشسته زمانی اهمیت پیدا می‌کند که فرد در زمان‌های طولانی اقدام به رکاب‌زدن نماید. رکاب‌زدن طولانی سبب فشار روی کمر می‌شود و در طولانی مدت می‌تواند مشکلاتی را برای کمر ایجاد نماید. از همین رو، دوچرخه‌ های ثابت مبله و نشسته، نمی‌گذارند روی کمر افراد فشار وارد شود. برخی دوچرخه‌های نشسته، پشتی نیز دارند که فرد می‌تواند به راحتی به آن تکیه دهد که اصطلاحا به آن دوچرخه ثابت مبله یا دوچرخه ثابت پشتی‌دار می‌گویند.

دوچرخه ثابت ایستاده

دوچرخه‌ ایستاده بیشتر برای ورزشکاران حرفه‌ای طراحی شده‌است. افرادی که نیاز است سرعتی رکاب بزنند، از دوچرخه‌های ایستاده‌ استفاده می‌کنند. هم‌چنین این دوچرخه از قیمت مناسب‌تری نسبت به دیگر انواع دوچرخه ثابت برخوردار است.

اسپینینگ

هدف از طراحی اسپینینگ، شبیه‌سازی هر چه بیشتر دوچرخه‌سواری واقعی است. در حالی‌که در دوچرخه‌های ثابت مبله و نشسته، شما امکان ایستاده رکاب‌زدن ندارید، در نوع اسپینینگ شما می‌توانید حین رکاب‌زدن بلند‌شده و سریع‌تر رکاب بزنید.

الپتیکال و اسکی فضایی

الپتیکال و اسکی فضایی به گونه‌ای طراحی شده‌است که برای استفاده‌های طولانی مدت افراد را خسته نکند. در واقع، این دستگاه با کاهش فشار بر روی زانوها و پاها، برای افراد مبتدی و تازه‌کار طراحی شده‌است. هم‌چنین، الپتیکال و اسکی فضایی تأثیر بسیار مطلوبی بر روی قلب و عروق شما می‌گذارد.

نتیجه‌گیری

این روزها، افراد بسیاری ورزش‌های هوازی را به دیگر ورزش‌ها ترجیح می‌دهند. از همین رو، فروش لوازم ورزشی، فروش دوچرخه ثابت و تردمیل رونق بسیاری دارد. در این مقاله تلاش کردیم، به طور اجمالی شما را با دستگاه‌های ورزش‌های هوازی آشنا نماییم.

این دستگاه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که هدف اصلی‌شان چربی سوزی و تناسب اندام شماست. از طرف دیگر، به خاطر ماهیت هوازی‌بودن این حرکات، پس از مدتی متوجه تأثیر مثبت آن بر روی ریه‌های خود خواهید شد. هم‌چنین این دستگاه‌ها باعث تقویت ماهیچه‌های قلب شما نیز می‌شوند. در نهایت، به شما توصیه می‌کنیم، اگر قصد خرید دستگاه‌های ورزشی، به خصوص دستگاه‌های ورزش‌های هوازی را دارید، حتما قبل از خرید با افراد متخصص مشورت نمایید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3ko6kd