پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1398/10/11 10:54
کد خبر: 3859

کالدرون پیروانی را میخواهد یا خلیلی؟

از حدود 6 ماه قبل و با حضور گابریل کالدرون در رأس کادر فنی پرسپولیس این مربی آرژانتینی صفحه اینستاگرام جدیدی باز کرده که همین چند روز پیش حرف و حدیث‌های زیادی درباره آن به وجود آمده بود. در حالی که گفته می‌شد این صفحه اینستاگرامی توسط مدیر برنامه ایرانی کالدرون مدیریت می‌شود اما کالدرون تأکید کرد این صفحه توسط خودش مدیریت شده و پست‌هایی که اخیراً به زبان فارسی منتشر شده هم با کمک امیر جنانی مترجمش منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار رصد ورزشی به نقل از ایران ورزشی، اما صفحه اینستاگرام کالدرون طی 60 ماه فعالیت 409 هزار دنبال کننده پیدا کرده که غالباً طرفداران پرسپولیس، اعضای تیم و باشگاه هستند. در نقطه مقابل کالدرون فقط 40 نفر را دنبال کرده است که در میان آنها می‌توان اسامی جالبی پیدا کرد.

کالدرون 22 بازیکن پرسپولیس را دنبال کرده که در بین آنها نام امید عالیشاه دیده نمی‌شود و گفته شد همین چند روز قبل مرد آرژانتینی وینگر سرعتی و کاپیتان سوم تیمش را بنا به دلایلی نامشخص آنفالو کرده است! بازیکنان جوانی مثل سعید حسین‌پور، ساسان زمانه، امیرحسین بیات و آریا برزگر هم جایی بین دنبال‌کنندگان توسط کالدرون ندارند.

در این لیست 40 نفره نام خالد بن سلمان رئیس فدراسیون فوتبال بحرین دیده می‌شود که کالدرون مدتی قبل با او به عنوان سرمربی تیم ملی بحرین همکاری می‌کرد. همچنین یک ملی‌پوش بحرینی به نام مجتبی محمد غلوم مالک هم در این لیست دیده می‌شود. جالب اینکه این هافبک کوتاه قامت بحرینی حدود دو ماه پیش به پرسپولیس پیشنهاد شده و خبرش در سایت‌های فوتبالی بازتاب پیدا کرده بود.

کالدرون از بین مدیران پرسپولیس انصاری فرد و علی رغبتی را فالو کرده و غیر از دستیاران ایرانی و خارجی‌اش نام علی پروین و مارادونا هم در لیست دنبال‌کنندگان توسط او دیده می‌شود.

جالب اینکه خبری از افشین پیروانی به عنوان مدیر تیم در این لیست نیست اما محسن خلیلی مدیر قبلی تیم پرسپولیس که پیروانی با سر و صدای فراوان جایگزینش شد توسط کالدرون دنبال می‌شود. گابریل کالدرون پلگرینو فرزند کالدرون، مدیر رسانه‌ای و عکاس باشگاه پرسپولیس، برنامه فوتبال برتر و صفحه رسمی باشگاه پرسپولیس هم توسط او دنبال می‌شوند اما ویژه‌ترین فردی که توسط سرمربی آرژانتینی سرخ‌ها دنبال می‌شود یکی از لیدرهای باشگاه است که ظاهراً با حضور متوالی در ورزشگاه شهید کاظمی به عنوان مأمور انتظامات ارتباط خوبی با کالدرون پیدا کرده است.

اما اتفاق جالب رویه کالدرون در مدیریت این صفحه اینستاگرام است به طوری که یک روند جالب در نوع استفاده از صفحه اینستاگرام توسط او دیده می‌شود.

در روزهای اول حضور کالدرون در پرسپولیس او از طریق این صفحه به مذاکره، حضورش در پرسپولیس ملاقات با بزرگانی مثل علی پروین، تمرینات و مسابقات اشاره می‌کرد. او همچنین پست‌هایی درباره تمرینات انفرادی‌اش، حضورش در تلویزیون رسمی پرسپولیس، حضور در کنفرانس ‌ای اف سی، بازی‌های خودش در تیم ملی آرژانتین و ... می‌پرداخت. او حتی پست‌های مربوط به مصاحبه مفصلش با روزنامه ایران ورزشی را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد تا نشان دهد ارتباط خوبی هم با رسانه‌ها دارد.

جالب اینکه کالدرون یکی از پست‌هایش که مربوط به حدود چهار ماه قبل است را به دیدار با سعید راد، منتقد اخیر او اختصاص داده و زیر عکس مشترکش با این بازیگر قدیمی نوشته: «همراه با بازیگر مشهور ایرانی در سینما. طرفدار بزرگ پرسپولیس؛ سعید راد. من به او احترام می‌گذارم و تحسینش می‌کنم.»

اما بعد از مدتی کالدرون تغییر رویه داد و از صفحه اینستاگرام خود برای جواب دادن به منتقدانش استفاده کرد. او با استفاده از پست‌هایی که به زبان فارسی منتشر می‌شد تصمیمات فنی‌اش را با ذکر مثال‌ها و آمارهایی که ارائه می‌داد توجیه کرد.

اما فاز سوم استفاده از صفحه اینستاگرام توسط کالدرون به اتفاقات اخیر و انتقادهایش اختصاص پیدا کرد. به صورت مشخص سه پست آخر او که در رسانه‌ها بازتاب فراوانی داشت مربوط به اتفاقات اخیر است و کالدرون سعی کرده از این طریق بی‌واسطه ناراحتی‌اش از باشگاه را با هواداران پرسپولیس در میان بگذارد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3kgja2