شنبه 08 اردیبهشت 1403 - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/09/30 06:36
شب یلدا
کد خبر: 125709

تهران به استقبال شب یلدا رفت

شهر تهران به استقبال شب یلدا رفت.

به گزارش رصد خبری: تهران در آستانه شب یلدا رنگ و بوی یلدایی گرفت. معابر پایتخت در آستانه شب یلدا به پیشواز این جشن دیرینه و سنتی ایران رفت.مدیر عامل سازمان زیبا سازی شهر تهران هم از آماده سازی پایتخت برای شب یلدا خبر داد و گفت: المان های شب یلدا در معابر پایتخت نصب شده است. میدان های تهران با المان های شب یلدا مانند هندوانه و انار  انجام تزئین شده است.
مهدی مذهبی در تشریح برنامه‌های این سازمان در شب یلدا گفت: پایتخت با المان‌های حجمی و نوری و اکران‌های فرهنگی با تاکید بر محوریت شادی و تکریم خانواده به استقبال شب یلدا رفته‌ است.

شب یلدا

وی افزود: به مناسبت شب یلدا ۸۵ عدد المان شامل ۶۰ المان انار، ۱۰ عدد المان هندوانه و ۱۰ المان تعاملی یلدا و ۵ المان نوری "یلدا مبارک" با مشارکت مناطق تهران، در میادین شاخص از جمله؛ میدان تجریش، میدان ونک، فلکه دوم صادقیه، میدان ولیعصر، میدان فردوسی، میدان انقلاب، میدان هفت حوض، میدان آزادی و دهها میدان و معبر اصلی دیگر اجرا و نصب شده‌ است.

مذهبی خاطرنشان کرد: یلدا یکی از فرصت‌های شادی با محوریت خانواده است و اکران‌های فرهنگی شب یلدا با الهام از دورهمی‌ های خانوادگی با طعم هندوانه و انار طراحی شده‌ است و در این اکران‌ها توجه به آیین‌ها و سنت‌های پیشینیان در بلندترین شب سال نیز مورد تاکید قرار گرفته‌ تا فضای تهران بیش از پیش یلدایی شود.
 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3gzk9n