دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 - 20 May 2024
تاریخ انتشار: 1402/08/17 18:32
پرسپولیس | یحیی گل محمدی
کد خبر: 124233

اخبار ورزشی | واکنش جنجالی پیشکسوت های پرسپولیس به شاگردان یحیی

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: به نظرم مساوی برابر تیم درجه سوم آسیا استقلال تاجیکستان باخت محسوب می‌شود.

به گزارش رصد ورزشی : مرتضی فنونی زاده پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس درباره تساوی سرخپوشان برابر تیم استقلال تاجیکستان در لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: به نظرم پرسپولیسی‌ها خوب بازی نکردند. البته ارنج اولیه ما هجومی بود که به گل رسیدند، اما متاسفانه هر زمانی که گل می‌زنیم شاهد و ناظر این موضوع هستیم که عناصر دفاعی ما به زمین مسابقه می‌آیند تا یک گل را حفظ کنیم. متاسفانه پرسپولیسی‌ها نتوانستند گل خود را حفظ کنند و گل تساوی را خوردند. اگر بیرانوند نبود شکست سنگینی را متحمل می‌شدیم و باید با اختلاف ۳، ۴ گل می‌باختیم.

همه تیم ها از نام پرسپولیس وحشت دارند


فنونی زاده درباره اینکه علت تساوی‌های زیاد پرسپولیس در ۳ بازی اخیر چیست، گفت: خدا کند که این موضوع عادت نشودچون مساوی یعنی باخت خفیف است. ۳ بازی ۳ امتیاز کسب کردند و یک برد و ۲ باخت می‌شود و ما نباید عادت کنیم. ما پرسپولیس هستیم و باید هجومی بازی کنیم و نمی‌گویم همه تیم‌ها را ببریم، اما همه تیم‌ها  در آسیا از نام پرسپولیس وحشت دارند.

متاسفانه  گل محمدی بعد از گل اول سیستم دفاعی اتخاذ می کند

او افزود:  متاسفانه زمانی که یک گل می‌زنیم سریع گل محمدی سیستم دفاعی برای تیم اتخاذ می‌کند. من هم در دفاع بازی کردم و  مدافعان چقدر توپ‌ها را دفع کنند و یک اشتباه منجر به گل می‌شود. اگر دانیال اسماعیلی فر توانست ۲۰ دقیقه باز کند به نظرم باید از اول بازی می‌کرد و بازیکن باتجربه‌ای است و گلی که خوردیم وحدت هنانوف یک مقدار کم کاری کرد  که فوروارد سیاه چرده استقلال تاجیکستان توپ را گرفت و به گل تبدیل کرد.

تیم های عربی در روزهای آخر قصه همیشگی خود را پیاده می کنند

پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: به نظرم با وجود اینکه تیم استقلال تاجیکستان درجه سوم آسیا است، اما پرسپولیس  یک امتیاز در خانه حریف بگیرد خوب است. به نظرم تیم‌های عربی در روز‌های آخر قصه همیشگی  عرب‌ها را پیاده می‌کنند تا پرسپولیس بالا نیاید، چون شانس ما برای رتبه دومی بیشتر از الدحیل است و بازیکنان زحمت کشیدند و بازی نبود که از پرسپولیس انتظار داشتیم.

بعید می دانم پرسپولیس ۷ امتیاز به مرحله بعد صعود کند

فنونی زاده تصریح کرد: کیفیت زمین عالی بود و کشورمان چنین زمینی را ندارد و تاجیکستان که عددیدر فوتبال آسیا نیست، اما ببینید که چه امکاناتی دارند. در نهایت بازی برد و باخت دارد و اگر ما ۹ امتیازی می‌شدیم مطمئنا یکی از تیم‌های صعود کننده بودیم. البته بازی با الدحیل در تهران  و بازی با النصر در عربستان است و هر ۲ بازی مشکل هستند و بازیکنان باید اکتفا به این ۷ امتیاز نکنند و برای پیروزی به زمین مسابقه بروند. بعید می‌دانم با ۷ امتیاز به عنوان تیم دوم بالا بیایند.

پرسپولیس با حضور باهویی  ۱۰ نفره است

او درباره اینکه عملکرد نبیل باهویی در پرسپولیس را چطور می‌بیند، گفت: اصلا نمی‌دانم ما ۲، ۳ مهاجم از دست دادیم و بازیکن قوی هیکل را آوردیم و او باید وزنه بردار می‌شد. او هفتاد دقیقه بازی کرد بدون اینکه کار مثبتی انجام بدهد و نمی‌دانم تز گل محمدی برای باهویی چیست؟ شهریار مغانلو مهاجم قوی هیکلی است  که دفاع‌ها را فوق العاده اذیت می‌کند، اما باهویی هیچ اثری ندارد. من ارنج دیدم گفتم که تیم ۱۰ نفره است. شهاب زاهدی زمانی که به بازی آمد چقدر تحرک داشت، اما نمی‌دانم چه سیستمی گل محمدی اتخاذ می‌کند و همین کار  را زاهدی می‌توانست انجام بدهد. زاهدی گلزن، جوان و جویای نام است و تحرکش بیشتر است. من نمی‌دانم بازیکنی که می‌گویند که بازی هایش را ندیدند و درویش مدیرعامل باشگاه این بازیکن را آورده است و اصلا وظیفه ندارد بازیکن بیاورد، چرا کادر فنی این بازیکن را  قبول کرده است. گل محمدی ۲ بازی است که باهویی را فیکس گذاشته است، اما کاری انجام نمی‌دهد.  به نظرم مساوی با یک تیم درجه سوم آسیا باخت محسوب می‌شود.

پرسپولیس بازیساز ندارد

او افزود: در این مدت بازیکنان این را یاد گرفتند که در خط دفاع بهم پاس بدهند و اکنون هم من و پنجعلی در دفاع پرسپولیس قرار بگیریم بهتر می‌توانیم بازی کنیم. هر وقت بازیکنان گیر می‌کنند توپ را به بیرانوند می‌دهند. البته بازیکنان پاس به عقب می‌دهند به خاطر اعتمادی که به بیرانوند دارند، اما نیمه اول دیدید که همان موقعیت صددرصد تاجیکی‌ها به خاطر اشتباه بیرانوند صورت گرفت که او آمد تا پاس روبه جلو بدهد که مهاجم تاجیکی توپ را گرفت. به نظرم توپ را بلند بزنند خیلی بهتر است که پاس کاری کوتاه انجام بدهند. ما بازیساز نداریم و همه هافبک‌ها مخرب هستند و بازی حریف را تخریب می‌کنند. ما حصل این بازی این بود که یک امتیاز  از تیم درجه سوم آسیا گرفتیم و این اصلا برای پرسپولیس خوب نیست. وقتی گل می‌زنیم به حالت دفاعی می‌رویم و مربیان سایر تیم‌ها  هم فهمیدند که پرسپولیسی‌ها بعد از زدن گل به دفاع می‌روند و حالا شانسی به گل برسند.

در نیمه دوم انگار فوروارد و هافبک نداشتیم

او در پایان گفت: اگر ضربه ایستگاهی گل نمی‌شد آن وقت شرایط سخت می‌شد. چند تا موقعیت را بیرانوند در نیمه دوم گرفت، اما پرسپولیس موقعیتی به جز ضربه ایستگاهی که منجر به گل شد دیگر موقعیتی به وجود نیاورد که دروازه بان تاجیکستان خودش را به زحمت بیندازد. فقط ۵ دقیقه آخر بزن زیرش و بازی مستقیم انجام دادند که طبیعی است. تیمی که داعیه برد دارد ۵ دقیقه آخر را روی به بازی مستقیم می‌آورد که هم گلرش روی هوا مسلط بود و مدافعان تاجیکی همه ضربه سر‌ها را زدند و بدون هیچ خطری انگار ما نه فوروارد داشتیم نه هافبک فقط دفاع ما متحمل فشار شد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3gpybz