دوشنبه 03 اردیبهشت 1403 - 22 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/03/02 11:30
گیاه شمعدانی
کد خبر: 39976

گیاه شمعدانی چیست | شرایط نگه داری گیاه شمعدانی

دانستی ها درباره شرایط نگه داری گیاه شمعدانی را در زیر بخوانید.

گیاه شمعدانی دسته ای از گیاهان آپارتمانی هستند. گیاه شمعدانی به دلیل رنگ های زیبایشان و بوی خاص و خاطره انگیزی که دارند بسیار مورد توجه خانواده های ایرانی قرار گرفته اند. گیاه شمعدانی دارای بیش از 200 گونه در سرتاسر جهان است که بومی آفریقای جنوبی هستند. مراقبت از گیاه شمعدانی آسان است. اگر چه گیاه شمعدانی جزء گیاهان مناسب برای کاشت در باغچه هستند، اما هوای سرد زمستان برای آن ها کمی نامناسب است.

گیاه شمعدانی

نکات مهم نگهداری شمعدانی

•برای اینکه شمعدانی بیشترین گل ممکن را بدهد آن را در محلی قرار دهید که بین 4 تا 6 ساعت نور خورشید را دریافت کند.

•در مورد نیاز آبی گل شمعدانی، اجازه دهید تا بین نوبت‌های آب‌دهی، خاک تا حدی خشک شود.

در طول فصل زمستان گیاه به آب کمتری نیاز دارد اما نباید اجازه دهید که ریشه‌ها کاملا خشک شود. 

•در اواخر تابستان یا اوایل پاییز و زمانی که دمای شب به زیر 13 درجه برسد باید شمعدانی را به داخل خانه منتقل کرد.

بهترین دمای شب در زمستان برای شمعدانی چیزی بین 13 الی 16 درجه است اما این گیاه میتواند بازه دمایی بین 0 الی 27 درجه را تحمل کند و زنده بماند البته رشد مطلوبی نخواهد داشت.

•گل شمعدونی را در گلدانی قرار دهید که زهکشی خوبی داشته باشد تا ریشه‌ها پوسیده نشوند. از خاکی استفاده کنید که بیش از حد سنگین یا گل مانند نباشد زیرا شمعدانی از خیس بودن بدش می‌آید.

• کودی که به شمعدانی داده می شود  باید محلول در آب بوده و زیاد از حد نباشد. چرا که کود زیاد باعث سوختن و آسیب دیدگی برگ ها شود. در میان کودها می توانیم از کودهای مخصوص گلدهی و کود کلات آهن استفاده کنیم.

•هنگام نگهداری و مراقبت از شمعدانی ها باید هر 6 ماه یکبار برگ ها را هرس کنیم تا گیاه بتواند برگ های تازه بدهد و رشد خوبی داشته باشد. زمان هرس نیز نباید گلدان گل داشته باشد. بنابراین اواخر زمستان و اواسط تابستان نیز بهترین زمان برای انجام این کار است. گاهی نیز لازم است کمی از سر ساقه اصلی را کوتاه کنیم تا برگ های جدید شروع به جوانه زنی کنند.

•شمعدانی ها نمی توانند در سرمای زمستان به رشد خود ادامه دهند و دچار سرمازدگی شده و از بین می روند. به همین دلیل چگونگی و طرز مراقبت و نگهداری از گل و گیاه شمعدانی در زمستان به این صورت است که اگر آن ها را در حیاط کاشته اید باید تا گرم شدن هوا آن را به داخل ساختمان بیاورید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/39kzde