شنبه 15 اردیبهشت 1403 - 04 May 2024
تاریخ انتشار: 1402/02/18 14:27
لوگو
کد خبر: 39276

معنای لوگوهای مختلف جهان | آشنایی با معانی مخفی لوگوها

لوگوی یک برندتصویر آن برند به حساب می آید.

لوگو، یا آرم عنصری گرافیکی از علائم دیداری است به‌طوری که با سبک حروف یا قلم خاصی تنظیم شده یا با اشکال تصویری به صورت ویژه چیده شده‌است. شکل، رنگ، سبک حروف و … باید مشخصاً از دیگر علایم مشابه دیگر متفاوت باشد.

لوگو طرحی ملموس و متمایز برای نمایاندن یک مجموعه، کالا یا سرویس مشخص است که در کنار اشاره به برخی مفاهیم، گاهی ویژگی‌ها و هویت یک سازمان یا کالا را نیز نشان می‌دهد. در واقع این طرح برای شناسایی یک فعالیت خاص به مخاطبین آن طراحی میشود.

در این مقاله قصد داریم معانی چند لوگو را برای شما معرفی کنیم:

 

لوگو ورساچه :توسط جیانی ورساچه تأسیس شد که لوگوی معروف آن را در سال ۱۹۸۷ طراحی شد منبع الهام طراحی این لوگو مجسمه ی مدوسا روندانینی است ، جیانی ورساچه به دلیل توانایی مدوسا در شیفته ساختن و افسون کردن آن هایی که به او نگاه می کنند، او را به عنوان نماد برند خود انتخاب کرد. او می خواست لوگوی ورساچه هم تأثیری مشابه بر کسانی داشته باشد که لباس های این برند را به تن می کنند.

لوگو

 

 لوگو پپسی : هدف پپسی از گنجاندن یک صورت خندان در لوگوی خود ایجاد تصویری از کمتر رسمی و بیشتر دست یافتی از خود و همچنین ایجاد حس دوستی و اعتماد در مشتریان است. شکل طراحی این لوگو نشان می دهد هدف پپسی بخشیدن احساس شادی و رضایت از طریق محصولاتش به مشتریان خود است.

لوگو

لوگو ناسا : لوگوی مشهور ناسا در سال ۱۹۵۹ توسط یکی از کارکنان این آژانس فضایی به نام جیمز مودرلی طراحی شد. این طرح شامل عناصر مختلفی مرتبط با فضا و فضانوردی می شود.دایره ی آبی رنگ نماد زمین و ستاره ها نماد فضا است. خط قرمز رنگ پرواز را تداعی می کند و سفینه ای که به دور نام آژانس در حال گردش است، نماد سفر به فضا است.

لوگولوگو دیزنی :  این لوگو قصر درون انیمیشن های «زیبای خفته» و «سیندرلا» را به تصویر می کشد که بر اساس قصری واقعی «نویشوانشتین» در آلمان، متعلق به لودویگ دوم، پادشاه بایرن طراحی شده است.نکته ای که بسیاری از مردم درباره ی لوگوی دیزنی نمی دانند این آن است که آن چیز درخشانی که بر بالای قصر پرواز می کند، یک ستاره ی دنباله دار نیست، بلکه تینکربل، پری انیمیشن «پیتر پن» است.

لوگو


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/39kq7x