چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/07/21 01:19
رپرتاژ اگهی /
کد خبر: 28676

اقامت کانادا از طریق خرید ملک

خرید خانه در کشوری خارجی بدون شک نیاز به وسواس دارد. با توجه به تعداد زیاد ایرانیانی که در کشور فوق العاده کانادا زندگی می کنند، یکی از دغدغه‌های مهم، بحث خرید ملک است. برخی از مهاجران در بدو ورود به کانادا و برخی نیز پس از گذشت چند سال تصمیم به خرید خانه می‌گیرند و یا حتی برای اقامت کانادا از طریق خرید ملک هم نیم نگاهی دارند اما تجربه کافی را دارا نیستند.

خرید خانه در کشوری خارجی بدون شک نیاز به وسواس دارد. با توجه به تعداد زیاد ایرانیانی که در کشور فوق العاده کانادا زندگی می کنند، یکی از دغدغه‌های مهم، بحث خرید ملک است. برخی از مهاجران در بدو ورود به کانادا و برخی نیز پس از گذشت چند سال تصمیم به خرید خانه می‌گیرند و یا حتی برای اقامت کانادا از طریق خرید ملک هم نیم نگاهی دارند اما تجربه کافی را دارا نیستند.

برای بسیاری از مهاجران این سوال مطرح می‌شود که آیا از حق خرید ملک در کانادا برخوردارند یا خیر؟ و این که اگر این امکان از لحاظ قانونی برای آن‌ها وجود دارد از کجا باید شروع کنند و روند خرید را چگونه باید پشت سر بگذارند؟ در این مقاله قصد داریم به تمام سوالات شما در این زمینه پاسخ دهیم و به بهترین شکل مهاجران را برای خرید منزل در کانادا راهنمایی کنیم.

 

آیا با خرید املاک در کانادا می توان اقامت کانادا را اخذ کرد

کانادا مسیرهای مهاجرتی فراوانی را در دهه های اخیر در دستور کار قرار داده است. از سال 2015 ، طی تغییراتی عمده در برنامه‌های مهاجرتی اقتصادی، کانادا مهاجرت برای سرمایه گذاری غیرفعال (Passive Investment) را از برنامه‌های مهاجرتی خارج کرد. طبق این سیاست، علیرغم اجازه‌ی خارجیان برای خرید املاک در کانادا، مسیر مهاجرتی‌ای از این طریق در سازمان مهاجرت کانادا تدوین نشده است. بنابراین تغییرات، فقط افرادی می‌توانند در کانادا ملک خریداری کنند که مقیم این کشورند، یعنی ویزای اقامت دائم این کشور را دریافت کنند و پرونده ی درحال جریان دریافت اقامت دائم در سازمان مهاجرت کانادا (IRCC) دارند.

به عنوان مثال، اگر پرونده ی تقاضای مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری و کارآفرینی در کانادا داشته باشید، در ۲ سال ابتدایی برنامه‌ی مهاجرتی به شما ویزای اقامت موقت کاری داده می شود و در این دو سال موظف خواهید بود که کسب و کاری با مالکیت شخصی در کانادا برپا کنید. برای نتیجه‌ی بهتر به شخص اجازه داده خواهد شد که ملک یا املاکی را در کانادا به تناسب نیاز کسب و کار خود خریداری کند. اما تملک بر ملک به معنای اقامت دائم نخواهد بود و متقاضی باید مسیر مهاجرتی خود را با موفقیت به پایان برساند.

به طور کل، دولت کانادا سیاست‌هایی را در دستور کار دارد که از سرمایه‌ای شدن ملک و زمین در کانادا جلو گیری کند. کانادا قصد دارد تا تمامی سرمایه‌های جذب شده از منابع خارج از کانادا و همچینین سرمایه‌های موجود در اقتصاد و صنایع این کشور در گردش باشند. بنابراین تمهیدات زیادی برای رقابتی شدن خرید و فروش املاک در کانادا اندیشیده شده است.

به عنوان مثال، در تمامی برنامه‌های مهاجرتی اقتصادی کانادا، از پذیرش کسب و کار مربوط به خرید و فروش، دلالی و اجاره دهی، خرید و افزایش ارزش ملک و زمین جلوگیری می‌شود. و یا اینکه مالیات‌ها و قیمت خرید املاک برای مهاجران و خارجی‌ها حدود ۳۵% ،بسته به استان مورد نظر، بیشتر از شهروندان کانادایی است. چنین تمهیداتی، جذابیت خرید املاک را برای خارجی‌ها کاهش داده و به تبع آن، از رقابتی شدن خرید املاک کانادایی جلوگیری شده است.

قوانین خرید ملک در کانادا برای متقاضیان خارجی

شرایط خاصی برای خرید خانه یا ملک تجاری در کانادا وجود ندارد و متقاضیان خارجی نیز می توانند مانند شهروندان این کشور در کانادا ملک خریداری کنند. برای افرادی که قصد رسیدن به اقامت کانادا از طریق خرید ملک را دارند، پیشنهادهای منحصر به فردی در این کشور وجود دارد و این افراد می توانند یک ملک تجاری یا مزارع کشاورزی و دامداری را خریداری کنند.

در روش های مهاجرت کارآفرینی کانادا، شرایط عالی وجود دارد که شما می توانید در ایالت های مختلف این کشور به این روش ها دسترسی داشته باشید. مزیت خرید ملک در کانادا و اقدام برای کارآفرینی این است که شما می توانید روی افزایش ارزش ملک مورد نظر نیز حساب باز کنید و پس از راه اندازی بیزینس خود در این ملک به درآمد مناسبی دست پیدا کنید.

برای استفاده از اقامت کانادا از طریق خرید ملک و راه اندازی بیزینس در آن شما می توانید مانند سایر شهروندان یک ملک را خریداری کنید و از وام ها بهره ببرید. وام هایی که به ملک ها تعلق می گیرند، شامل بخش قابل توجهی از ارزش ملک مورد نظر هستند که شرایط خوبی را برای متقاضیان خارجی و مهاجران فراهم کرده است.

123123123

بهتر است بدانید که پس از خرید ملک در کانادا و اقدام از طریق روش های کارآفرینی و بیزینسی، شما تحت حمایت های دولتی قرار خواهید گرفت و برای بین المللی کردن تجارت خود نیز به کمک ها و وام های مختلف در این کشور دسترسی دارید. تنها قانون مهم در این کشور برای متقاضیان خرید ملک که از خارج از کانادا اقدام می کنند، وجود پیش پرداختی است که متقاضی باید ۳۵ درصد از قیمت ملک را در ابتدا بپردازد.

روش های مهاجرت بیزینسی پس از خرید ملک در کانادا

مطمئنا بهترین انتخاب این است که شما برای راه اندازی بیزینس، پس از خرید ملک در کانادا اقدام کنید. در صورتی که به دنبال اقامت کانادا از طریق خرید ملک هستید، بهترین بازدهی زمانی خواهد بود که بتوانید در ملک مورد نظر یک بیزینس پر بازده را راه اندازی کنید و از طریق یکی از روش های کارآفرینی، استارتاپ، ثبت شعبه در کانادا یا مهاجرت خود اشتغالی کانادا اهداف مهاجرت خود را دنبال کنید.

برای متقاضیانی که قصد کارآفرینی و ایجاد یک پروژه بیزینس را در این کشور دارند، شرایط عالی فراهم شده است و این متقاضیان در کمتر از دو سال می توانند به اقامت دائم کانادا دست پیدا کنند.

بیشتر بدانید: nerkh dollar

اقامت کانادا از طریق خرید ملک و مهاجرت کارآفرینی کانادا

کارآفرینی در کانادا از روش های منحصر به فرد برای متخصصان تجارت است که در این کشور می توانند یک تجارت پر بازده برای خود شروع کنند. اقامت کانادا از طریق خرید ملک و کارآفرینی یکی از جذاب ترین روش ها برای متقاضیان مهاجرت به این کشور است که در مدت زمان کوتاهی می توان به اقامت دائم این کشور دست پیدا کرد. شما تنها یک تا دو سال زمان نیاز دارید تا بتوانید در یک شرایط خوب بیزینس خود را در این کشور راه اندازی کنید و به سمت اقامت دائم کانادا حرکت کنید.

در این کشور با دارایی متوسط ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار دلار و میزان سرمایه گذاری بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار دلار می توان یک پروژه کارآفرینی را استارت زد و پس از خرید ملک در کانادا صاحب یک بیزینس خوب و بی نظیر در این کشور شد.

شما برای دریافت اقامت از طریق خرید ملک و کارآفرینی در این کشور نیاز دارید تا مدرک زبان حداقلی با سطح ۴ یا ۵ آیلتس را آماده کنید و مدرک حداقل دیپلم دبیرستان داشته باشید. این روش، محدودیتی از نظر منطقه احداث پروژه ندارد و از نظر رده شغلی نیز شما می توانید در شغل های مختلف در این کشور کارآفرینی کنید.

اقامت کانادا از طریق خرید ملک و کارآفرینی در شهرهای کم جمعیت دارای شرایط مناسبی است و شما در این مناطق در حال توسعه از حمایت های دولتی برخوردار هستید و رقبای زیادی را پیش روی خود نخواهید دید.

موارد مذاکره در قرارداد خرید خانه در کانادا

  • تعیین قیمت مورد نظر شما برای پرداخت به فروشنده
  • تعیین مبلغی که می‌توانید به عنوان پیش پرداخت به حساب فروشنده واریز کنید
  • تعیین مبلغ وثیقه ( در بخش بعدی به آن می‌پردازیم)
  • تعیین مبلغی که قرار است به عنوان وام از بانک دریافت کنید
  • توافق در مورد تاریخ انعقاد قرارداد به طور رسمی که معمولا بین ۶۰ تا ۹۰ روز از توافق اولیه خواهد بود
  • مدت زمان اعتبار پیشنهاد برای خرید

نحوه پرداخت هزینه در خرید خانه کانادا

اگر در کانادا ملکی خریداری کردید باید در ابتدای توافق با فروشنده ۲۰ درصد از مبلغ کل را به عنوان پیش‌پرداخت به حساب فروشنده واریز کنید. مابقی مبلغ را باید در تاریخ مقرر پرداخت کنید البته می‌توانید ۱۰ درصد از قیمت خانه را با توافق فروشنده در تاریخ دیگری به او بپردازید. بابت ۱۰ درصد پرداخت نشده باید به .فروشنده وثیقه بدهید

مالیات بر مالکیت خانه و آپارتمان در کانادا

اشتباه نکنید، خرید خانه، آپارتمان، زمین و به طور کلی املاک در کانادا بدون هزینه نیست. تملک بر اماکن در کانادا مالیاتی دارد که ارزش آن چیزی در حدود ۱ تا ۲ درصد ارزش کل ملک در سال است که بسته به استان و منطقه مورد نظر تغییر می کند. به علاوه، در صورتی که ملک خود را اجاره دهید، مجدداً در ازای مبلغ اجاره‌ی آن، هم اجاره دهنده و هم اجاره گیرنده موظف به پرداخت مالیات به دولت کانادا هستند. باید بدانید که تمامی این مالیات ها برای مهاجران و خارجی‌ها بیشتر است.

اما شاید فکر کنید که این قوانین مالیاتی به ضرر مالکین و سودآوری خرید املاک در کانادا را کاهش می‌دهد. خُب، حدس شما کاملاً درست است. دولت کانادا سیاست‌های مالیاتی را برای جلوگیری از رکود سرمایه‌ها و اموال مردم ایجاد کرده است. بنابراین صاحبان سرمایه با حسابی سر انگشتی درک خواهد کرد که سرمایه گذاری آن‌ها در بازارهای کانادا به سود دهی می‌انجامد و نه با خرید زمین و املاک متعدد.

 

مزایا و معایب خرید ملک در کانادا

مزایای خرید ملک در کانادا برای متقاضیان خارجی

انتقال بخشی از سرمایه به یک کشور پیشرفته و بزرگ

ارزش بالای بخش املاک و مستغلات در کشور کانادا

وجود قوانین خوب و قابل اتکا برای متقاضیان خارجی در کانادا

امکان خرید و فروش ملک در آینده

وضعیت مطلوب قیمتی برای خرید ملک در کانادا

امکان اخذ وام مسکن در کانادا

معایب خرید ملک در کانادا برای متقاضیان خارجی

فراهم نبودن امکان دریافت اقامت دائم و شهروندی با خرید ملک

نیاز به تمکن مالی بالا

نیاز به اطلاع دقیق از شرایط قیمتی و جست و جوی پیشنهادها

نیاز به ارزش گذاری دقیق روی ملک

مدت زمان پروسه خرید ملک در کانادا

مدت زمان بررسی پرونده و انتخاب و خرید ملک در کانادا به شرایط مختلفی بستگی دارد. از جمله مواردی که می تواند پرونده شما را طولانی کند، یافتن پیشنهادهای مختلف و جست و جو برای ملک ها است. شما می توانید از طریق پلتفرم های آنلاین این قیمت ها را بررسی کنید و بهترین پیشنهاد برای یافتن قیمت ملک ها در کانادا می تواند استفاده از خدمات بروکرها باشد.

232323

شما برای خرید ملک در کانادا به بازه زمانی یک ماه تا سه ماهه نیاز دارید و در این بازه زمانی می توان یک پیشنهاد خوب را پیدا کرده و قرارداد مورد نظر را تنظیم و به صورت قانونی امضا کرد.

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصدورزشی مسئولیتی بابت آن ندارد ... 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/39k9pq