یک‌شنبه 23 اردیبهشت 1403 - 12 May 2024
تاریخ انتشار: 1398/10/11 15:00
کد خبر: 3876

جنجال در مجمع فوق‌العاده فوتبال استان سمنان

مجمع فوق‌العاده هیات فوتبال استان سمنان با حضور اعضای این مجمع با حضور عبدالکاظم طالقانی رییس کمیته امور استان های فدراسیون فوتبال و محمدرضا کاشانی نماینده وزارت ورزش و جوانان در سمنان برگزار و اعضای مجمع فوق‌العاده رای به ادامه فعالیت رئیس هیات فوتبال این استان دادند.

به گزارش خبرنگار رصد ورزشی و به نقل از فوتبالی؛ با رای مجمع هیات فوتبال استان، این هیات‌ که مدتی است خبرساز شده و در کانون توجه بسیاری از فعالان رسانه‌ای و اهالی فوتبال قرار دارد همچنان به فعالیت خود ادامه خواهد شد.

در این مجمع فوق‌العاده با رای اعضا، علی رضاعلی رییس هیات فوتبال استان سمنان با 13 رای موافق و 7 رای مخالف همچنان سکاندار ورزش فوتبال استان خواهد بود.

به گزارش فوتبالی به نقل از ایسنا با وجود اینکه این مجمع با درخواست اعضا و با هدف برکناری رییس فعلی هیات فوتبال استان سمنان برگزار شد، رضاعلی توانست بار دیگر اعتماد اعضای مجمع را جلب و در جایگاه خود ابقا شد.

برگزاری این مجمع با حواشی بسیار زیادی همراه بود، در ابتدای مجمع ، بستن درب سالن به روی خبرنگاران رسانه‌های استان علی‌رغم دعوت رسمی از اصحاب رسانه خبرساز شد و در پایان رای‌گیری، درگیری‌های کلامی و اعتراضات برخی از فعالان این ورزش پرمخاطب و همچنین ارائه برخی اسناد در ارتباط با غیرقانونی بودن این انتخاب و اعتراض‌ها به تغییر رای برخی از اعضای مجمع خبرساز شد.

راه بر معترضین بسته نیست
عبدالکاظم طالقانی رییس کمیته امور استان های فدراسیون فوتبال در پایان با حضور در جمع خبرنگاران ورزشی‌نویس به برخی پرسش‌های آنان پاسخ گفت و وعده‌داد که چنانچه نقض قانونی صورت گرفته باشد مراتب را از مجاری قانونی پیگیری کند.

رییس کمیته امور استان های فدراسیون فوتبال همچنین گفت: هنوز فرصت اعتراض برای معترضان احتمالی وجود دارد و هرکس اعتراضی دارد می‌تواند آن را از طریق قانونی پیگیری کند.

طالقانی با اشاره به نزدیک بودن پایان این دوره هیات فوتبال تصریح کرد: با توجه به اینکه بزودی فراخوان نام نویسسی از کاندیداهای ریاست هیات فوتبال استان اعلان می‌شودبهتر است که کسانی که می‌توانند منشا خدماتی به فوتبال استان شوند وارد میدان شوند.

وی یادآوری کرد: مجمع فوق‌العاده و رای‌گیری امروز به صورت قانونی برگزار شده و هر کس نیز که اعتراضی به روند آن دارد باید از طریق راه‌های پیش‌بینی شده در قانون اقدام کند.

وی با اذعان به اینکه راه اعتراض هنوز باز است افزود: اعضای مجمع در زمان تعیین شده می‌توانند اعتراض خود را اعلام و پیگیری کنند.

طالقانی با بیان اینکه براساس اساسنامه دو پنجم اعضای مجمع می توانند درخواست برگزاری مجمع فوق‌العاده کنند گفت: البته در قانون استیضاح رئیس هیات فوتبال نیز پیش‌بینی شده اما رای لازم برای آن رای یک سوم مجمع است که در مورد درخواست مجمع استان سمنان صدق نمی‌کند.

رییس کمیته امور استان های فدراسیون فوتبال در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران که مدعی بود رییس کمیته امور استان های فدراسیون با هدف تاثیر بر آراء با امضا کنندگان درخواست تماس حاصل کرده اضافه کرد: بنده تنها با چند نفر از امضا کنندگان تماس گرفتم که آنهم براساس وظایف قانونی خود و با هدف تایید صحت امضاءها بوده است.

وی با بیان اینکه اگر در خصوص فرد منتخب مشکل قضایی وجود داشته باشد معترضان می‌توانند آن را به کمیته اخلاق فدراسیون بدهند افزود: هرگونه بحثی در این ارتباط در صلاحیت کمیته تخصصی اخلاق است و مطمئنا چنانکه مشکلی وجود داشته باشد حتما پیگیری می‌شود.
این مقام مسوول در پاسخ به پرسشی در خصوص مشکل رئیس فعلی هیات فوتبال استان و عدم اعطای دسته چک به وی از سوی بانک ها گفت: برای این مشکل یک راه قانونی وجود دارد و چک می تواند به نام نایب ریس و یا فرد دیگری که معرفی می شود صادر شود. فدراسیون پیگیر این مشکل است و در آینده رفع می شود.
طالقانی همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص منع باشگاه داری روسای هیات های فوتبال استان ها گفت: چنین منعی وجود دارد . البته در برخی استانها برای اینکه سهمیه استان ها در لیگ های مختلف نسوزد راه های قانونی برای آن پیش بینی شده است. البته رئیس هیات فوتبال استان سمنان نیز مشمول این قانون است و از نظرز قانونی نمی تواند همزمان با ریاست هیات باشگاه داری کند.


من به دنبال منافع فوتبال ام

مدیرکل ورزش و جوانان استان با بیان اینکه اختلافات بوجودآمده در هیات فوتبال این استان محدود به دوره مدیریت وی نیست گفت: این مشکل در دوره دو مدیرکل پیشین نیز وجود داشته و از همین رو من در بدو ورود از رضاعلی رئیس هیات فوتبال خواستم با گفتگو با معترضان به بازگشت آرامش به فوتبال استان کمک کند.
مجتبی جانعلی با بیان اینکه رئیس هیات فوتبال استان متاسفانه به این توصیه توجهی نکرد افزود: برای رشد و اعتلای فوتبال در استان بیش از هر چیز به آرامش نیاز است.

وی با بیان اینکه من به عنوان مدیرکل ورزش استان به دنبال منافع فوتبال هستم نه افراد خاطرنشان کرد: سوابق مدیریتی من در اداره کل ورزش تهران، پرسپولیس و...نشان می دهد که به دنبال کارهای کارشناسی و احترام به پیشکسوتان و کارشناسان بودم.


هیات فوتبال فاقد دسته چک است!

جانعلی در پاسخ به برخی انتقادها در خصوص عدم کمک به فوتبال با تایید فاقد دسته چک بودن  هیات فوتبال این استان به دلیل برخی مشکلات رئیس هیات تصریح کرد: وقتی که یک هیات فوتبال فاقد دسته چک است چگونه می توان به فوتبال کمک کرد؟!.

مدیرکل ورزش و جوانان استان با انتقاد از برخی عدم همراهی ها گفت: متاسفانه آرامش لازم بر فضای فوتبال استان حاکم نیست و تا زمانی که این آرامش نباشد اتفاق چندانی نخواهد افتاد.
وی با اشاره به تاثیر اختلاف ها بر سرنوشت فوتبال این استان ادامه داد: چرا وقتی با تلاش زیاد یک اسپانسر برای فوتبال استان میآید به گونه ای عمل می شود که وی را فراری دهند؟!.
به گزارش ایسنا تا برگزاری هیات فوتبال استان سمنان زمان زیادی نمانده و قرار است در آینده نزدیک فراخوان آن اعلان شود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/396ax3