سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 - 14 May 2024
تاریخ انتشار: 1400/09/29 10:07
قتل خواهر | قتل خواهر توسط برادر
کد خبر: 18401

افشای راز مخوف قتل خواهر بعد از سال ها | پایان خشم برادران با قتل خواهر | جنازه در ته چاه بود

مردی که سال‌ها قبل خواهرش را به قتل رسانده و توانسته بود این راز را مخفی نگه دارد، بعد از دستگیری روانه زندان شده و اکنون در انتظار جلسه محاکمه به‌ سر می‌برد.

راز مخوف قتل خواهر بعد از سال ها فاش شد. پایان خشم برادران با قتل خواهر بود. راز وحشتناک قتل خواهر با مراجعه دختر مقتول فاش شد. پرونده قتل خواهر توسط برادران سنگدل در حال بررسی است.

افشای راز قتل خواهر سال‌ها بعد از ارتکاب جنایت

مردی که سال‌ها قبل خواهرش را به قتل رسانده و توانسته بود این راز را مخفی نگه دارد، بعد از دستگیری روانه زندان شده و اکنون در انتظار جلسه محاکمه به‌ سر می‌برد.

این پرونده بعد از آن گشوده شد که زنی جوان به پلیس آگاهی استان فارس رفت و ادعایی را مطرح کرد. او گفت مادرش سال‌ها قبل به قتل رسیده و او در این مدت از ترس سکوت کرده بود. این زن توضیح داد: دو دایی من با همراهی مردی دیگر که او را نمی‌شناسم مادرم را کشتند و جسدش را از خانه بیرون بردند. آنها جنازه مادرم را در یک چاه انداختند و بعد هم من را تهدید کردند و گفتند باید در این رابطه سکوت کنم و نباید به کسی چیزی بگویم. من که خیلی می‌ترسیدم بلایی سرم بیاید ترجیح دادم این راز را مخفی نگه دارم اما حالا بعد از گذشت چند سال تصمیم گرفته‌ام واقعیت را بگویم.

ادعاهای این زن سبب شد پرونده‌ای جنایی گشوده شود و کارآگاهان برای پی‌بردن به صحت و سقم اطلاعات ارائه‌شده به تکاپو افتادند. آنها بعد از یافتن چاهی که این زن درباره آن صحبت کرده بود، استخوان‌های یک زن را در آنجا یافتند. به‌این‌تریب مشخص شد شاکی واقعیت را گفته اما هنوز هویت قربانی مشخص نبود تا اینکه بعد از آزمایش‌های لازم این موضوع نیز روشن شد.

افسران جنایی در گام بعدی سراغ برادر مقتول رفتند. این مرد در ابتدا وانمود کرد از تمام این ماجراها بی‌اطلاع است اما وقتی بازجویی‌ها ادامه یافت، او در بن‌بست قرار گرفت و گفت: من و خواهرم با هم به‌شدت مشکل داشتیم، البته برادرم هم با خواهرم اختلاف داشت، به‌ همین‌ دلیل دو برادر تصمیم گرفتیم خواهرمان را به قتل برسانیم، برای این کار از یکی از دوستان نیز کمک گرفتم. ما بعد از انجام قتل با کمک دوستم جسد را روی موتورسیکلت او گذاشتیم، به خارج از شهر بردیم و در یک چاه انداختیم. سپس با تهدید خواهرزاده‌ام توانستیم این راز را مخفی نگه داریم و کسی متوجه جنایت ما نشد. در نهایت هم برادرم از کشور خارج شد و برای ادامه زندگی به اروپا رفت و اکنون نیز در آنجا ساکن است.

مأموران بعد از ثبت اعترافات این مرد سراغ دوست او رفتند و این متهم را نیز بازداشت کردند. مرد جوان وقتی تحت بازجویی قرار گرفت قبول کرد در قتل به دو برادر کمک کرده است. او گفت: دو برادر سراغم آمدند و گفتند قصد دارند خواهرشان را به‌دلیل اختلافاتی که با هم دارند، به قتل برسانند. آنها از من کمک خواستند و برای مشارکت در این کار مبلغ بالایی را پیشنهاد دادند و من هم پذیرفتم با این دو نفر همکاری کنم. وقتی جسد را در چاه انداختیم همه سرنخ‌ها از بین رفت و من هم خیال می‌کردم در این مدت همه‌چیز فراموش شده و دیگر کسی موضوع را پیگیری نمی‌کند.

بنا بر این گزارش دو متهم درحال‌حاضر در زندان هستند و بعد از محاکمه در دادگاه کیفری نوع و میزان مجازاتشان مشخص خواهد شد.

قتل خواهر

بخشش قاتل 32 سال بعد از ارتکاب قتل

مردی که دوستش را 32 سال قبل به قتل رسانده بود، وقتی برای اجرای حکم قصاص پای چوبه دار رفت از سوی اولیای دم مقتول بخشیده شد. متهم در سال 1368 به‌دلیل اختلافاتی که با یکی از دوستانش داشت در جریان یک تسویه‌حساب شخصی دست به جنایت زد. او این قتل را در روستای گزک در شمال شهر راین استان کرمان انجام داد و فراری شد. بعد از وقوع این جنایت، تحقیقات پلیسی آغاز شد اما ردی از متهم به‌‌ دست نیامد. سال‌ها از این واقعه گذشت و پرونده همچنان باز بود تا اینکه بالاخره متهم با پیگیری‌ها و اقدامات فنی بازپرس دادسرای نظامی کرمان و خانواده مقتول، پس از ۱۷ سال شناسایی و در سال ۱۳۸۵ بازداشت و روانه زندان شد. بعد از آن جلسه محاکمه تشکیل شد و اولیای دم اعلام کردند درخواست صدور حکم قصاص دارند. سرانجام دادگاه نظامی کرمان در سال ۱۳۸۷ قاتل را به قصاص محکوم کرد که حکم صادره به تأیید دیوان عالی کشور نیز رسید و مراحل قانونی آن طی شد. 

نادر فرامرزپور، دادستان نظامی استان کرمان که خودش به عنوان بازپرس این پرونده در سال ۱۳۸۵ در شناسایی قاتل نقش اصلی را داشت، گفت: به‌دلیل عدم تقاضای صریح اولیای دم و همچنین فوت ولی دم و طولانی‌شدن مراحل انحصار وراثت و استیذان همچنین استفتا درخصوص وضعیت اولیای دم، در نهایت حکم صادره در مهر ۱۳۹۵ به تنفیذ رئیس وقت قوه قضائیه رسید.

فرامرزپور گفت: با توجه به آشکارشدن آثار تنبه در قاتل همچنین داشتن هفت فرزند که سه نفر از آنها دارای معلولیت جسمی بودند، مسئولان سازمان قضائی نیروهای مسلح و اداره زندان کرمان تلاش‌های خود را برای اخذ رضایت اولیای دم که دو خواهر مقتول بودند، آغاز کردند. وی افزود: این تلاش‌ها به سرانجام نرسید و مقدمات اجرای حکم در سحرگاه ۲۳ آذر سال جاری فراهم شد.

دادستان نظامی استان کرمان گفت: در روز اجرای حکم با صحبت‌ها و پیگیری‌های چناریان، قاضی اجرای احکام دادسرای نظامی و مسئولان اداره زندان مرکزی کرمان در حالی که طناب دار بر گردن محکوم انداخته شده بود، در آخرین لحظه دو خواهر مقتول که پس از فوت مادرشان سال‌ها پیگیر دستگیری قاتل بودند، بعد از گذشت ۳۲ سال از حق خود گذشتند. این مقام قضائی از ایثار و گذشت خانواده مقتول که با تأسی از سیره اهل بیت(ع) و آموزه‌های دینی زندگی دوباره به یک انسان خطاکار بخشیدند و موجبات شادمانی خانواده وی را فراهم آوردند، تقدیر و تشکر کرد.

منبع: شرق


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/36e8d7