یک‌شنبه 09 اردیبهشت 1403 - 28 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/03/07 11:00
پوست چرب
کد خبر: 40201

درمان پوست چرب | راهکارهای درمان پوست چرب

پوست چرب نتیجه ترشح بیش‌ ازحد چربی در پوست است.

پوست چرب می‌تواند باعث مسدود شدن منافذ پوستی و افزایش آکنه شود. اما پوست چرب هم فواید زیادی با خود به همراه داردافرادی که پوست چرب دارند پوستشان عموما ضخیم‌تر بوده و چین و چروک کمتری دارند. پوست چرب آلودگی و گردوغبار را به خود جذب می‌کند و نیاز به مراقبت‌های ویژه دارد.افرادی که پوست چرب دارند، به‌دلیل تجمع چربی در روزنه‌های پوست، بیشتر دچار جوش‌های سرسیاه و جوش سرسفید می‌شوند. 

پوست چرب

نشانه های پوست چرب

براق بودن غیرطبیعی پوست

آرایش روی صورت نمی‌ماند

آکنه و جوش‌

ظاهری ضخیم و خشن

درمان پوست چرب

پوست خود را مرتب بشویید

شست‌وشوی پوست با آب گرم و صابون ملایم می‌تواند میزان چربی پوست را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهد.

کم کردن استرس

برای کم کردن استرس و درمان پوست چرب یک بار در روز حمام کنید. ورزش‌هایی مثل یوگا، شنا، پیاده‌روی و گوش کردن به موسیقی آرام و مدیتیشن می‌تواند شما را در کاهش استرس کمک کند.

استفاده از تونر برای کاهش چربی پوست

تونرهای قابض حاوی الکل معمولا باعث خشکی پوست می‌شوند. با این حال، بر اساس نتایج یک مطالعه که در سال ۲۰۱۴ انجام شد، مواد قابض طبیعی، مانند فندق جادوگر، می‌توانند خاصیت تسکین دهنده پوست و همین‌طور کنترل‌کننده سطح ترشح سبوم داشته باشند.

اقدامات درمانی

محصولات مختلف موضعی که مخصوص پوست‌های چرب هستند، فقط نقش پاک‌کننده چربی را دارند و تأثیر چندانی روی میزان ترشح چربی نمی‌گذارند. بعضی داروهای خوراکی و هورمونی هم می‌توانند میزان ترشح چربی پوست را کاهش دهند. برای درمان پوست چرب، جوش و آکنه حتما با پزشک متخصص پوست مشورت کنید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/36byge