شنبه 15 اردیبهشت 1403 - 04 May 2024
تاریخ انتشار: 1402/03/22 13:32
ماسک موز
کد خبر: 41025

تاثیر ماسک موز بر صورت | ماسک موز و حذف چین و چروک

تاثیر مسک موز و خواص آن را برای پوست را در مقاله زیر بخوانید.

ماسک موز سرشار از آنتی اکسیدان و مواد شیمیایی گیاهی است که پوست زبر و پیر را درمان می‌کند. از  ماسک‌ موز می‌توان برای داشتن پوستی درخشان استفاده کرد. ماسک موز  یک سیستم دفاعی عالی در برابر چین و چروک است.

ماسک موز

خواص ماسک صورت موز 

موز، منبع مواد مغذی متنوع و ویتامین‌هایی مانند ویتامین E، B1، B2، C و کاروتن است. برای این ماسک صورت فقط باید یک عدد موز را له کرده و آن را به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست بگذارید. سپس آن را با آب سرد بشویید. پس از شستن ماسک، با چند عدد مکعب یخ، صورت خود را ماساژ دهید. این ماسک، زبری پوست را رفع کرده و آن را درخشان می‌کند.

 ماسک صورت برای چین و چروک

این ماسک حاوی مواد قوی مانند آب پرتقال است که ویتامین C مورد نیاز پوست که سلول‌های پوستی جدید را تولید کرده و خطوط و چین و چروک را کاهش می‌دهد را تامین می‌کند. ماست، منافذ را می‌بندد و باعث می‌شود پوست، جوان به نظر برسد.

مواد لازم:

– ۱ عدد موز

– ۱ قاشق چایخوری ماست غلیظ

– ۱ قاشق چایخوری آب پرتقال

طرز تهیه

یک عدد موز رسیده را له کنید. ماست و آب پرتقال را به آن اضافه کنید. صورت خود را با صابون شسته و یک لایه از مخلوط را روی آن بگذارید. یک دقیقه ماساژ دهید و سپس، لایه دوم را بگذارید. اجازه دهید ۱۵-۱۰ دقیقه بماند. صورت خود را با آب سرد بشویید زیرا پوست را سفت کرده و از ورود آلودگی به منافذ پوست جلوگیری می‌کند. در انتها، از مرطوب کننده استفاده کنید.

نکته: یک قاشق چایخوری روغن زیتون را به ماسک اضافه کنید تا در آخر به استفاده از مرطوب کننده نیازی نداشته باشید

ماسک  موز و روغن نارگیل

روغن نارگیل حاوی لوریک اسید است که باکتری‌های عامل آکنه را می‌کشد. این روغن دارای ویتامین E و C نیز هست که تولید کلاژن را تحریک کرده و انعطاف‌پذیری پوست را افزایش می‌دهد. کاپریلیک اسید موجود در این روغن نیز محافظت آنتی اکسیدانی را فراهم می‌کند. مولکول‌های ریز روغن نارگیل در سلول‌های پوست نفوذ کرده و آن‌ها را مرطوب می‌کند.

مواد لازم:

۱ عدد موز

– ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل

طرز تهیه

یک قاشق غاخوری روغن نارگیل را آب کرده و آن را به موز له شده اضافه کنید. این ماسک را به پوست زده و بگذارید نیم ساعت بماند. سپس صورت خود را شسته و خشک کنید. مقداری زردچوبه را نیز می‌توانید اضافه کنید زیرا خواص ضد عفونی کننده و ضد باکتری دارد.

نکته: اگر زردچوبه روی ناخن‌های‌تان لکه ایجاد کرد، برای از بین بردن این رنگ از آبلیمو استفاده کنید.

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/36bpj9