پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403 - 09 May 2024
تاریخ انتشار: 1402/08/22 05:52
رپورتاژ اگهی
کد خبر: 124497

آشنایی با چاپ دیجیتال

در ابن مطلب به بررسی انواع خدمات چاپی می پردازیم. با تعریف چاپ دیجیتال و چاپ افست شروع می کنیم و با مزایا و معایب هرکدام آشنا خواهیم شد، سپس با راهنمای جامع چاپ انواع محصولات چاپی مثل چاپ لیبل و برچسب، چاپ کاتالوگ و بروشور، کارت ویزیت، دفتر و کتاب و چاپ هر محصول دیگری در هر ابعادی می توانید آشنایی کاملی با چاپ انواع محصول پیدا کنید.

 

چاپ دیجیتال

در نقطه مقابل چاپ افست(شیوه ای قدیمی و بسیار پرکاربرد برای چاپ)، چاپ دیجیتال قرار دارد که شیوه کار آن بسیار مشابه پرینترهای خانگی است و برگه ها را یکی یکی داخل پرینتر کشیده و روی هر یک چاپ می کند و شیوه کار از اولین برگه تا آخرین برگه مشابه هم است، بنابر این در تعداد پایین بسیار سریع و ارزان خواهد بود ولی در تیراژ بالا هزینه بیشتری نسبت به چاپ افست خواهد داشت. به کمک این چاپ تقریبا هر آنچه که نیاز دارید را می توانید در پایین ترین تیراژ حتی یک عدد! و در کمترین زمان ممکن حتی 2 ساعت چاپ کنید.

انواع خدمات چاپی

اگر تولید کننده محصول خاصی هستید، بعد از تولید محصول خود و قبل از عرضه به بازار اطلاعات مورد نیاز آن را با استفاده از لیبل باید به اطلاع مصرف کنندگان برسانید، با استفاده از کاتالوگ و بروشور محصول خود را در نمایشگاه ها و غرفه های اختصاصی به بازدیدکنندگان معرفی کنید، با استفاده از تراکت به تبلیغات فیزیکی در سطح شهر بپردازید، با چاپ دفترچه های تبلیغاتی برند خود را در معرض دید قرار دهید و در انتها با اهدا کارت ویزیت به مشتریان بالقوه آن ها را به مشتری واقعی تبدیل کنید. این موارد تنها گوشه ای از خدمات بسیار متنوع چاپی است. در ادامه کمی بیشتر با این خدمات متنوع آشنا خواهیم شد.

چاپ لیبل

پس از تولید یک کالای با کیفیت، محصول شما بدون چسباندن لیبل یا برچسب روی آن به هیچ وجه نمی تواند خود را معرفی کند.

لیبل یا همان برچسب مهمترین برگه چاپی برای معرفی محصول شما و اطلاعات ضروری آن است. این برچسب های کوچک در اندازه ها و جنس های گوناگونی تولید می شوند و روی محصولات شما می چسبند و انتخاب بهترین لیبل متناسب با محصول شما مهمترین قدم برای فروش آن محصول است

لیبل محصولات

اگر قرار است که لیبل ها روی محصولات شما چسبانده شود بایستی از لیبل های برش خورده استفاده کنید. طرح لیبل شما روی کاغذ چیده می شود و پس از چاپ برش می خورد. برش لیبل ها به دو روش مستقیم و نیم تیغ انجام می شود. شیوه برش نیم تیغ توسط دستگاه بسیار دقیق کاتر پلاتر انجام می شود که هیچ محدودیتی برای شکل یا سایز برش لیبل ندارد ولی در برش مستقیم یا کامل تنها می توان مربع و مستطیل ساده با ابعاد بزرگتر از 5 سانت را برش داد.

لیبل کاغذی و pvc با برش نیم تیغ

پس از انتخاب نوع برش لیبل، باید جنس لیبل خود را نیز تعیین کنید. لیبل ها در دو نوع اصلی کاغذی و پی وی سی چاپ می شوند.

لیبل های کاغذی : چاپ این نوع لیبل ها روی کاغذ انجام می شود، قیمت آن بسیار ارزان است ولی مقاومت و ماندگاری آن مخصوصا در برابر رطوبت کم است. برای افزایش مقاومت این نوع لیبل روی آن سلفون چسبانده می شود که به آن ها لیبل سلفونی می گویند.

لیبل پی وی سی : چاپ این نوع لیبل روی pvc انجام می شود، ماده ای مانند پلاستیک و کاملا مقاوم در برابر آب. لیبل های پی وی سی کاملا ضد آب بوده و ماندگاری بسیار بالایی دارند. این لیبل ها در دو دسته شفاف و سفید تولید می شوند که متناسب با نوع طراحی و محصولی که قرار است روی آن چسبانده شود انتخاب می شود.

لیبل سلفونی : همان لیبل کاغذی هستند که برای افزایش مقاومت در برابر رطوبت و پارگی روی آن سلفون چسبانده می شود که به همین دلیل به آن ها لیبل سلفونی می گویند. انواع مختلف سلفون های مات ساده، سلفون مات ضدخش، سلفون براق و سلفون مخملی وجود دارد که با توجه به طرح و سلیقه خود می توانید یکی را انتخاب کنید.

لیبل متالایز : این لیبل های لوکس روی دو جنس متفاوت و با دو کیفیت متفاوت چاپ می شوند. مورد اول لیبل های متالایز پی وی سی با ماندگاری بسیار عالی و ضد آب، موجود در دو رنگ طلایی و نقره ای و مورد دوم لیبل های متالایز کاغذی، که تنها در رنگ نقره ای عرضه می شوند و از نظر ماندگاری و دوام ضعیف تر از لیبل های pvc هستند.

لیبل گچی : برچسبی خاص که به دلیل ماهیت ظریف خود کاربردهای بسیاری دارد. لیبل های گچی یا خرد شونده به آسانی پاره می شوند، و پس از چسبدین به سطح مورد نظر سالم کندن آن ها غیر ممکن است و به همین دلیل کاربردهایی مانند لیبل گارانتی و یا لیبل پلمب بسته بندی دارند.

پس از تولید محصول و چسباندن لیبل مناسب روی بسته بندی آن، نوبت به تبلیغات و برندینگ محصول شما می رسد. تبلیغات فیزیکی جزو مهم ترین شیوه های تبلیغاتی برای مراکز بزرگ و معتبر می باشد. داشتن بروشور، کاتالوگ و ژورنالی که تنوع محصولات شما را نشان دهد و ارائه آن به سازمان ها و خریداران بالقوه شما جزو مهمترین نکات بازاریابی محصول شما می باشد. کاتالوگی که محصولات موجود شما، محصولات آتی و اطلاعات مورد نیاز تک تک محصولات در آن گنجانده شود.

چاپ کاتالوگ

کاتالوگ با صحافی منگنه و چسب گرم

کاتالوگ یا ژورنال جزو مهم ترین ارکان تبلیغاتی یک محصول می باشند. کاتالوگ ها برگه های هستند که شامل عکس با کیفیت محصول و اطلاعات کلیدی آن باشند، این برگه ها توسط انواع مختلف صحافی یکدیگر چسبانده شده و برای معرفی محصول به مشتریان بالقوه داده می شود. کاتالوگ ها به دلیل ماهیت تبلیغاتی خود بایستی علاوه بر بهره مندی از طراحی جذاب و گیرا، روی کاغذی لوکس و مقاوم چاپ شوند. کاتالوگ های تبلیغاتی نماینده ای برای محصولی خاص هستند بنابراین برای طراحی آن ها باید از عکس های با کیفیت و واقعی محصول استفاده کرده، نکات کلیدی متن آن به دقت انتخاب شود و برای چاپ آن ها بایستی از کاغذی با کیفیت، چاپی تمام رنگی و پوشش های مقاوم و زیبا استفاده کرد.

حال چه برای محصول خود نیاز به کاتالوگی کوچک و ظریف دارید تا درون بسته بندی محصول بگذارید و چه نیاز به کاتالوگ و ژورنالی مستحکم به شکل کتابچه ای زیبا دارید چاپ دیجیتال کاتالوگ و ژورنال بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. می خواهید ژورنالی بسیار شکیل و رنگارنگ از محصولات جذاب خود داشته باشید تک تک صفحات را با پوشش سلفون براق درخشان کنید، می خواهید کاتالوگی کلاسیک و با پرستیژ از محصولات لاکچری خود داشته باشید از سلفون مخملی بسیار با کیفیت و یا سلفون مات استفاده کنید. در هر صورت با چاپ کاتالوگ و ژورنال با کیفیت می توانید برندینگ و معرفی محصولات جدید خود را وارد مرحله تازه ای کنید.

چاپ بروشور

اگر برگه های معرفی شما بصورت تک برگ باشد و به همدیگر چسبیده نباشد به آن بروشور می گوییم، همانطور که بالاتر در بخش معرفی کاتالوگ بیان کردیم، بروشور ها نیز بایستی حاوی تصاویر بسیار با کیفیت و متون ضروری معرفی محصول شما باشند. بروشورها را می توان بدون خط تا و بصورت تک برگ ساده چاپ کرد یا اینکه یک برگه را به چند بخش تقسیم کرد و در نقاط مشخصی از خط تا استفاده کرده و بروشور را تا می کنیم. به بروشورهایی که در آن ها از خط تا استفاده میشود بروشورهای چند لت گفته میشود، به طوری که اگر فقط یک خط تا روی بروشور بخورد آن بروشور دو لت می شود، اگر دو خط تا بخورد، بروشور سه لت می شود و به همین ترتیب.

چرا خانه چاپ و گرافیک

در خانه چاپ و گرافیک با مدیریت سیاوش اسکندرنیا با استفاده از چاپ دیجیتال، محصول چاپی مورد نیاز شما در مدت 2 ساعت چاپ شده، برش داده می شود در صورت نیاز با پوشش های سلفون و لمینت مقاوم می شود و برای شما ارسال می گردد. زمان مورد نیاز برای کارهایی که صحافی و چسب دارند حداقل 1 روز است. همچنین می توانید با انتخاب چاپ افست در تیراژ بالا خدمات چاپی خود را با قیمت بسیار مناسب و ارزان چاپ کرده و استفاده نمایید.

نشانی وبسات: digichapograph.com

شماره های تماس: 02188810360 – 02188848450 – 02188832940 - 02188836439


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/369q69