سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 - 14 May 2024
تاریخ انتشار: 1399/04/30 09:57
کد خبر: 10769

اتلتیکو در چمپیونزلیگ؛ ریمونتادای بزرگ ال چولو

​اتلتیکو با هدایت دیه گو سیمئونه بازگشتی خیره کننده پس از شروع مجدد لالیگا داشت(ریمونتادا در اسپانیایی) و از رتبه ششم به رتبه سوم رسید تا باز هم سهمیه لیگ قهرمانان را کسب کند.

به گزارش رصد ورزشی : عناوین سوم، اول، سوم، سوم، سوم، دوم، دوم و سوم، رتبه های اتلتیکو مادرید با دیه گو سیمئونه در لالیگاست. زمانی که میگل آنخل خیل مارین در سال 2011 سرمربی آرژانتینی را انتخاب کرد تا کشتی غرق شده اتلتیکو را نجات دهد، کمتر کسی تصور می کرد او پس از 9 سال چنین آماری را به ثبت برساند. 

بالاترین مقام باشگاه، طرفداران و کارکنان این تیم تصور نمی کردند پس از شکست مقابل آلباسته دسته سومی در کوپا دل ری و قرار داشتن در رتبه هایی پایین جدول، نام شان با حضور سیمئونه در میان بزرگان قرار بگیرد. 

 

اتلتیکو که پس از فصل دو گانه(96-1995) تنها دو بار در میان چهار تیم برتر لالیگا قرار گرفته بود، اکنون هشت فصل پیاپی است که در لیگ قهرمانان اروپا حضور دارد. دو جهان متفاوت، دو اتلتیکوی متفاوت و یک مردی که به باشگاه آمد تا تاریخ این تیم را عوض کند. 

 

پس از حضور سرمربی آرژانتینی، اتلتیکو دوباره در میان سه تیم برتر لالیگا قرار گرفت.  پس از نخستین فصلی که سیمئونه به طور کامل هدایت اتلتیکودر اختیار گرفت، هرگز تیمش از رتبه سوم پایین تر نرفته است. اتفاقی که در این فصل هم رخ داد. اتلتیکو در حالی با توقف فوتبال (به خاطر بحران کرونا) روبرو شد که پیروزی شیرینی را در آنفیلد به دست آورده و به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان صعود کرده بود اما در لالیگا در رتبه ششم قرار داشت یعنی خطر از دست دادن سهمیه لیگ قهرمانان.

 

بازگشت اتلتیکو بهتر از این نمی توانست اتفاق بیفتد. هفت پیروزی در یازده بازی و چهار تساوی را به ثبت رساند تا از 33 امتیاز ممکن 25 امتیاز به دست آورد. چهار پیروزی و یک تساوی کافی بودند تا روخی بلانکو کابوس نبودن در لیگ قهرمانان فصل آینده را فراموش کند. 

تیم سیمئونه یک رکورد خوب هم به نام خود ثبت کرده و در 18 بازی پیاپی شکست را تجربه نکرده است. این آماری عالی برای تیمی به حساب می آید که با پشت سر گذاشتن یک دوران بد توانست دوباره در اوج قرار بگیرد. 

 

 

منبع : ورزش سه


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2xyvw3