سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 07 May 2024
تاریخ انتشار: 1402/09/29 10:26
لایحه بودجه
کد خبر: 125669

لایحه بودجه تصویب شد | ۱۵۴نماینده رای موافق دادند

کلیات لاحیه بودجه سال 1403 امروز توسط نمایندگان تصویب شد.

به گزارش رصد ورزشی: در ادامه بررسی لایحه بودجه ،  نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیات لایحه بودجه امسال را با ۱۵۴ رای موافق، تصویب کردند. پیش از این کلیات لایحه بودجه توسط نمایندگان خانه ملت رد شده بود. لایحه بودجه بعد از ارسال به دولت و اصلاح کلیت آن دوباره به مجلس فرستاده شد. در نهایت امروز نمایندگان ملت کلیات لایحه بودجه کل کشور را با بیشترین رای موافق تصویب کردند.

 در نشست علنی روز چهارشنبه (۲۹ آذرماه) مجلس شورای اسلامی، گزارش شور اول کمیسیون تلفیق در مورد لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در دستور کار قرار گرفت و کلیات لایحه اصلاحی بودجه سال آینده با ۱۵۴ رای موافق، ۶۰ رای مخالف، ۵ رای ممتنع از ۲۲۲ نماینده حاضر در مجلس به تصویب رسید.

روز گذشته (۲۸ آذرماه) کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی، با اصلاحاتی که دولت اعمال کرده بود، کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ را برای دومین بار تصویب کرد.

لایحه بودجه

بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور به مبلغ ۶.۴۷۹ هزار میلیارد تومان شامل منابع عمومی به مبلغ ۲.۷۳۷ هزار میلیارد تومان و بودجه شرکت‌های دولتی به مبلغ ۳.۷۴۲ هزار میلیارد تومان است.

منابع بودجه عمومی نیز شامل منابع عمومی به مبلغ ۲۴۶۲ هزار میلیارد تومان و درآمد اختصاصی به مبلغ ۲۷۵ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.

با تصویب کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ در صحن مجلس، کمیسیون‌های تخصصی به مدت پنج روز فرصت دارند تا پیشنهادات خود را به جزئیات لایحه اعلام کنند و به مدت ۱۰ روز هم جزئیات در کمیسیون تلفیق بودجه مورد بررسی قرار گرفته و گزارش آن به صحن مجلس ارائه خواهد شد. 
 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2xpokl