پنج‌شنبه 27 اردیبهشت 1403 - 16 May 2024
تاریخ انتشار: 1398/09/17 16:46
کد خبر: 2493

نفرینی که جهانبخش را گرفتار کرد

این قابل پیش‌بینی‌ترین خبر سال بود؛ اینکه علیرضا جهانبخش در لیست فروش زمستانی برایتون قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار رصدورزشی و به نقل از همشهری: این قابل پیش‌بینی‌ترین خبر سال بود؛ اینکه علیرضا جهانبخش در لیست فروش زمستانی برایتون قرار گرفت.

 

گران‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران که فقط 18میلیون پوند صرف آزادسازی او از آلکمار هلند شد، یک سال‌ونیم کابوس‌وار را در لیگ جزیره پشت‌سر گذاشت. به‌طور کلی فوتبال باشگاهی انگلستان هرگز جزیره خوشبختی برای ستاره‌های ایرانی نبوده است.

 

از کریم باقری و حسین کعبی تا آندرانیک تیموریان و حالا هم علیرضا جهانبخش، بازیکنان ما یکی پس از دیگری با ناکامی جزیره را ترک کرده‌اند. مورد جهانبخش البته کمی خاص‌تر است. او به‌عنوان نخستین آقای گل ایرانی فوتبال اروپا راهی برایتون شد اما در همان فصل نخست مشخص شد که کار سختی در این تیم دارد. علیرضا 24بازی لیگی و حذفی برای برایتون انجام داد اما نه گل زد و نه پاس گل داد.

 

شاید همان زمان همه فهمیدند که او آینده‌ای در انگلستان ندارد و اساسا انتخاب این لیگ فشرده و فیزیکی برای جهانبخش مطلوب نبود؛ مخصوصا که ظاهرا آژاکس هم همزمان با برایتون خواهان جذب علیرضا شده بود؛ تیمی که پارسال شگفتی‌ساز لیگ قهرمانان اروپا هم شد. در مجموع شاید حضور در لیگ انگلستان آنقدر اغواکننده بود که ستاره ایرانی نتوانست از آن چشم بپوشد، با این حال در پایان فصل اول دیگر تردیدی نبود که علیرضا باید انگلستان را ترک کند.

 

او و مدیربرنامه‌هایش اما روی این اشتباه اصرار کردند. ایجنت جهانبخش می‌گفت او در همه تیم‌هایش در فصل دوم پیشرفت کرده، اما خیلی زود مشخص شد فوتبال انگلستان هرگز شبیه هلند نیست. با تغییر سرمربی برایتون، جهانبخش به سکو و نیمکت زنجیر شد و حتی یک دقیقه هم در لیگ برتر به میدان نرفت تا حالا خبر قرار گرفتن نامش در لیست فروش زمستانی باشگاه منتشر شود. به این ترتیب همه ضرر کردند؛ هم برایتون که کلی پول داد و ثمرش را ندید، هم علیرضا که از نظر روحی و فنی ضربه بدی خورد و هم تیم ملی ایران که در مقطعی مهم، یکی از ستاره‌های کلیدی‌اش را از دست داد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2xkxz4