چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 - 08 May 2024
تاریخ انتشار: 1402/09/02 14:34
قلعه نویی | انتقاد قلعه نویی
کد خبر: 125190

اخبار ورزشی | ایراد یک پیشکسوت به قلعه‌نویی

پیشکوست فوتبال ایران، گفت: تعویض‌های کادر فنی تیم کشورمان در دیدار مقابل ازبکستان اشتباه بود و موجب شد تا روند بازی را از دست بدهیم.

به گزارش رصد ورزشی :  فرزاد آشوبی در خصوص بازی تیم ملی ایران و ازبکستان در چارچوب مرحله انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۶، اظهار داشت: در این دیدار، دو نیمه کاملا متفاوت را دیدیم و تیم ملی در نیمه دوم آشفته بازی کرد. هرچند نباید از مصدومیت سامان قدوس نیز به سادگی عبور کرد. تعویض‌های نیز که صورت گرفت به نظرم خوب نبود و آنطور باید و شاید که انتظار می‌رفت اثر گذار و کمک کننده نبودند. به نظرم نبود بازیکن خلاق و بازیساز در خط هافبک تیم ملی در دقایق پایانی به تیم ملی لطمه زد و نتوانستیم تیم حریف را در زمین خودش نگه داریم. بازی کردن همزمان روزبه چشمی، سعید عزت‌اللهی و علی کریمی تصمیم غلطی بود. در هر صورت بازی با ازبکستان یک تجربه خوب و بزرگ برای کادرفنی و بازیکنان بود تا در هر موقعیت و شرایطی، بالاترین تلاش و انگیزه را داشته باشند.

وی افزود: نبودن بازی‌های تدارکاتی مناسب بیشترین آسیب را به تیم ملی زده و ما محک جدی نمی‌خوریم. اینکه شرایط برای برگزاری بازی‌های دوستانه با تیم‌های مطرح دنیا فراهم نیست بیشتر یک بهانه است تا دلیل. فدراسیون حتما باید به شکلی عمل کند تا این فضای ذهنی، از فوتبال ما دور شود. چرا ما نباید با تیم‌های خوب و سطح بالا بازی داشته باشیم. معتقدم فدراسیون باید حمایت بیشتری از تیم کند و شرایط را برای تقابل با تیم‌های بزرگ دنیا فراهم سازد. با این بازی‌هاست که کادرفنی شناخت بهتر و بیشتری از نفرات پیدا خواهد کرد و بازیکنان نیز محک جدی‌تر می‌خورند.

هافبک سابق تیم ملی در خصوص خط خوردن احمد نوراللهی فهرست تیم ملی، بیان کرد: نوراللهی بازیکن بی‌نظیر و فوق‌العاده‌ای است. با توجه به فاکتورهای که او دارد داشتن چنین بازیکنی برای هر مربی آرزوست و او نقش تعیین‌کننده‌ای خواهد داشت. به هرحال رفتاری که این بازیکن باتجربه داشته، حرفه‌ای نبوده است و تصمیم قلعه‌نویی را تایید می‌کنم. بازیکن باید در چارچوب اصول رفتاری تیم قرار بگیرد. اگر نتواند خود را تطبیق بدهد، دیگر مهم نیست بازیکن باکیفیتی است. برای موفقیت فردی و جمعی، نظم مهم‌ترین شاخص است. امیدوار هستم احمد که بازیکن خوب و با اخلاقی است، این موضوع را بپذیرید و در رفتارش تجدیدنظر کند.

آشوبی در خصوص عملکرد تیم نوجوانان در جام‌جهانی، اظهار داشت:‌ با توجه به اینکه چندسالی است در تیم‌های پایه فعالیت می‌کنم، بسیاری از بازیکنان تیم نوجوانان را به خوبی می‌شناسم. ما نمایش خوب و قابل قبولی در مسابقات جام‌جهانی داشتیم و نشان دادیم تیمی هستیم که به خوبی مبارزه می‌کند، سخت‌کوش است و انگیزه‌های بالای دارد. استعدادهای خوبی در کشور داریم و باید بگویم دست بالا را داریم. متاسفانه حلقه مفقوده ما، توجه، رسیدگی و حمایت ویژه از بازیکنان پایه است.

وی خاطرنشان کرد:‌ بعد از زدن گل در بازی با مراکش، به نظرم یه اشتباه و تعویض عجیب رخ داد. تعویض ابوالفضل زمانی با توجه به اینکه یک هافبک دفاعی با کیفیت است و در این مسابقات به خوبی این موضوع را اثبات کرد، عجیب بود. اگر دنبال حفظ نتیجه بودیم، باید او در زمین می‌ماند. تعویض منطقی این بود که یک مهاجم کم کنیم و یک بازیکن با خصوصیات دفاعی به میدان بیاوریم. در نهایت مراکشی‌ها روی یکی از ارسال‌ها و ریباند توپ به گل رسیدند و شرایط را به سود خود تغییر دادند.

وی خاطرنشان کرد: ما در فوتبال پایه نیز تمایلی به همراه شدن با فوتبال روز دنیا را نداریم و این موضوعی‌ است که جای انتقاد دارد و نشان می‌دهد، در هنوز روی پاشنه همیشگی خود می‌چرخد. ما کماکان به سبکی بازی می‌کنیم که قدیمی شده و نمی توانیم بازی را به میل خود کنترل کنیم. مایل نیستیم بازی را به صورت پیوسته از انتهای زمین به جلو ببریم و این شکل بازی مستقیم فقط میزان دوندگی را بیشتر خواهد کرد. می‌توانیم بهتر عمل کنیم و آینده را به سود خود رقم بزنیم و بسازیم، به شرط اینکه آمادگی پرداختن هزینه آن را داشته باشیم و سواد فوتبالی آن را وارد کنیم. به این تیم نمره قبولی می‌دهم اما متاسفم باید بگویم سبکی که ارائه شد با فوتبال امروز دنیا مغایرت دارد. ما نباید به سمت نتیجه‌گرایی برویم و باید به دنبال سازندگی باشیم. قطعا در آینده ثمره آن را خواهیم دید.

بازیکن سابق پرسپولیس در خصوص شرایط این تیم و بازی با النصر، اظهار داشت: پرسپولیس بعد از بازی با سپاهان روزهای خوبی را سپری نکرد و درگیر حواشی خودساخته شد و اگر این اتفاقات در درون خانواده حل می‌شد، بهتر بود. پرسپولیس این طوفان چند روزه را پشت سر گذاشت. فکر می‌کنم با تمامی مشکلات از جمله مصدومیت بازیکنان؛ پرسپولیس آنقدر کیفیت و اعتبار دارد که در عربستان در مقابل النصر بتواند نمایش خوبی از خود ارائه دهد تا امتیاز بگیرد. در بازی با الدحیل نیز با توجه به اینکه این تیم میزبان است و از حمایت هواداران برخوردار خواهد بود، احتمال پیروزی خیلی بالاست و در نتیجه تیم می‌تواند به دور بعدی این رقابت‌ها صعود کند. در شرایط فعلی همبستگی و اتحاد مهم‌ترین فاکتوری است که می‌تواند این تیم را کمک کند و آرامش و تمرکز برای این تیم کارساز است. بازیکنان و کادرفنی و در مقابل کادر مدیریتی باشگاه، خواسته‌های منطقی دارند که با تعامل می‌توان آنها را حل کرد.

منبع: ایرنا


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2rpagz