چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 - 01 May 2024
تاریخ انتشار: 1402/03/24 06:45
مهاجرت
کد خبر: 41142

بهترین کشورها برای مهاجرت | آلمان یا دبی؟

در این مطلب مقاصد مختلف مهاجرتی را می توانید با توجه به هدفتان از مهاجرت بررسی کنید.

در سال‌های اخیر، نرخ مهاجرت ایرانیان به خارج از کشور، روند صعودی قابل توجهی داشته است. هر یک از این افراد با مقاصد اهداف مختلف کاری، تحصیلی، سرمایه‌گذاری و غیره کشور را ترک کرده و مهاجرت می‌کنند. افراد به زندگی در کشورهای پیشرفته‌تر و استفاده از امکانات رفاهی کشورهای مقصد تمایل دارند و برای همین مهاجرت می کنند. انتخاب مقصد همواره یک چالش مهم در زندگی علاقه‌مندان به مهاجرت است.

رویداد۲۴ مریم آیتی: زمانی که فکر مهاجرت را در سر می‌پرورانید، اولین سوال و دغدغه مهمی که به ذهن می‌رسد این است که بهترین کشور برای مهاجرت ایرانیان کدام است؟ پاسخ این سوال به هدف شما از مهاجرت، میزان سرمایه مالی و نیازهایی که شما از کشور مقصد دارید، بستگی دارد.

بعضی کشورها، مزایای مختلفی مانند ثبات اقتصادی، کیفیت زندگی و سهولت در اخذ اقامت ارائه می دهند. تحقیق و مقایسه کشورهای مختلف بر اساس نیازها و اولویت های فردی قبل از تصمیم گیری بسیار مهم است.

در سال‌های اخیر، نرخ مهاجرت ایرانیان به خارج از کشور، روند صعودی قابل توجهی داشته است. هر یک از این افراد با مقاصد اهداف مختلف کاری، تحصیلی، سرمایه‌گذاری و غیره کشور را ترک کرده و تمایل به زندگی در کشورهای پیشرفته‌تر و استفاده از امکانات رفاهی آن کشورها را دارند. انتخاب مقصد همواره یک چالش مهم در زندگی علاقه‌مندان به مهاجرت است.

پارامترهای مهم برای انتخاب کشوری برای مهاجرت :

_وضعیت آب و هوایی

_امنیت اجتماعی

_امید به زندگی

_میزان دشواری اخذ ویزا

_میزان دشواری اخذ اقامت و تابعیت

_حقوق شهروندی

_هزینه‌های زندگی

_مهاجرت کاری

با توجه به افزایش نرخ بیکاری در ایران و پایین بودن درآمدها نسبت به هزینه‌های زندگی، تعداد متقاضیان مهاجرت کاری نیز روز به روز در حال افزایش است، زیرا ایرانی‌ها معتقدند دیگر نمی‌توان ریالی درآمد داشت، اما دلاری هزینه کرد.

کار، یکی از اصلی‌ترین دلیل افرادی است که قصد مهاجرت دارند. به‌طور کلی می‌توان گفت، بهترین کشور برای کار، آن‌جایی است که ترس از اخراج وجود ندارد، دخل و خرج با هم همخوانی دارند، امنیت شغلی بالاست، درآمد دریافتی کفاف تمام هزینه‌ها زندگی را بدهد، دسترسی به مشاغل و بازار کار راحت باشد و رضایت شغلی و اجتماعی بالایی وجود داشته باشد.

یکی از عمده‌ترین دلایلی که مردمان جهان‌ سومی به دنبال بهترین کشورها برای زندگی و صد البته برای کار هستند، همین نداشتن رفاه و درجا زدن با وجود تلاش شبانه‌روزی است. چیزی که با زندگی در کشورهای پیشرفته می‌توان به‌راحتی به آن دست یافت.

بهترین کشورها برای مهاجرت

به گزارش رویداد۲۴ از نظر افرادی که به دنبال موقعیت های کاری و حرفه ای برای کسب درآمد مناسب هستند، بهترین کشورها برای مهاجرت کاری در سال ۲۰۲۳ کشورهایی هستند که از نرخ بیکاری پایینی برخوردار باشند. این کشورها مزایای شغلی مناسبی برای کارکنان صنف های مختلف داشته و اصولا از استخدام نیروهای جوان و متخصص استقبال زیادی می کنند.

بهترین کشورها برای مهاجرت کاری:

_آلمان

_هلند

_کانادا

_دانمارک

_آمریکا

_امارات

_سوئیس

_استرالیا

_عمان

_چین

مهاجرت به آلمان

آلمان کشوری بسیار مدرن و سازمان‌یافته است که به مکان خوبی برای مهاجرت، کار و زندگی تبدیل شده است. این کشور در فرهنگ و تاریخ، بسیار غنی است. متوسط ساعات کاری آلمان در هفته، ۳۴٫۸ ساعت است و کارکنان از بیمه‌های سلامت، مرخصی در مواقع موردنیاز و درآمد رضایت‌بخش برخوردار هستند. هزینه زندگی در این کشور، ممکن است ازآنچه که انتظار دارید بیشتر باشد. اما کشور آلمان از هزینه زندگی کمتری نسبت به دیگر کشورهای اروپایی برخوردار است. علاوه‌ بر این موارد، فرصت‌های شغلی فراوان، کار در آلمان را به گزینه‌ای محبوب میان ایرانیان تبدیل کرده است.

گرفتن ویزای کار این کشور با توجه به حساسیت‌های دولت آلمان ممکن است دشوار باشد. اما خبر خوب این است که راه‌های دیگری برای اخذ ویزای کار این کشور وجود دارد. برای مثال اگر شما یک فریلنسر باشید کشور آلمان به شما پیشنهاد اخذ ویزای هنرمندی را می‌دهد. این ویزا به شما اقامت لازم به‌عنوان یک آزادکار را می‌دهد.

مهاجرت به هلند

کشور هلند، گزینه عالی دیگر برای کار و زندگی است. هلند بطور مداوم به‌ دنبال کارآفرینان خارجی است و برنامه‌های مفیدی برای کسانی که در کسب‌وکار سرمایه‌گذاری می‌کنند، دارد. کیفیت زندگی در هلند نسبت به دیگر کشورها بسیار بالا است. عواملی که موجب بالا بودن کیفیت زندگی در این کشور می‌شوند،‌ تمیزی و استفاده کم‌تر از وسایل نقلیه موتوری، رفت‌و‌آمد بیشتر مردم با دوچرخه، وجود جشن‌های خیابانی و شیوه آرام زندگی در این کشور هستند. همانند ویزای کار آلمان، اخذ ویزای کار هلند نیز ممکن است چالش‌های زیادی پیش‌روی شما بگذارد.

مهاجرت به چین

چین به‌عنوان کشوری که قدرتمندترین اقتصاد را در قاره آسیا دارد، مکانی منحصر‌به‌فرد برای کار ایرانیان است. موقعیت چین در مارکت‌های بین‌المللی موجب به‌ وجود آمدن فرصت‌های شغلی بسیاری برای متقاضیان کار در این کشور شده است. یکی از کارهایی که از حقوق مناسبی هم برخوردار است، شغل تدریس زبان انگلیسی در چین است. این شغل می‌تواند برای دانشجویان ایرانی که رشته‌ آن‌ها زبان انگلیسی بوده یا افراد مسلط به زبان انگلیسی و دارای مدرک، بسیار مناسب باشد. زندگی در چین به‌گونه‌ای است که افراد مهاجر به این کشور می‌توانند از پس هزینه‌های زندگی برآیند.

اگر تصمیم دارید که به‌عنوان معلم زبان انگلیسی در چین مشغول به کار شوید،‌ فرایند دریافت ویزای چین تقریبا بدون دردسر خواهد بود. اما اگر قصد کار در شرکت و زمینه‌های دیگر را دارید، باید از طریق دعوت‌نامه کاری اقدام به اخذ مجوز و ویزای کار چین کنید.

مهاجرت به عمان

متقاضیان کار در عمان در ابتدا پیش از هر نوع اقدامی می‌بایست موفق به اخذ گواهینامه NOC شوند. این گواهی مدرکی است که اظهار دارد کارفرمای متقاضی و همینطور مقامات کشور عمان هیچ نوع مخالفتی برای ورود او به کشور از نظر سیاسی و اقتصادی و… ندارند.

در سال‌های اخیر، بسیاری از فارغ‌التحصیلان ایرانی رشته‌های پزشکی، برای کار یا تحصیلات تکمیلی به کشورهای دیگر مهاجرت کرده‌اند.

بهترین کشورها برای مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان ایرانی

_کانادا

_آمریکا

اگر قصد دارید به‌عنوان پزشک به کانادا یا آمریکا مهاجرت کنید، بهتر است از ویزای کاری استفاده کنید. پزشکان ایرانی باید ابتدا مدرک پزشکی معتبر خود را به کشور موردنظر خود ارسال کنند. سپس برای آزمون‌های معادل‌سازی مدارک خود آماده شوند.

سیستم پزشکی هر کشور، قوانین و مقررات خود را برای کار مهاجران خارجی در تخصص‌های مختلف پزشکی دارد. پزشکان و دندان‌پزشکان ایرانی می‌توانند اجازه مهاجرت به آمریکا را از طریق ثبت دفتر یا کار‌آفرینی تحت قانون‌های ایالتی در آمریکا به‌دست آورند.

مهاجرت تحصیلی

زمانی که صحبت از مهاجرت تحصیلی می‌شود، فاکتورهایی که باید در نظر بگیرید، فرق می‌کند.

برخی از مهم ترین ویژگی های کشورهای مناسب برای مهاجرت تحصیلی کیفیت مناسب آموزش در مقاطع مختلف در آن ها، رتبه های علمی بالا در جهان، ارائه زمینه های پیشرفت و اشتغال برای دانشجویان، مسافت آن ها تا ایران، پایین بودن هزینه های زندگی و تحصیل هستند.

رتبه علمی تعداد زیادی از دانشگاه های کشورهایی همچون آمریکا و کانادا در بین دانشگاه های جهان بسیار قابل توجه بوده و در چند سال گذشته تلاش اکثر دانشجویان در جهت اخذ پذیرش تحصیل در کانادا و امریکا بوده است.

بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی

ایالات متحده آمریکا

کانادا

انگلستان

چین

استرالیا

سنگاپور

سوئیس

ایتالیا

مهاجرت برای سرمایه‌گذاری​

برای انتخاب کشور جهت سرمایه‌گذاری باید فاکتورهایی مثل برخورداری از اقتصاد قوی، حداقل هزینه برای سرمایه‌گذاری، امنیت بالای کشور مقصد برای حفظ سرمایه، تسهیلات ارائه شده، امکان دریافت سود مناسب و شرایط اخذ اقامت دائم را در نظر گرفت.

سرمایه گذاری در برخی کشورهای دنیا برای رسیدن به سودهای کلان و ایجاد جهش در سبک زندگی همواره از قدیم مورد توجه سرمایه داران ایرانی و دیگر کشورها بوده است. افرادی که درآمدهای مناسب و ذخیره مالی کافی برای سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار و تجارت در کشورهای قدرتمند را داشته باشند، بدون تردید در جستجوی بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری خواهند بود.

در این روش مهاجرت، هدف سرمایه گذاران شناسایی کشورهایی با اقتصاد قوی است. چراکه هرچه رشد اقتصادی یک کشور در سال های اخیر مناسب تر باشد، نشان از نتیجه دادن سرمایه گذاری و دستیابی به سود کافی خواهد داشت.

بهترین کشورها برای مهاجرت سرمایه‌گذاری

کانادا

استرالیا

یونان

اتریش

پرتغال

عمان

اسپانیا

امارات

ترکیه

انگلستان

قبرس

مهاجرت به ترکیه

با سرمایه‌گذاری و اخذ پاسپورت کشور ترکیه در کنار پاسپورت ایرانی، امکان سفر و دسترسی به ۱۱۰ کشور دنیا برای علاقه‌مندان مهاجرت به ترکیه ازطریق سرمایه‌گذاری فراهم می‌شود.

ترکیه از لحاظ جغرافیایی و ازنظر فرهنگی به ایران نزدیک‌تر است و از این‌رو، محبوبیت زیادی میان ایرانیان دارد.

یکی از جاذبه‌های اصلی مهاجرت به ترکیه، وجود عهدنامه ویزای E-2 بین ترکیه و آمریکا است. بر اساس این عهدنامه، شهروندان ترکیه می‌توانند از طریق سرمایه‌گذاری اضافه برای شهروندی آمریکا درخواست بدهند. پس از سرمایه‌گذاری در ترکیه، متقضصیان در عرض ۳ تا ۶ ماه شهروندی این کشور را کسب خواهند کرد.

بهترین کشورها برای سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک

ترکیه

قبرس شمالی

پرتغال

بهترین کشورها برای سرمایه‌گذاری از طریق ثبت شرکت

مجارستان

انگلستان

امارات متحده عربی (و در معنای دقیق‌تر، دبی)

مهاجرت مسلمانان

همان‌گونه که می‌دانید به دلیل تبعیض نژادی و فعالیت‌های تروریستی برخی گروهک‌ها در سراسر دنیا، کشورهای پیشرفته از پذیرش مسلمانان امتناع می‌کنند. همین موضوع باعث شده تا روند مهاجرت مسلمانان به سایر کشورها به‌سختی انجام شود.

بهترین کشورها برای مهاجرت مسلمانان

کانادا

فرانسه

بلغارستان

سنگاپور

انگلستان

اسپانیا

استرالیا

آلمان

بلژیک

روسیه

مالزی

امارات

نیوزلند

یونان

مجارستان

آمریکا

ترکیه

عربستان

حال، شاید با خود بگویید که چرا این کشورها همیشه پذیرای مسلمانان هستند؟ یکی از دلایل مهم این است که برای این کشورها، شخصیت فرد، مهارت و استعداد او در اولویت قرار دارد. به‌عنوان ‌مثال کشور کانادا را می‌توان بهترین کشور برای مسلمان محسوب کرد، چراکه دولت آن به کارآمد بودن مهاجر برای کشورش بیشتر اهمیت می‌دهد تا دین او.

مهاجرت با خانواده

انتخاب بهترین کشورها برای مهاجرت خانوادگی یکی از نگرانی هایی است که متقاضیان در هنگام به همراه بردن خانواده خود به دیگر کشورها خواهند داشت. در مهاجرت هایی که فرد به تنهایی کشور را ترک می کند تنها عامل تاثیرگذار در انتخاب مقصد، نظرات و تحلیل های شخصی فرد است، اما در مهاجرت های خانوادگی عوامل بسیار زیادی را باید زیر ذره بین قرار داد.

معمولا مهاجرت های خانوادگی با هدف اقامت دائم در یک کشور انجام می گیرد، بنابراین برای انتخاب مقصد باید حساسیت های بیشتری داشت. چراکه آینده فرزندان یک خانواده تحت تاثیر شرایط محیطی کشور مقصد قرار خواهد گرفت. 

بهترین کشورها برای مهاجرت با خانواده

کانادا

آلمان

ژاپن

سوئیس

استرالیا

آمریکا

سوئد

هلند

نیوزلند

کشورهای نام برده شده به لحاظ امنیت شغلی و اجتماعی، بالا بودن کیفیت و استاندارد زندگی، هزینه های زندگی، وضعیت اقتصادی، امکانات و حقوق شهروندی، پذیرش مهاجر و غیره در وضعیت مناسبی قرار دارند. به گونه ای که با داشتن یک شغل مناسب در این کشورها مانند کار در آلمان می توان هزینه و امکانات زندگی برای خانواده را نیز فراهم کرد.

روند اخذ ویزای همراه و دریافت اقامت دائم در این کشورها نیز چندان دشوار نبوده و تا کنون ایرانیان زیادی موفق به مهاجرت خانودگی به این کشورها شده اند.

پناهندگی

پناهندگی همواره باید آخرین راه حل و انتخاب برای افرادی باشد که قصد مهاجرت را دارند. آخرین راه و صدالبته اشتباه‌ترین روش برای مهاجرت به کشوری دیگر، پناهندگی است. به‌طورکلی کسانی که از این روش اقدام می‌کنند در خوش‌بینانه ترین حالت، دو راه بیشتر پیشروی آن‌ها نیست؛ یا باید مدتی طولانی در کمپ‌ها با افراد دیگر در شرایطی فوق‌العاده نامناسب زندگی کنند تا جواب پناهندگی‌شان برسد و یا در نهایت از آن کشور دیپورت شده و به مکان‌های دیگر منتقل می‌شوند.

بهترین کشورها برای پناهندگی

آمریکا

کنیا

ترکیه

انگلستان

صربستان

یونان

بنگلادش

آلمان


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2rbxwz