جمعه 07 اردیبهشت 1403 - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/12/14 00:39
رپرتاژ اگهی /
کد خبر: 37418

ارزان ترین کشورها برای مهاجرت

امروزه مهاجرت دغدغه بسیاری از مردم جهان و یک چالش اساسی و تغییر بزرگ در زندگی هر فرد است.

امروزه مهاجرت دغدغه بسیاری از مردم جهان و یک چالش اساسی و تغییر بزرگ در زندگی هر فرد است. متقاضیان مهاجرت همواره به دنبال یافتن بهترین و ارزان ترین مقاصد و کشور هایی هستند که با توجه به شرایط فرد اعم از میزان مهارت، تجربه کاری، تحصیلات، سرمایه و … تغییر می کند و هر شخص بسته به امکانات و اهداف خود باید شرایط کشورهای مختلف را بسنجد. ارزان ترین کشورها برای مهاجرت، الزاما راحت ترین کشورها به منظور مهاجرت نیستند و از طرفی، این فهرست همیشه ثابت نیست و با تغییرات اقتصادی و سیاسی، دستخوش تغییراتی می شوند.

پیش از مهاجرت طبیعتا پرسش هایی اعم از، مهاجرت باید چه هزینه‌هایی دارد؟ کم هزینه ترین و به قولی ارزان ترین کشورها برای مهاجرت، چه کشورهایی هستند؟ شکل می‌گیرد.

معرفی ارزانترین کشورها برای مهاجرت

ارزان ترین کشورها برای مهاجرت با توجه به شرایط و نحوه مهاجرت متقاضی متفاوت می باشد. به طور کلی کشورهای بسیاری در سرتاسر دنیا وجود دارند که با هزینه ای مقرون به صرفه پذیرای مهاجران هستند.

در واقع هدف از مهاجرت، ارتقاء سطح کیفی و رفاهی زندگی است. مهم‌ترین عامل در تعیین  و انتخاب مقصد، بررسی هزینه‌های مهاجرت و کیفیت شاخص‌های اساسی زندگی در مقصد است. هزینه‌های مهاجرت به دو بخش تقسیم می‌شود. بخش اول مربوط به مخارج مراحل و فرایند اقدامات قانونی جهت دریافت مدارک لازم و هزینه‌های سفر است. بخش دوم نیز مربوط به مخارج زندگی و هزینه‌های مختلف در کشور مقصد است. ارزان ترین کشورها برای مهاجرت براساس هزینه‌های بخش دوم مورد بررسی قرار می‌گیرند.

معیارهای مهم جهت انتخاب ارزان ترین کشورها برای مهاجرت به شرح زیر است:

  • هزینه زندگی
  • هزینه تحصیل
  • میزان مالیات
  • هزینه اخذ ویزا
  • هزینه خدمات درمانی
  • هزینه سرمایه گذاری

برای جزئیات بیشتر درباره بهترین و ارزانترین کشورها برای مهاجرت مقاله پیش رو را مطالعه نمایید.

مهاجرت به ترکیه، به عنوان ارزان ترین کشور برای مهاجرت

ترکیه یکی از پرطرفدارترین و ارزان ترین کشور جهت مهاجرت می باشد. این کشور در شمال غرب آسیا و با جمعیت تقریبا 84 میلیون نفر است و بزرگترین شهر آن استانبول می باشد. اصلی‌ترین و بهترین روش برای مهاجرت به ترکیه و دریافت اقامت دائم ترکیه، خرید ملک و اقامت تحصیلی است.

گران ترین شهر ترکیه استانبول و ارزان ترین آن، شهر شانلی‌اوفه است. با سرمایه‌گذاری ۲۵۰ هزار دلار در ترکیه می‌توان پس از سه ماه پاسپورت معتبر ترکیه را دریافت کرد. لازم به ذکر است با توجه به اینکه ترکیه جزو کم هزینه ترین و ارزان ترین کشورهای جهان محسوب می شود اما از کیفیت بالایی برخوردار است.

از مزایای کشور ترکیه می توان به نزدیک بودن به کشور ایران، وجود فرهنگ آسیایی و اروپایی، شرایط تحصیل مناسب، بهره مندی از پاسپورت معتبر، خرید ملک ارزان قیمت و امکان اخذ اقامت دائم اشاره کرد.

https://dornamigration.com/fa/migration/

مهاجرت به استرالیا، به عنوان ارزان ترین کشور برای مهاجرت

مردم استرالیا از تعادل عالی بین کار و زندگی لذت می‌برند. استرالیا به دلیل مهاجرت پذیری، فرصت‌های شغلی، دستمزدهای نسبتاً بالا و توسعه یافتگی در کنار جذب نیروی کار ماهر و نیمه ماهر بسیار مورد توجه متقاضیان مهاجرت قرار گرفته است  و یکی از ارزان ترین کشورها برای مهاجرت است که نرخ بیکاری پایینی دارد.

اگرچه هزینه زندگی در استرالیا بالا است، اما مهاجران به لطف حداقل دستمزد بالا می‌توانند به راحتی زندگی کنند. به همین خاطر خیلی از افراد استرالیا را بهترین کشور برای مهاجرت کاری می‌دانند.

مهاجرت به بلغارستان، به عنوان ارزان ترین کشور برای مهاجرت

بلغارستان یکی از کشورهای منطقه بالکان در جنوب شرقی اروپا است. رشد منفی جمعیت در این کشور، فرصت‌های خوبی را برای مهاجرت در اختیار متقاضیان قرار داده است. سرمایه‌گذاری و اقامت تحصیلی، بهترین و اصلی‌ترین راه دریافت اقامت دائم بلغارستان است.

می‌توان بلغارستان را یکی از ارزان ترین کشورها برای مهاجرت در نظر گرفت. بلغارستان، کشور زیبا و سرسبز با مردمانی خونگرم و وضعیت اقتصادی و سیاسی تقریبا با‌ثبات، مقصد گردشگری خوبی برای ایرانیان و از طرفی به خاطر شرایط اقتصادی این کشور، یک گزینه خوب از ارزان ترین کشورهای جهان برای مهاجرت نیز محسوب می‌شود. خرید اوراق مشارکت دولتی، خرید خانه و راه اندازی کسب و کار با سرمایه‌ای حدود ۱۰۰ هزار یورو، سبب شده تا بلغارستان برای کسانی که به دنبال پاسپورت دوم هستند، گزینه راحتی باشد.

 مهاجرت به مجارستان، به عنوان ارزان ترین کشور برای مهاجرت

مجارستان کشوری زیبا در اروپای مرکزی است که شرایط مناسبی برای أخذ اقامت آسان، را دارا است. این کشور در کنار اقامت تحصیلی، شرایط مناسبی برای دریافت ویزای کاری دارد. همچنین با سرمایه‌گذاری مبلغ ۷۵ هزار یورو می‌توان اقامت دائم مجارستان را دریافت کرد.

کشور مجارستان در منطقه کشورهای تحت پیمان شنگن قرار دارد که همین موضوع اهمیت ویژه‌ای به اقامت در این کشور می‌دهد. با در نظر گرفتن امکانات و شرایط مناسب در کنار هزینه‌های زندگی، مجارستان یکی از بهترین گزینه‌ها در فهرست ارزان ترین کشورها برای مهاجرت است.

https://dornamigration.com/fa/migration/

مهاجرت به آلمان، به عنوان ارزان ترین کشور برای مهاجرت

آلمان قدرتمندترین و مهم‌ترین کشور اتحادیه‌ی اروپا در زمینه‌های مختلف اقتصاد، صنعت و تکنولوژی است. این کشور بسیاری از متخصصان و نخبگان کشورهای مختلف جهان را ترغیب به مهاجرت به این سرزمین می‌کند. برای مهاجرت به آلمان می‌توان از طریق تحصیلی و کاری اقدام کرد. آلمان جزء بهترین کشورهای دانشگاهی جهان است که متقاضیان اقامت در آلمان می‌توانند برای تحصیل و پژوهش به این کشور مهاجرت کنند.

فرصت‌های شغلی مختلف در عرصه‌های علمی، فناوری، پزشکی و خدمات، درآمد بالا و امنیت شغلی کارگران زمینه بسیار خوبی برای مهاجرت به آلمان را فراهم آورده است. ثبات اقتصادی و نرخ پایین تورم، شرایط مطلوبی برای زندگی در آلمان ایجاد کرده است.

میانگین هزینه‌های ماهیانه در آلمان حدود هزار یورو است. با در نظر گرفتن میانگین درآمد ماهیانه حدود ۲۵۰۰ یورو می‌توان آلمان را بهترین گزینه در میان ارزان ترین کشورها برای مهاجرت دانست. این کشور به نوعی ارزان ترین کشور برای مهاجرت کاری و تحصیلی ایرانیان محسوب می شود.

مهاجرت به پرتغال، به عنوان ارزان ترین کشور برای مهاجرت

این کشور دیدنی در جنوب غربی اروپا واقع شده و از قدیمی‌ترین اعضای پیمان شنگن است. آب و هوای معتدل و مطبوع، سواحل زیبا، پیشینه‌ی غنی فرهنگی و سبک زندگی آرام، پرتغال را به یکی از بهترین کشورهای جهان تبدیل کرده است. بهترین راه برای مهاجرت به پرتغال و دریافت اقامت این کشور، اقامت تحصیلی است. کشور پرتغال دارای دانشگاه‌های معتبری است. بسیاری از مهاجران، شهر لیسبون، پایتخت این کشور را برای اقامت در نظر می‌گیرند.

اجاره بها در شهرهای بزرگ پرتغال بطور میانگین حدود ۴۵۰ یورو و در براگا حدود ۳۰۰ یورو است. حدود صد یورو هزینه‌های ماهیانه در بخش خدمات است. میانگین در آمد حدود هزار یورو است. با در نظر گرفتن تمامی جوانب، پرتغال یکی از زیباترین کشورها برای اقامت و از بهترین گزینه‌های فهرست ارزان ترین کشورها برای مهاجرت به شمار می‌رود.

مهاجرت به نیوزیلند، به عنوان ارزان ترین کشور برای مهاجرت

نیوزلند کشوری بکر و زیبا برای مهاجرت  و  یکی از مقاصدی است که کمتر مورد توجه ایرانیان قرار گرفته است. این کشور با توجه به برنامه مهاجرت کاری یا skilled worker به عبارتی ویزای کاری نیوزلند برای کارگران ماهر مورد توجه متقاضیان مهاجرت کاری قرار گرفته است.

پایتخت این کشور، ولینگتون و بزرگترین شهر آن آوکلند است. این شهرها همواره در بین بهترین شهرهای جهان برای زندگی قرار دارند. نیوزلند پاک‌ترین کشور جهان در زمینه‌ی فساد اقتصادی است.

میانگین هزینه‌های زندگی و خدمات در نیوزیلند حدود ۸۰۰ یورو، میانگین اجاره بها حدود ۷۵۰ یورو و درآمد ماهیانه در نیوزیلند حدود ۲۵۰۰ یورو است. با دقت در این ارقام می‌توان متوجه شد که دلیل انتخاب نیوزیلند به عنوان یکی از ارزان ترین کشورها برای مهاجرت چیست؟

شرایطی مانند سن زیر 55 سال ، سابقه کاری مرتبط ، داشتن تخصص در حرفه شما ، داشتن مدرک زبان در سطح آیلتس 6.5 به بالا و برخی شرایط دیگر برای اخذ اقامت نیوزلند از طریق کار الزامی است. همچنین کشور نیوزلند امکان مهاجرت به نیوزلند از طریق کارآفرینی و سرمایه گذاری را در اختیار متقاضیان قرار داده است که به دلیل توجه کمتر در بحث این مقاله گنجانده نشده است.

مهاجرت به مکزیک، به عنوان ارزان ترین کشور برای مهاجرت

مکزیک یکی از بهترین کشورهای در حال توسعه جهان، با قدمت و دارای فرهنگی منحصر بفرد و چند ملیتی که همسایگی آن با بزرگترین اقتصاد جهان، ایالات متحده آمریکا، شرایط ویژه‌ای را برای آن ایجاد کرده است. برای مهاجرت به مکزیک و دریافت اقامت دائم این کشور، شرایط بسیار آسان و مناسب است. از ابتدا می‌توان درخواست اقامت دائم مکزیک را ارسال نمود. شرایط برای اخذ پذیرش تحصیلی در مکزیک بسیار مناسب است.

نزدیکی به ایالات متحده، افراد زیادی را به سرمایه‌گذاری در مکزیک ترغیب می‌کند. بهترین راه برای اخذ اقامت دائم این کشور هم سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف است. هزینه‌های ماهیانه در این کشور حدود ۵۰۰ دلار است. بسته به شهر و منطقه‌ی محل سکونت، میانگین اجاره در مکزیک از ۳۰۰ تا ۵۰۰ دلار متغیر است. درآمد ماهیانه این کشور حدود ۱۷۰۰ دلار است. با لحاظ کردن تمام این امکانات، می‌توان گفت مکزیک عضو جدید از فهرست ارزان ترین کشورها برای مهاجرت است.

کلام پایانی

شما میتوانید برای مهاجرت به بهترین و باکیفیت ترین کشورهای جهان از خدمات سازمان مهاجرتی درنامایگریشن استفاده کنید. جهت کسب اطلاعت بیشتر به وبسایت این شرکت مراجعه کنید تا آخرین و بروزترین اطلاعات را کسب کنید.

https://dornamigration.com/fa/

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصدورزشی مسئولیتی بابت آن ندارد ... 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2rbrxb