شنبه 15 اردیبهشت 1403 - 04 May 2024
تاریخ انتشار: 1402/03/09 11:00
آبرسانی پوست
کد خبر: 40290

پوست خود را آبرسانی کنید | تاثیر آبرسانی بر پوست

یکی از روش های شاداب کردن پوست، آبرسانی است.

تعدادی از متخصصان پوست، دلایلی مانند حمام آب داغ، استفاده از صابون‌های حاوی سولفات، آلاینده‌ها و رژیم غذایی نامناسب را موانعی برای عدم آبرسانی پوست خشک میدانند. منظور از آبرسانی پوست یعنی روشی برای رفع خشکی پوست و طراوت و شادابی بخشیدن به آن که معمولا همه افراد به آن نیاز دارند. کرم های آبرسان باعث تقویت پوست شده و به علت تحریک کلاژن سازی و الاستین پوست از ایجاد چروک و پیری زودرس پیش‌گیری نموده و سبب جوان سازی و طراوت پوست می شوند.

آبرسانی پوست

روش های آبرسانی به پوست

نوشیدن آب:  اولین قدم برای آبرسانی به پوست خشک، نوشیدن حداقل 10 لیوان به صورت روزانه است؛ این مقدار با توجه به میزان فعالیت شما ممکن است متغیر (بیشتر) باشد.

استفاده از منابع غنی‌شده با ویتامین‌ها:  ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز پوست مثل ویتامین C، ویتامین A، امگا 3، امگا 6، ویتامین B5، ویتامین E و ویتامین D از جمله روش‌های خانگی آبرسانی به پوست محسوب می‌شوند. این ویتامین‌ها و مواد حیاتی را می‌توان در مواد غذایی مثل ماهی، روغن کبد ماهی یا گیاهانی مثل آلوئه‌ورا و حتی در روغن‌های مخصوص مثل روغن آرگان جست‌وجو کرد.

لوازم آرایشی مناسب پوست تان را انتخاب کنید: محصولات بهداشتی و مراقبت پوستی مثل آبرسان‌ها از جمله روش‌های ساده و در دسترس برای آبرسانی به انواع پوست‌ها هستند. کرم‌ها یا ماسک‌های حاوی ویتامین‌های ضروری برای پوست انسان، نقش منابع غنی‌شده با ویتامین را به خوبی ایفا خواهند کرد.

روغن زیتون  و روغن های گیاهی استفاده کنید:  عصاره‌ مواد و گیاهان ارگانیک با خواص جادویی مثل جوانه گندم، آلوئه‌ورا، روغن آرگان، روغن زیتون، نقش مهمی را در آبرسانی و جوانسازی ایفا می‌کنند. 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2rb96y