سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403 - 30 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/13 01:54
رپرتاژ اگهی /
کد خبر: 32987

راهنمای تازه کاران برای خرید اتریوم

اتریوم را شاید بتوانیم مهمترین پروژه دنیای ارزهای دیجیتال نام‌گذاری کنیم، چرا که بسیاری از توکن‌ها و نرم افزارها بر بستر این پلتفرم بلاکچینی به وجود آمده‌ است.

 

اما اتریوم چیست و ما به عنوان یک تازه کار چرا و چگونه باید اتریوم بخریم؟ این‌ها سوالاتی است که در این مقاله به آن پاسخ داده‌ایم، پس با ما همراه باشید.

اتریوم چیست؟

اتریوم (Ethereum) یک بلاکچین منبع باز است که برای عموم مردم در دسترس است تا با آن بتوانند براساس مشکلات و دغدغه‌هایشان راهکاری بر بستر بلاکچین ارائه دهند.

این پلتفرم بلاکچینی که در سال 2013 توسط ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) تاسیس شد به همگان این امکان را می‌‌دهد که بر روی آن نرم‌افزارهای غیر متمرکز (DApps)، قراردادهای هوشمند و توکن به وجود آورند و هزینه استفاده از پلتفرم را نیز با اتر (که توکن رسمی شبکه اتریوم است) پرداخت کنند.

به این نکته توجه کنید که آن چیزی که در حقیقت تحت عنوان خرید اتریوم رایج است در معنا غلط است زیرا چیزی که خرید و فروش می‌شود اتر (ٍETH) است نه اتریوم (Ethereum)!

اتریوم یک پلتفرم غیر متمرکز آزاد است که توسط همه‌ی اعضاء شبکه به صورت دموکراتیک اداره می‌شود و متعلق به هیچ فردی نیست، پس چیزی که تعلق و مالکیت برای آن بی‌معنا باشد قابل خرید و فروش نیست.

پس خوب به این نکته توجه کنید، زمانی که صحبت از خرید اتریوم یا فروش اتریوم است در حقیقت اصل موضوع خرید اتر و فروش اتر است.

این مقاله توضیح می دهد که از کجا و چگونه اقدام به خرید اتر کنیم و هنگام خرید اتریوم می‌بایست به چه نکاتی توجه کنیم.

چگونه اتریوم بخریم؟

سرمایه گذاران می‌توانند اتر (ETH) را به عنوان یک سرمایه گذاری بلندمدت، مشابه بیت کوین (BTC) خریداری و نگهداری کنند؛ به این امید که ارزش آن در طول زمان افزایش یابد. برای خرید ETH، مراحلی را که در بخش‌های زیر توضیح داده شده است، دنبال کنید.

گام اول در خرید اتریوم: یک صرافی معتبر انتخاب کنید

شاید ساده‌ترین و محبوب‌ترین راه خرید اتریوم از طریق صرافی ارز دیجیتال باشد. اتر دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار پس از بیت کوین است، بنابراین یافتن یک صرافی ارز دیجیتال معتبر که این رمزارز را پشتیبانی کند اصلاً سخت نیست! 

در مرحله اول باید صرافی را انتخاب کنید که از اعتبار و خوشنامی آن مطمئن باشید. با توجه به تحریم‌هایی که علیه ایرانیان در امور مالی وجود دارد، به شما پیشنهاد می‌کنیم که از صرافی‌های متمرکز ایرانی برای انجام این کار استفاده کنید.

برای خرید و فروش اتریوم در صرافی های ارز دیجیتال معتبر ایرانی باید مراحل احراز هویت را انجام داده و از قوانین «مشتری خود را بشناسید» (KYC) و مقررات ضدپولشویی (AML) تبعیت کنید. این قوانین در تمامی صرافی‌های ایرانی معتبر به صورت کاملاً جدی رعایت می‌شود. 

گام دوم برای خرید اتریوم: حساب را شارژ کنید

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های ثبت نام در صرافی‌های معتبر ایرانی این است که شما می‌توانید به صورت آنلاین و با استفاده از درگاه‌های پرداخت به راحتی با ریال حساب کاربری خود را شارژ کرده و اتریوم بخرید. 

در اکثر صرافی‌های ایرانی می‌توانید بصورت مستقیم با کارت بانکی و ریال و یا با تتر اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال را خرید و فروش  کنید. 

معمولاً این امکان به سه روش بازار تتری، بازار تومانی و خرید مستقیم برای شما فراهم می‌شود؛ که در مورد خرید مستقیم شما باید اتریوم و ارزهای دیجیتال خود را به قیمتی که صرافی اعلام می‌کند بخرید.

نکته قابل تامل این است که اکثر صرافی‌های ایرانی برای روش سوم (خرید مستقیم) از شما کارمزد می‌گیرند و هنگام انجام معامله باید به این نکته توجه داشته باشید؛ زیرا این کارمزد بر نرخ تمام شده خرید یا فروش تاثیرگذار است. 

گام سوم برای خرید اتریوم: آن را جابجا کنید

شما ممکن است از خرید اتریوم سه هدف را دنبال کنید:

  1. خرید اتریوم را به عنوان سرمایه گذاری در نظر گرفته و اتر خود را برای طولانی مدت نگهداری کنید.

  2. خرید اتریوم را به عنوان منبع درآمد در نظر گرفته و با ترید آن از نوسان قیمت اتریوم سود کسب کنید.

  3. برای پرداخت‌های روی شبکه اتریوم از آن استفاده کنید.

در مورد اول توصیه ما به شما انتقال دارایی به یک کیف پول واسط مثل کیف پول تراست ولت یا کیف پول سخت افزاری لجر است. در این کیف پول های ارز دیجیتال اختیار دارایی در دستان خود شماست. با انجام این کار در بلند مدت از دارایی خود محافظت خواهید کرد.

در مورد دوم که نوسان گیری است توصیه می‌کنیم اتر خود را در همان صرافی نگهدارید و در همان جا خرید و فروش اتریوم را انجام دهید، زیرا هزینه انتقال اتریوم نسبتاً بالاست و ممکن است برای یک تریدر انتقال اتریوم به کیف پول یا صرافی دیگر مقرون به صرف نباشد.

در مورد سوم  نیز اختیار با خود شماست، ولی باز هم توصیه ما انتقال اتریوم به یک کیف پول امن شخصی است.

خرید اتریوم به صورت همتا به همتا

خرید اتریوم به صورت همتا به همتا (P2P) به این صورت انجام می‌شود که شما با یک فرد دیگر بر سر قیمت اتریوم به توافق می‌رسید و مبلغی را (که ممکن است به صورت استیبل کوینی مثل تتر باشد) به کیف پول دیجیتال آن فرد منتقل می‌کنید و آن فرد نیز اتریوم را به کیف پول شما ارسال می‌کند.

توصیه ما به شما این است که این کار را فقط از طریق پلتفرم‌های معتبر مثل باینس (یا پلتفرم‌های غیر متمرکز) انجام دهید یا اگر مایل به خرید اتریوم بصورت همتا به همتا و بدون واسط قرار دادن پلتفرمی خاص هستید، حتما از هویت طرف مقابل خود اطمینان حاصل کنید.

آیا برای خرید اتریوم دیر است؟

در جواب این سوال باید بگوییم، خیر. با به روز رسانی عظیم اتریوم به اتریوم 2.0، بسیاری از تحلیل‌گران محدوده‌ی قیمت  1000 دلاری اتریوم را ارزان می‌دانند. همچنین، ارزش شبکه اتریوم به استفاده کردن از آن است و روز به روز مصرف کنندگان این شبکه در حال افزایش می‌باشد و همین امر باعث شده است اتریوم دومین رمز ارز از نظر ارزش بازاری باشد. برای اطلاع از آخرین اخبار این ارز دیجیتال به صفحه تحلیل اتریوم مراجعه نمایید. 

تولید محتوا توسط تیم صرافی ارز دیجیتال همتاپی


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2ozmxd