جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 03 May 2024
تاریخ انتشار: 1402/02/25 08:00
دعا
کد خبر: 39587

خاصیت دعا کردن هنگام باران | تاثیر باران در اجابت دعا

یکی از زمان هایی که توصیه به خواندن دعا در آن شده، هنگام نزول باران است.

دعا یکی از راه های استجابت خواسته ها است. دعا در هنگام باران تاثیر شگرفی در استجابت دارد..وقتی باران می بارد و برکت از آسمان بر زمین نازل می شود. هنگام نزول باران را می‌توان ، نشانی از رحمت پروردگار دانست و هنگامی که در رحمت خدا باز شده، می توان امید بیشتری برای استجابت دعا داشت.در هنگام بارش باران دست به دعا بلند کنید و حاجات خود را از خداوند بخواهید تا از برکات سفره آسمانی بهره مند شوید. باما همراه باشید تا خاصیت دعا هنگام باران را بدانید.

دعا

در روایتی امام صادق (علیه السلام) به نقل از پدرشان می‌فرماید: علی (علیه السلام) در اولین بارانی که در هر سال می بارید در زیر آن قرار می‌گرفت تا سر و ریش و لباسش خیس می‌شد، وقتی از حضرت می‌خواستند زیر سقف یا سایبانی، برای پرهیز از خیس شدن، بروند، می‌فرمود: این آبی است که به عرش خداوند نزدیک است...

خداوند در سوره فرقان آیه ۴۶ فرموده است: وَ هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ الرِّیاحَ بُشْراً بَیْنَ یَدَیْ رَحْمَتِهِ وَ أَنْزَلْنا مِنَ السَّماءِ ماءً طَهُورا”؛ و او کسى است که بادها را پیش از (باران) رحمت، به بشارت فرستاد.- و از آسمان آب پاک‌کننده فرو فرستادیم.که یکی از آیاتی است که دلالت بر استجابت دعا به هنگام باران می کند.

از امام صادق (علیه السلام) نقل شده که امیرالمؤمنین (علیه السلام) فرمود: دعا را در چهار مورد غنیمت بدانید: هنگام خواندن قرآن، موقع گفتن اذان، هنگام نزول باران و زمانی که دو سپاه رو در روی هم برای جهاد قرار می‌گیرند. 

 امام علی (علیه السلام) می فرماید: دعا کردن را در پنج هنگام غنیمت شمارید: هنگام خواندن قرآن، هنگام اذان، هنگام فرو ریختن باران، هنگام برخورد دو صف برای شهادت، و هنگام دعا کردن مظلوم، که حجاب از عرش برداشته می‌شود.

هنگام بارش باران این دعا خوانده شود

«الحمد للَّه الّذی ینزل الغیث من السّماء، و ینشر رحمته لعباده، اللّهمّ لک الحمد عدد کلّ قطره نزلت من السّماء منذ کانت، و عدد کلّ قطره تنزل منها ما دامت، اللّهمّ اجعلها صیّبا هیّنا، و غیثا نافعا، و مطرا موافقا، مبارکا فی أوله و آخره، و بدءه و عاقبته و مهبطه و مجراه، و مغیظه و مسیله و مستقرّه، و ما ینشأ علیه و ما ینبت به، و اجعله سببا للأمن و العافیه برحمتک یا أرحم الراحمین».

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2ozked