دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 29 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/02/29 09:39
سفر
کد خبر: 39787

سفر یک روزه به روستای آهار | گردش به روستای آهار را ازدست ندهید

با ما همراه باشید تا درباره روستای آهار آشنا شوید.

سفر راهی برای دور شدن از روزمرگی و استرس‌های زندگی شهری است. اما اگر نمی توانید به سفر چند روزه بروید ما به شما پیشنهاد می کنیم سفر یک روزه به روستای آهار اطراف تهران داشته باشید.

این روستا در منطقه لواسان است و فاصله زیادی با تهران ندارد. روستای آهار با طبیعت زیبای خود یکی از بهترین مقاصد طبیعت‌گردی و سفرهای یک روزه در اطراف تهران است و دهستان رودبار قصران در منطقه شمیرانات به شمار می‌رود.

سفر

برای رسیدن به روستای آهار باید به بزرگراه شهید بابایی در شمال شرقی شهر تهران بروید. مسیر بزرگراه را تا ورودی جاده لشگرک ادامه دهید. از جاده لشگرک تا روستای آهار ۳۳ کیلومتر فاصله وجود دارد. پس از رسیدن به پلیس‌راه انتهای این جاده، به سمت فشم حرکت کنید. پس از عبور از حاجی آباد و اوشان و قبل از فشم به خروجی دره بهشت وارد شوید. جاده فرعی به روستای آهار ختم می‌شود.

روستای آهار وسط دو تنگه قرار دارد که یکی از آن‌ها تنگه روستای دیگری به نام «دره تنگه» است و دیگری تنگه‌ای است که قله‌های توچال با مرز شهرستانک ساخته‌ است. قرارگرفتن میان این دو تنگه و در پناه کوه‌های استوار البرز، آهار را به برکت‌خانه‌ای تبدیل کرده که چند رود در آن جریان دارد. این روستا در دامنه کوه‌های البرز قرار گرفته است و بیش از ۲ هزار متر از سطح دریا ارتفاع دارد.

بیشتر اهالی روستا را باغداران تشکیل می‌دهند و اگر اهل قدم زدن در کوچه باغ‌های قدیمی و روستایی و گوش دادن به زمزمه‌ی جریان آب در کوچه‌ها هستید، روستای آهار مقصدی ایده‌آل برای شماست.

این روستا به دلیل واقع شدن در بین چندین کوه بلند و برخورداری از رودخانه و چشمه و آبشار دارای هوای خنک است. 

آغاز فصل گل و شکوفه در این روستا از اردیبهشت ماه است و از اوایل تیر می‌توانید از میوه‌های باغات روستاییان خرید کنید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2oz6ag