سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 07 May 2024
تاریخ انتشار: 1400/12/22 21:11
کد خبر: 19339

بهترین نکات برای خرید کفش تنیس

تنیس یک بازی فعال و فیزیکی است که انرژی زیادی از شما می‌طلبد. برخلاف تصور خیلی از ماها، تنیس از جمله ورزش‌هایی است که تمام قوای بدن در آن نقش دارند. از دست‌ها گرفته تا پاها.

 بله درست متوجه شدید، پاها. و اتفاقا پاها از جمله اعضایی هستند که به دلایلی چون نداشتن کفش‌های مناسب، ممکن است به راحتی آسیب ببینند. از این رو انتخاب یک کفش مناسب تنیس، بخش ضروری از بازی است. به خصوص اگر به صورت حرفه‌ای یا مکرر به این بازی مشغول هستید. در هر صورت انتخاب کفش مهم است و فاکتورهای زیادی در انتخاب آن نقش دارد. فاکتورهایی که شناخت آنها، می‌تواند باعث انتخاب درست شما در این زمینه شود. ما در اینجا به چند نکته از بهترین و کاربردی‌ترین نکات جهت انتخاب کفش مناسب برای تنیس پرداخته‌ایم.

 

تشخیص کفش تنیس از سایر کفش‌ها

اولین و مهمترین اصل در انتخاب کفش تنیس، شناخت تفاوت میان این کفش با سایر کفش‌ها است. کفش‌های تنیس معمولا در جاهایی که نماینده اختصاصی فروش لوازم ورزشی هستند فروخته می‌شوند. از این رو لازم است برای خرید، سراغ این مغازه‌ها بروید. ممکن است در کفش فروشی‌های معمولی هم بتوانید کفش مناسب تنیس را پیدا کنید؛ اما مهم است که کفش تنیس را از سایر کفش‌ها، تشخیص دهید. در این مورد می‌توانید از فروشنده کفش نیز کمک بگیرید؛ اما در کل عواملی وجود دارد که شناخت آنها می‌تواند راهنمای خوبی برای تشخیص کفش مناسب، توسط خود شما باشد. برخی از این عوامل عبارتند از:

سفت در عین راحت بودن

کفش تنیس، باید راحت باشد، زیرا تنیس از جمله ورزش‌هایی است که در آن فرد باید دائما جابه جا شود تا ضربات مناسب را بزند و یا پاسخ دهد. از این رو یک ویژگی مهمی که در انتخاب کفش بر آن تاکید می‌شود، موضوع سفت بودن کفش است. زیرا نیاز به پشتیبانی از دامنه وسیعی از حرکات دارد، از جمله حرکات جانبی که هنگام ضربه زدن به زمین ضروری است. این سفتی به خصوص در مورد زیره و رویه کفش است. اما سفتی به معنای آن نیست که پا در کفش احساس ناراحتی کند، بلکه این سفتی، باید راحتی لازم برای پاها را نیز داشته باشد. در این رابطه کفش‌هایی وجود دارند که در عین سفتی، راحتی بیشتری نسبت به نمونه‌های مشابه خود دارند. این نوع کفش‌ها معمولا از مواد خاصی در کفش‌ها استفاده می‌کنند. بنابراین توجه به جنس و کیفیت کفش، مهم است.

دوام

در بازی تنیس، حرکت ناگهانی پا از اطراف یا حتی نزدیک به زمین بسیار رایج است. از این رو موضوع دوام کفش به خصوص در قسمت‌های زیره کفش و عرض آن ضروری است. به خصوص زیره کفش که لازم است استحکام زیادی داشته باشد. در این رابطه برخی از برندهای معروف جهت ایجاد استحکام لازم، از مواد یا پلاستیک‌های خاصی استفاده می‌کنند یا فناوری خاصی در ساختار کفش به کار می‌برند. برای اینکه بتوانید کفش بادوامی را پیدا کنید، توجه به برند می‌تواند کمک کننده باشد. 

 

اندازه و سایز کفش

اندازه کفش، از دیگر ویژگی‌های مهمی است که تا حدودی با ویژگی راحتی در ارتباط است و هنگام خرید باید به آن توجه کرد. البته این ویژگی در مورد کفش‌های معمولی نیز مهم است. با این حال اهمیت آن در مورد کفش‌های تنیس بیشتر است. اگر سایز کفش، مناسب پای شما نباشد، می‌تواند باعث بر هم خوردن تعادل شما در طول بازی شود. این موضوع نه تنها بر کسب امتیاز شما تاثیر می‌گذارد، بلکه ممکن است باعث آسیب رسیدن به پاهای شما نیز شود. خرید کفش مناسب بسیار مهم است زیرا به نوعی سرمایه گذاری در سلامتی است. اگر یک کفش خوب حتی شده کمی گران تر تهیه کنید تا سال ها سلامتی پا خود را تضمین کنید.حتی این وسایل مورد نیازتون رو هم قسطی می‌تونید خریداری کنید.

hhjk

توجه به زیره بیرونی کفش

اکثر کفش‌های محبوب تنیس دارای زیرف‌ه‌های بیرونی و برجسته هستند که به کشش آن در زمین کمک می‌کند. این ویژگی علاوه بر ایجاد کشش مناسب، به بازی راحت در زمین‌های سخت، مصنوعی و حتی زمین خاکی کمک می‌کند. این ویژگی، منحصر به کفش‌های تنیس است و کفش‌های معمولی نمی‌توانند از پس آن برآیند. علاوه بر این، زیره‌های کفش‌های تنیس معمولا آج‌دار هستند که این آج‌ها به چسبیدن کف کمک زیادی می‌کند. اما جالب است بدانید که توجه به هر یک از این عوامل، به زمین انتخابی شما نیز بستگی دارد.

 

انتخاب کفش بر اساس زمین بازی

بازی تنیس، در زمین‌های مختلفی صورت می‌گیرد. زمین سخت، زمین خاکی و زمین چمن. اگر بازیکن حرفه‌ای هستید یا بازی خود را در یکی از این زمین‌ها انجام می‌دهید، بهتر است کفش خود را با توجه به زمین موردنظر، انتخاب کنید. مثلا در زمین‌های سخت، حتما کفشی را انتخاب کنید که زیره و رویه آن سخت باشد، زیرا کفش‌ها در زمین‌های سخت زودتر و بیشتر آسیب می‌بینند. اما در مورد زمین‌های خاکی، این موضوع متفاوت است. زیرا زمین‌های خاکی، سفتی زمین‌های سخت را ندارند و کمی نرم‌تر هستند. بنابراین کفش تنیس مناسب برای این نوع زمین‌ها، کفش سرعتی و سبک است.

علاوه بر این، کفش‌های زمین خاکی، آج‌دار و زیگزاگی هستند. دلیل آن هم این است که آج‌ها مانع از سر خوردن کفش روی زمین می‌شوند. در رابطه با کفش مناسب برای بازی چمن نیز کفش ایده‌آل، کفش سبکی است که رویه‌های آن مصنوعی هستند و زیره آنان دارای دانه یا اصطلاحا جوش است. در زمین خاکی و چمن، کفش باید به گونه‌ای انتخاب شود که به زمین نیز آسیب نرسد، از این رو ویژگی سبک بودن این کفش‌ها نیز، بسیار مطرح است. معمولا کسانی که این نوع زمین‌ها را برای بازی انتخاب می‌کنند، تمایل به بازی سرعتی دارند. از این نظر هم، کفش سبک می‌تواند گزینه مناسب باشد. جوش‌ها نیز برای جلوگیری از اصطکاک، ضروری هستند.

سخن نهایی

در این مطلب به برخی از نکات مهم و کاربردی در انتخاب کفش مناسب تنیس، پرداخته شد. البته به این موارد می‌توان ویژگی‌هایی چون برند و قیمت کفش را نیز اضافه کرد. با این حال برای انتخاب بهتر می‌توانید، برندهای خوب با قیمت مناسب را شناسایی کنید و به راحتی، کفش مورد نظر خود را بخرید. نمایندگی‌های مهم و معتبر در فروش کفش‌های تنیس، از جمله راه‌های دیگر برای خرید آسان و سریع است. در مواردی حتی می‌توانید با خرید آنلاین کفش، آن را بسیار آسان‌تر از سایر روش‌ها، تهیه کنید. از طرفی بسیاری از نمایندگی‌ها و یا فروشنده‌های آنلاین، دارای درگاه اینترنتی هوشمند پرداخت هستند که امکان خرید آسان و پایدار را برای شما فراهم می‌کند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2oamrg