سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 07 May 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/12 23:52
رپرتاژ اگهی /
کد خبر: 30112

ارز دیجیتال فانتوم FTM چیست و آیا ارزی آینده‌دار است؟

اگر با دنیای ارزهای دیجیتال آشنایی دارید و در آن فعال هستید، حتما نام رمز ارز دیجیتال فانتوم را شنیده‌اید.

همان‌طور که می‌دانید، امروزه رمزارزها در بین مردم محبوبیت بسیاری پیدا کرده‌اند، زیرا از امنیت بالایی برخوردارند و هیچ نهاد‌ و سازمان دولتی نمی‌تواند در انجام تراکنش‌ها دخالتی داشته باشد، مضاف‌بر اینکه تمامی تراکنش‌هایی که به‌واسطۀ رمزارزها صورت می‌گیرد، از سرعت بالایی برخوردار است. تاکنون نقدهای بسیاری به شبکه‌های بلاکچینی وارد شده‌است. اما ارز دیجیتال FTM با نوآوری‌های تازه‌ای وارد عمل شده‌ که آن را متمایز کرده‌است. اینکه ارز دیجیتال فانتوم چیست و آیا برای سرمایه‌گذاری مناسب است یا خیر؟ پرسشی است که ما در این مطلب به آن پاسخ خواهیم داد.

ارز دیجیتال فانتوم چیست؟

ارز دیجیتال فانتوم Fantom  یک پلتفرم غیرمتمرکز و ایمن است که برای انجام قراردادهای هوشمند طراحی شده‌است. برخلاف شبکه‌های بلاکچین قدیمی‌تر، پلتفرم این ارز دیجیتال یک پلتفرم متن‌باز است که قابل سفارشی‌سازی و مقیاس‌پذیر است. به طوری که می‌تواند محدودیت‌های نسل قبل را رفع کند. در واقع هدف اصلی این پلتفرم غیرمتمرکز، آن است که بتواند زیرساخت‌هایی را ایجاد کند که برای آینده کارآمدتر باشد. به‌گونه‌ای که برای پذیرش دارایی‌های دیجیتال در مقیاس جهانی، اقتصاد و پرداخت‌های دیجیتالی و همچنین هویت و سوابق پزشکی دیجیتالی یک انقلاب دیجیتال به شمار می‌آید.

تاریخچه به وجود آمدن ارز دیجیتال فانتوم

شبکۀ بلاک‌چین و ارز دیجیتال Fantom تحت‌نظر بنیاد فانتوم قرار دارد. این بنیاد در اوایل سال 2018 و توسط شخصی به نام دکتر آن بیانگ ایک اهل کرۀ جنوبی به وجود آمد. ویژگی منحصربه‌فرد این شبکه آن است که می‌تواند بسیاری از مشکلات دراین حوزه را برطرف کند، زیرا فناوری‌های بسیار خوبی برای آن طراحی شده‌است که می‎‌تواند ضمن داشتن سازگاری بیشتر، کارایی بهتری هم داشته باشد. با این حال اگر اکنون دربارۀ بازار این رمز ارز از فعالان این حوزه بپرسید، شاید افراد زیادی باشند که با توکن FTM آشنا نباشند و ندانند که هدف از به وجود آمدن آن چیست؟ اگر شما جزو افرادی هستید که مایلید اطلاعات بیشتری درمورد ارز دیجیتال FTM به‌دست آورید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

ارز دیجیتال فانتوم چه ویژگی‌هایی دارد؟

می‌دانید که بیت کوین اولین رمز ارزی بود که به وجود آمد و به بازار جهانی عرضه شد اما با مشکلاتی نیز همراه بود. به طوری که سرعت پایین، عدم مقیاس‌پذیری و کارمزدهای بالا سبب می‌شد تا بسیاری از افراد نتوانند به‌خوبی از آن بهره‌مند شوند. به همین دلیل بود که بسیاری از فعالان و توسعه‌دهندگان در این حوزه را بر آن داشت تا ارزهای دیجیتال دیگری را جایگزین این رمز ارز کنند.

 شبکۀ ارز دیجیتال فانتوم یکی از راهکارها برای این منظور بود و اکنون ارز دیجیتال FTM یک شبکۀ بلاک‌چین قدرتمند به شمار می‌آید که با هدف داشتن زیرساخت برای اهداف آیندۀ دیجیتال به وجود آمده‌است. علاوه‌بر این شبکۀ ارز دیجیتال فانتوم نه تنها توانسته مشکلات بیت کوین و سایر رمزارزها را برطرف کند، بلکه امکانات و بسترسازی‌هایی را فراهم کرده‌است تا بتواند برای عمل در شهرهای هوشمند آینده کارآمد باشد و از امنیت بالایی هم برخوردار باشد.

بلاک‌چین فانتوم Fantom سازوکار ویژه‌ای را با عنوان Lanchesis ارائه کرده‌است که می‌تواند به کاربران کمک کند تا مبادلات و معاملات خود را در بستری امن انجام دهند. علاوه‌بر این مورد، سرعت بالای این بلاکچین کمک کرده‌است تا مشتریان و کاربران از آن استقبال بالایی به عمل آورند.

نکتۀ دیگری که درمورد ارز دیجیتال Fantom و بلاکچین آن باید گفته شود، این است که این مکانیزم برای جلوگیری از تقلب در نظر گرفته شده و از متمرکزسازی جلوگیری کرده‌است.

لازم است بدانید که این پروتکل در بیت کوین براساس اثبات کار صورت‌گرفته که طبیعتاً به ماینر و مسترنودهای زیادی در شبکه نیاز دارد. اما بلاک‌چین فانتوم با کمک فناوری Lachesis سازوکار ویژه‌ای را خلق کرده‌ که از آن‌ها بی‌نیاز شده‌است. در بلاکچین ارز دیجیال فانتوم سعی شده‌است به جای اثبات کار، به اثبات سهام پرداخته شود.

دربارۀ قیمت توکن FTM  

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، این توکن در اواخر سال ۲۰۱۸ به‌صورت عرضۀ اولیۀ توکن ICO وارد بازار شد و با قیمت ۰.۰۲۴ دلار فعالیت خود را آغاز کرد. تا سال ۲۰۲۱، میزان قیمت این رمز ارز تغییرات آرامی داشت و در واقع اختلاف قیمت محسوسی در آن مشاهده نشد. اما در اوایل سال ۲۰۲۱ و با اوج‌گیری دنیای کریپتوکارنسی و رکورد شکنی‌های بیت کوین و اتریوم، این ارز نیز توانست به رشد چشمگیری دست یابد.

این افزایش قیمت پلکانی و آرام برای ارز دیجیتال Fantom سبب شد در صرافی‌های مشهور جهانی مانند بایننس لیست شود و همین امر سبب شد در ماه سپتامبر با ثبت قیمت ۱.۲۱ دلار، رکوردی تاریخی را برای خود به ثبت رساند. اما از آنجا که پروژه‌های این شبکه در سال ۲۰۲۱ وارد فاز عملیاتی شد، توانست در نوامبر ۲۰۲۱ به نرخ ۳/۳۹ دلار دست یابد. به طوری که در حال حاضر، براساس آمار وب‌سایت CoinMarketCap، توکن FTM با قیمت ۱.۱ دلار و ارزش بازار ۲.۷۸ میلیارد دلار، توانسته در رتبۀ ۴۹ فهرست رمزارزها قرار گیرد.

برای خرید ارز دیجیتال فانتوم می‌توانید آن را از صرافی‌های ارز دیجیتال داخلی و یا صرافی‌های آنلاین خارجی خریداری کنید. نکتۀ مهم در خصوص خرید این رمز ارز آن است که توجه داشته باشید که آیا صرافی موردنظر از رمز ارز شما پشتیبانی می‌کند یا خیر. شما می توانید با ثبت نام در صرافی کوینکس و فقط با یک ایمیل براحتی ثبت نام کنید و در صورت هر گونه سوال می توانید از آموزش های کوینکس فارسی بهره مند شوید.

مزایای استفاده از ارز دیجیتال فانتوم چیست؟

  • امنیت بالا

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، امنیت بالا یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد ارز دیجیتال فانتوم به شمار می‌آید. ضمن آن‌که گفتیم برای امنیت خود از اجماع اثبات سهام ویژه‌ای به نام پروتکل Lachesis استفاده می‌کند. در این شبکه تراکنش‌ها غیرقابل‌برگشت‌اند. حال اینکه در شبکه‌های دیگر، عموماً قطعیت احتمالی یا همان Probabilistic Finality را ارائه می‌دهند، یعنی اذعان می‌کنند که ممکن است احتمال کمی برای برگشت تراکنش‌ها وجود داشته باشد. بی‌شک همین تفاوت است که توانسته امنیت شبکه ارز دیجیتال Fantom را بالا برد.

  • سرعت فانتوم

از ابتدای این مطلب تا اینجا چند باری به این نکته اشاره کردیم که شبکه بلاک‌چین فانتوم دارای سرعت عمل بسیار زیادی است. در واقع سازوکار Lachesis باعث شده‌است تا تأیید و البته ایجاد هر بلاک به مدت‌زمان کمی نیاز داشته باشد. مضاف بر اینکه مقیاس‌پذیری هم سبب شده‌است تا سرعت موجود بیشتر گردد.

  • سازگاری با محیط ‌زیست

گفتیم که شبکۀ فانتوم برخلاف اتریوم یا بیت‌کوین از روش اثبات کار استفاده نکرده و از اثبات سهام استفاده می‌کند. همین مورد باعث شده‌است تا نیاز به استفادۀ زیادی از دستگاه‌های شبکه نباشد که همین امر نیز کمک می‌کند میزان مصرف برق و البته آلودگی ناشی از تولید آن کاهش یابد. همین امر سبب شده‌است تا ارز دیجیتال فانتوم به‌عنوان دوست‌دار محیط زیست شناخته شود.

  • انعطاف‌پذیری بالا

سازگاری و البته انعطاف‌پذیری بالا را می‌توان یکی از مهم‌ترین و البته حیاتی‌ترین مزایای ارز دیجیتال FTM  به شمار آورد. گفته شده‌است که شبکۀ فانتوم با اتریوم سازگاری دارد. اما می‌توان به آن نکته اشاره کرد که فانتوم دارای ماشین مجازی مختص به خود است که به نام Fantom Virtual Machine شناخته شده‌است. همین امر سبب می‌شود تا برنامه‌نویسان بتوانند پروژه‌های خود را بدون کوچک‌ترین مشکل از بستر اتریوم به بستر فانتوم انتقال دهند.

جمع‌بندی

با توجه به آنچه تا اینجا بیان کردیم، پروژۀ فانتوم به‌‌عنوان یکی از منحصربه‌فردترین پروژه‌هایی به شمار می‌آید که توانسته در طی سه سال گذشته به رشد بالایی دست پیدا کند، زیرا هدف از به وجود آمدن آن، رفع ایرادات و مشکلاتی بوده.است که بیت کوین و اتریوم با آن دست به گریبان هستند، بنابراین اگر مایلید در خصوص ارزهای دیجیتال فعالیت کرده و در این حوزه سرمایه‌گذاری کنید، ما ارز دیجیتال فانتوم را به شما پیشنهاد می‌کنیم که از صرافی ارز دیجیتال کوینکس خریداری کنید..


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2lwrzk