شنبه 15 اردیبهشت 1403 - 04 May 2024
تاریخ انتشار: 1402/02/25 11:59
شلیل
کد خبر: 39612

خواص میوه شلیل | اهمیت خوردن شلیل

با ما همراه باشید تا از این میوه خوشمزه آگاه باشید

شلیل یکی از میوه‌های تابستانی است که به نام نکتارین یا هلوی بدون کرک هم شناخته می‌شود.  شلیل نوعی میوه از خانواده هلو است، گونه‌ای از هلو با ژنِ مغلوب است.  شلیل طعمی مطبوع و شیرین‌تر از هلو دارد. شلیل میوه بومی آسیا است. شلیل حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و مواد مغذی است.

شلیل سرشار از مواد مغذی و یک میوه کم کالری است. شما می‌توانید با مصرف شلیل مواد مغذی فراوانی را وارد رژیم غذایی خود کنید. شلیل طیف وسیعی از آنتی اکسیدان‌های قدرتمند و ترکیبات فنولی را در خود دارد و می‌تواند فیبر مورد نیاز بدن را تامین نماید.

شلیل

متخصصان طب سنتی بر این باورند که شلیل دارای طبیعتی سرد و تر است. شلیل میوه‌ای مناسب برای افراد گرم مزاج است و تشنگی و حرارت در بدن را کاهش می‌دهد. خواص شلیل بسیار فراوان است

شما می‌توانید ویتامین‌هایی همچون ویتامین A، B1،B2، ویتامین B3 ،اسید پانتوتنیک، ویتامین B6، فولات، ویتامین C (اسید اسکوربیک)، ویتامین E (آلفا توکوفرول) و ویتامین K (فیلوکینون)را در شلیل پیدا کنید. این میوه منبع غنی از پتاسیم و سایر مواد معدنی همچون منیزیم و کلسیم است و هیچ کلسترول مضری ندارد.

شلیل باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و از قوه بینایی انسان محافظت می کند

شلیل باعث دفع مواد زاید از بدن می شود. همچنین این میوه به دلیل داشتن فیبر زیاد باعث می شود تا در درمان سرطان بسیار موثر باشد.

از دیگر خواص شلیل می‌توان به تاثیر آن در حفظ سلامت قلب اشاره کرد. شلیل سرشار از پتاسیم و فیبر است که پتاسیم و فیبر در حفظ سلامت قلب مهم هستند. پتاسیم به کنترل فشار خون و حفظ ضربان قلب در دامنه نرمال کمک می‌‌کند و فیبر موجب کاهش احتمال ایجاد لخته در رگ‌های خونی می‌شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2lwem6