جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 03 May 2024
تاریخ انتشار: 1398/08/13 06:27
کد خبر: 636

واکنش صالحی امیری به استعفای عارف از کمیته ملی المپیک

​رئیس کمیته ملی المپیک ضمن توضیح در مورد استعفای حمیدرضا عارف از این کمیته تاکید کرد که اگر به عقب باز می گشت، این انتصاب را انجام نمی داد.

به گزارش خبرنگار رصدورزشی و به نقل از مهر: حمیدرضا عارف که سال گذشته توسط سیدرضا صالحی امیری به عنوان رئیس کمیسیون صلح و ورزش انتخاب شده بود، از سمتش استعفا کرده است.

رئیس کمیته ملی المپیک امروز ضمن توضیح در مورد این اتفاق، تاکید داشت که در صورت بازگشت زمان به عقب چنین انتخابی را انجام نمی داد.

صالحی امیری در این زمینه و اینکه اصلا دلیل این انتصاب سیاسی در کمیته ملی المپیک چه بود، توضیح داد.

وی گفت: ما در جایگاهی که هستیم انتخابمان سیاسی نبوده است چون دستگاه را باید حرفه ای هدایت کرد. عارف با جمعی از اصحاب سینما و هنر به من مراجعه کرد و گفت از ۲ سال قبل پروژه ای را شروع کرده که مربوط به صلح و زنان بود.

وی با یادآوری اینکه عارف حتی در وزارت ارشاد هم به او مراجعه داشته، ادامه داد: عارف مدعی بود می تواند این موضوع را در کمیته المپیک سازمان دهد اما هزینه ها را از بیرون تامین می کند. به نظر ایده خوبی بود و پذیرفتم. در هیات اجرایی مطرح کردم و آنها هم پذیرفتند.

صالحی امیری افزود: وقتی عارف دید فشار روی انتصابش وجود دارد تقاضای استعفا کرد. نه موافقت کردیم نه مخالفت، اما کمیسیون تعطیل شد.

رئیس کمیته ملی المپیک همچنین به این سئوال که اگر به یکسال قبل باز گردید، چنین انتخابی خواهید داشت؟ گفت: خیر برای او حکم نمی زدم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2l5w64