یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403 - 19 May 2024
تاریخ انتشار: 1402/08/04 07:45
مرتضی پورعلی گنجی | پرسپولیس
کد خبر: 123374

قرارداد دو ساله پرسپولیس با شاه ماهی ملی پوش قطعی شد | این ستاره را مال یحیی بدانید!

نام مرتضی پورعلی گنجی با نظر مثبت یحیی گل محمدی و چند دلیل مهم دیگر از فهرست پرسپولیس خارج نخواهد شد.

قرارداد مرتضی پورعلی گنجی مدافع مصدوم و ملی پوش پرسپولیس در پایان لیگ بیست وسوم به پایان می رسد اما برخلاف اخبار منتشر شده، این باشگاه تصمیمی برای فسخ قرارداد مرتضی پورعلی گنجی یا خارج کردن مرتضی پورعلی گنجی از لیست این تیم را ندارد. از قرار معلوم یحیی گل محمدی از باشگاه پرسپولیس خواسته است برای مرتضی پورعلی گنجی عجله نکرده و اسم مرتضی پورعلی گنجی را از لیست این تیم خارج نکند.

ظاهرا سرمربی پرسپولیس چند دلیل روشن و واضح برای این تصمیم و پیشنهاد خود به مدیران باشگاه دارد؛ اگر پورعلی‌گنجی درآبان ماه جراحی شود و حداقل دوره بازگشت او شش ماه طول بکشد، این بازیکن در اردیبهشت ماه قادر به بازگشت خواهد بود که هر ساله فصل لیگ برتر در این ماه به پایان می‌رسد و مرتضی شانسی برای بازگشت ندارد. اما اگر فصل طولانی شده لیگ برتر که قرار است برای جام ملت‌ها نیز یک ماه تعطیل شود تا ماه‌های خرداد و تیر طول بکشد، شانس پورعلی‌گنجی برای باقی ماندن در فهرست پرسپولیس بیشتر خواهد بود.

با توجه به برگزاری جام ملت های آسیا و تعطیلی اجباری لیگ، پیش بینی می شود مسابقات این فصل طولانی تر خواهد شد. بنابراین شانس بازگشت مرتضی پورعلی گنجی به بازی های رسمی پرسپولیس بیشتر خواهد بود. از طرفی خارج کردن پورعلی گنجی از لیست پرسپولیس مستلزم اطمینان از خریدی خوب در این مقطع از لیگ یا نیم فصل است. کیست که نداند باشگاه پرسپولیس بودجه لازم برای خرید بازیکن خارجی نداشته و در این مقطع و حتی نقل و انتقالات زمستانی، پیدا کردن بازیکن کارآمد و با کیفیت بسیار سخت و دشوار خواهد بود.

مسئله بعدی اما غنی بودن پرسپولیس در مرکز خط دفاع است. در دیدار با استقلال تاجیکستان ابتدا با ترکیب گئورگی گولسیانی و محمدحسین کنعانی زادگان در مرکز خط دفاع بازی کرد و سپس در شروع نیمه دوم با تعویض کنعانی زادگان، وحدت هنانوف از سمت راست خط دفاعی به مرکز کوچ کرد. مضاف بر اینکه فرشاد فرجی روی نیمکت پرسپولیس نشسته و علی نعمتی نیز قادر به بازی در مرکز خط دفاع است.

چهارمین دلیل عدم خروج مرتضی پورعلی گنجی از لیست پرسپولیس، پیام روشن به بازیکنان دیگر است که باشگاه زمان مصدومیت هوای اعضای تیم را دارد. این تصمیم می تواند در انگیزه، تلاش و جدیت بازیکنان در ادامه فصل تأثیرگذار باشد.

گویا نه تنها مرتضی پورعلی گنجی از لیست پرسپولیس خارج نمی شود بلکه شنیدیم قرار است به زودی با او قراردادی ۲ ساله به امضا برسد. بنابراین پورعلی گنجی تا پایان لیگ بیست و پنجم بازیکن این تیم خواهد بود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/27ke5v