سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 - 14 May 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/18 08:52
جوش بین ابرو
کد خبر: 30598

درمان جوش بین ابرو/ چرا بین ابروها جوش می زند؟

بروهای شما در فضایی مملو از غدد چربی و فولیکول‌های مو قرار دارند که ممکن است با باکتری‌ها و فضای نامطبوع احاطه شوند.

بروهای شما در فضایی مملو از غدد چربی و فولیکول‌های مو قرار دارند که ممکن است با باکتری‌ها و فضای نامطبوع احاطه شوند. بله، جوش بین ابروها می‌توانند در هر زمانی به دلیل مسدود شدن منافذ، باکتری‌ها، تولید بیش از حد سبوم یا مشکلات زمینه ای پوستی ایجاد شوند. اگر داروهای تجویزی، لوسیون‌های بدون نسخه و درمان‌های خانگی روی این جوش‌ها اثر نکردند، حتما با متخصص پوست مشورت کنید. اگر می‌خواهید در مورد جوش یا آکنه بین ابروها، علل، علائم و روش‌های درمانی آن را بدانید با ما در این نوشتار همراه باشید!

انواع جوش بین ابرو

گاهی برجستگی‌هایی روی ابروهای شما ایجاد می‌شود که می‌تواند جوش سرسیاه، سرسفید، پاپول یا ندول باشد. شاید هم آکنه کیستیک بین ابروها باشد. در این نوشتار به انواع مختلف آکنه بین ابروها اشاره شده که می‌تواند به شما در تشخیص نوع جوش بین ابروی تان کمک کند.

جوش‌های سرسفید

جوش سرسفید با یک برآمدگی سفید روی پوست مشخص می‌شود. زمانی که منافذ یا فولیکول مو با کثیفی، چربی، پوست مرده یا سایر مواد زائد مسدود می‌شود، ظاهر می‌شود.

جوش‌های سر سیاه

جوش‌های سرسیاه برآمدگی‌های باز و سیاه رنگ روی سطح پوست هستند. این نوع خفیف آکنه به دلیل مسدود شدن فولیکول‌های مو توسط مواد زائد، سلول‌های مرده پوست یا باکتری‌ها ایجاد می‌شود.

آکنه کیستیک

آکنه کیستیک یک برآمدگی بزرگ پر از چرک یا یک کیست ملتهب است که معمولا قرمز یا سفید است. این آکنه دردناک با تشدید جوش پر از چرک در اثر التهاب یا عفونت ایجاد می‌شود.

جوش بین ابروها؛ پاپول‌ها

پاپول‌ها ضایعات کوچکی هستند که به شکل برجستگی‌های قرمز رنگ ظاهر می‌شوند. این لکه‌های ملتهب زمانی ایجاد می‌شوند که فولیکول‌های مو به دلیل گیر افتادن بین پوست، ملتهب می‌شوند. برخی از دلایل دیگر پشت این جوش‌های بین ابروها نیش حشرات و بریدگی با تیغ است.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/27dzde