پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403 - 09 May 2024
تاریخ انتشار: 1402/03/01 13:15
مسولیت پذیری
کد خبر: 39926

مسولیت پذیر در زندگی مشترک | تاثیرات مسولیت پذیری بر روابط زناشویی

با ما همراه باشید تا از تاثیرات مسولیت پذیر در زندگی مشترک آگاه شوید.

مسئولیت پذیری در زندگی زناشویی باعث انجام بهتر و صحیح تر کارها می شود.  مسئولیت پذیری در زندگی زناشویی به معنای به عهده گرفتن مسئولیت اعمال و رفتار و تاثیر آنها روی دیگران است. مسئولیت‌پذیری از جمله ارزش‌هایی است که جزو معیارهای اساسی یک ازدواج موفق محسوب می‌شود. مسئولیت پذیری و وظیفه شناسی به علت پاسخگو بودن قابل اعتمادتر هستند، بر عهده گرفتن مسئولیت‌های مختلف در زندگی زناشویی، زوج‌ها را جهت پذیرش هر چه بیشتر مشکلات و مسائل آماده‌تر می‌کند.

مسولیت پذیری

مسئولیت پذیری باعث خودآگاهی میشود: 

برای اینکه در قبال اعمال و رفتارتان مسئولیت پذیر باشید، اول باید بدانید که در حال طی کردن چه مسیری هستید و چرا. به عنوان مثال، ممکن است متوجه شوید که هر وقت احساس خجالت می کنید، برای اینکه توجه از شما برداشته شوید خیلی تقلا می کنید. وقتی مسئولیت پذیری را تمرین می کنید، تک تک این رفتارها را از نظر می گذرانید و با خودتان فکر می کنید که اعمال و رفتار شما چه اثری دارند. به این ترتیب نسبت به رفتارها، عادات و تمایلات خودتان خودآگاهی پیدا می کنید.

فرهنگ همکاری را تقویت می کند:

وقتی همه افراد یک رابطه می پذیرند که مسئولیت پذیر باشند، همکاری بین آنها بیشتر می شود. به این ترتیب تمام طرفهای موجود در رابطه احساس قدرت می کند و همه تلاشش را به کار می گیرند تا با دیگران برای داشتن یک رابطه خوب و درست همکاری کنند.

انتقال مسئولیت پذیری به فرزندان

فرهنگ همکاری را تقویت می کند: وقتی همه افراد یک رابطه می پذیرند که مسئولیت پذیر باشند، همکاری بین آنها بیشتر می شود. به این ترتیب تمام طرفهای موجود در رابطه احساس قدرت می کند و همه تلاشش را به کار می گیرند تا با دیگران برای داشتن یک رابطه خوب و درست همکاری کنند.


 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/27dy9v