جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 03 May 2024
تاریخ انتشار: 1402/03/11 11:01
ماسک نعناع
کد خبر: 40374

رفع جوش های صورت با ماسک نعناع | با این ماسک صورت خود را تمیزکنید

نعناع به دلیل داشتن اسیدسالیسیلیک کمک زیادی به رفع جوش های صورت می کند.

ماسک نعناع مانع از ایجاد جوش بر روی صورت می شود. ماسک نعناع از فعالیت رادیکال های آزاد جلوگیری می کند.  ماسک نعناع به دلیل خاصیت ضد میکروبی و خنک‌کنندگی و به دلیل وجود ماده‌ای فعال به نام منتول، در درمان و پیشگیری از عفونت‌های مختلف پوستی مانند جوش، آکنه، اگزما، آفتاب‌سوختگی و بثورات پوستی مؤثر است.

ماسک-نعنا

فواید ماسک نعناع برای پوست عبارت‌اند از:

ماسک نعناع اثر فوق‌العاده خنک‌کننده و تسکین‌دهنده‌ای روی پوست دارد. زمانی که روی پوست قرار می‌گیرد سبب کم‌رنگ شدن لکه‌ها می‌شود؛ درنتیجه بعد از هر بار درمان، پوست روشن و شاداب به نظر می‌رسد.

ماسک نعناع خواص ضد باکتریایی داشته و حاوی اسید سالیسیلیک است؛ هر دو این مواد به‌طور مؤثری از بروز آکنه جلوگیری می‌کنند. همچنین نعنا حاوی ویتامین A است که ترشح چربی در پوست چرب و مستعد آکنه را کنترل می‌کند. ماسک نعنا حین اینکه منافذ پوست را تمیز می‌کند باعث خشک شدن و از بین رفتن آکنه می‌شود.

ماسک نعناع به دلیل عناصر تشکیل‌دهنده‌ای که دارد با سفت کردن منافذ، رطوبت پوست را حفظ کرده و مانع از خشکی و خارش پوست می‌شود.

 ماسک خیار، نعناع و عسل برای سفید شدن پوست

برای تهیه این ماسک به نصف فنجان خیار حلقه شده، ۱۰ تا ۱۲ برگ نعناع و نصف قاشق مرباخوری عسل نیاز دارید. ابتدا همه مواد را با هم میکس کنید تا مخلوط صافی به دست آید. سپس این ترکیب را مانند ماسک روی صورت بمالید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند. درنهایت با آب سرد بشویید. می‌توانید ۱ تا ۲ بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

نعناع و زردچوبه

برگ نعناع( به مقدار لازم) را به خوبی له کنید( میتوان به جای نعنای تازه از عرق نعنا استفاده کرد) و با یک قاشق چای خوری زردچوبه مخلوط کنید. نخست صورت خویش را بشویید و آنگاه خمیر آماده شده را روی صورت بمالید و به مدت ده دقیقه صبر کنید. پس از آن صورت را با آب خنک بشویید.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/27dedg