شنبه 15 اردیبهشت 1403 - 04 May 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/30 02:00
سوپ انار | طرز تهیه سوپ انار
کد خبر: 34248

طرز تهیه سوپ انار برای شب یلدا/ شب یلدا با این غذا مهموناتو متحیر کن!

سوپ انار یکی از غذاهای مخصوص شب یلداست. در این مطلب طرز تهیه سوپ انار را آموزش می دهیم.

امشب شب یلداست و ایراین های برنامه های غذایی متنوعی در این شب دارند. یکی از برنامه ها، تهیه سوپ انار است. سوپ انار فقط مخصوص شب یلدا نیست و همیشه می توان آن را تهیه کرد. سوپ انار سوپ انار یکی از غذاهای مخصوص شب یلداست. در این مطلب طرز تهیه سوپ انار را آموزش می دهیم.

یکی از غذاهای خوشمزه و مخصوص شب یلدا سوپ انار می باشد که بسیار مقوی است و می تواند سیستم ایمنی بدن را در فصل های سرد سال قوی تر کند.

مواد لازم برای تهیه سوپ انار

مقدار مواد اولیه ذکر شده برای 4 نفر مناسب می باشد.

سوپ انار

طرز تهیه سوپ انار 

مرحله اول ( آماده سازی)

 ابتدا عدس را پاک کنید و سپس آن را با آب سرد شستشو دهید و درون ظرفی از آب ریخته تا خیس بخورد.

سپس برنج را پاک کنید و درون ظرفی قرار دهید تا خیس بخورد.

پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم

یک قابلمه مناسب را انتخاب کنید و 1 قاشق کره را اضافه کنید و روی شعله ملایم قرار دهید تا کره به خوبی آب شود و سپس پیاز های خرد شده را اضافه کنید و مقداری تفت دهید تا پیاز ها نرم شود و مقداری بپزد.

مرحله سوم

وقتی پیاز ها نرم شد 4 پیمانه آب را اضافه کنید و سپس عدس و برنج را آبکش کنید و به قابلمه اضافه کنید و سپس زردچوبه، نمک و فلفل را اضافه کنید و منتظر بمانید تا به جوش آید.

سوپ انار

مرحله چهارم

وقتی آب درون قابلمه جوشید شعله را کم کنید و درب قالبمه را بگذارید و 30 دقیقه منتظر بمانید تا برنج و و عدس به خوبی نرم شود.

مرحله پنجم

بعد از گذشت 30 دقیقه و نرم شدن عدس و برنج نوبت اضافه کردن آب انار تازه است و بعد از آن پیازچه، نعنا خشک و جعفری تازه را افزوده و اجازه دهید 10 الی 15 دقیقه دیگر بجوشد تا آماده شود.

مرحله ششم

تابه ای  را روی شعله قرار دهید و 1 قاشق کره باقیمانده را افزوده و بعد از آب شدن کره، کشمش را اضافه کنید و مقداری تفت دهید تا کشمش رنگش به طلایی بزند.

مرحله هفتم

وقتی سوپ انار جا افتاده شد شعله را خاموش کنید و با مقداری کشمش و دانه های انار تزیین کنید.

سوپ ها معمولاً به عنوان پیش غذا بر سر یفره آورده می شوند. سوپ انار را نیز می توانید به صورت پیش غذا میل کنید و از عطر و طعم خاص آن لذت ببرید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/45rwwq