پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/11/28 14:35
مشکل شنوایی
کد خبر: 37000

درمان مشکل شنوایی چیست ؟ | هشدار به کسانی که مشکل شنوایی دارند

جزئیاتی از مشکلات شنوایی و راه های درمان آن را در این صفحه بخوانید .

به گزارش رصدورزشی : مشکل شنوایی سوالاتی در مورد درمان آن به وجود آورده است در ادامه جزئیاتی از راه های درمان مشکلات شنوایی را می خوانید .

 افت حسی عصبی، شایع‌ترین نوع کم شنوایی است که در اثر آسیب به سلول‌های مویی در حلزون گوش ایجاد می‌شود؛ این وضعیت پیشرونده است زیرا در انسان و سایر پستانداران، سلول‌های مویی حلزون پس از از بین‌ رفتن یا آسیب‌دیدگی نمی‌توانند بازسازی شوند.

 افرادی که اغلب در معرض صداهای بلند هستند، مانند نوازندگان و کارگران ساختمانی، بیشترین خطر ابتلا به کم شنوایی حسی‌ عصبی را دارند اما به مرور زمان ممکن است هر فردی را تحت‌ تاثیر قرار دهد.

محققان در یک مطالعه جدید از مرکز پزشکی دانشگاه روچستر آمریکا، در حال کار بر روی شناسایی مکانیسم‌هایی هستند که ممکن است باعث بازسازی سلول‌های مویی حلزون شوند.

دکتر پاتریشیا وایت گفت: ما از کار قبلی خود می‌دانیم که بیان یک ژن رشد فعال به نام ERBB2 می‌تواند رشد سلول‌های مویی جدید (در پستانداران) را فعال کند اما به‌طور کامل دلیل آن را درک نکردیم.

این مطالعه خاص به رهبری دکتر جینگیوان ژانگ، نشان داد که فعال‌ کردن مسیر ژن رشد ERBB2 باعث ایجاد مجموعه‌ای از وقایع سلولی آبشاری می‌شود که از طریق آن سلول‌های پشتیبان حلزون شروع به تکثیر کرده و ایجاد سلول‌های مویی حسی جدید را فعال می‌کنند.

دکتر وایت گفت: این مطالعه جدید به ما می‌گوید که چگونه این فعال‌سازی اتفاق می‌افتد و پیشرفتی قابل توجه به سمت هدف نهایی تولید سلول‌های مویی حلزون جدید در پستانداران است.

این گروه از توالی‌یابی RNA تک سلولی در موش برای تجزیه‌وتحلیل سلول‌های دارای ژن رشد بیش از حد فعال (سیگنال‌دهی ERBB2) استفاده کردند. نتایج نشان داد که ERBB2 رشد سلولی را با تحریک بیان پروتئین‌های متعدد و ترویج میتوز؛ فرآیندی که طی آن یک سلول به دو سلول تقسیم می‌شود، افزایش داد.

نویسنده اول این مطالعه گفت: زمانی که ما این فرآیند را در موش‌های بالغ بررسی کردیم، توانستیم نشان دهیم که بیان ERBB2 باعث بیان پروتئین SPP1 می‌شود که برای فعال کردن CD44 و رشد سلول‌های مویی جدید ضروری است.

این کشف روشن کرده است که بازسازی تنها به مراحل اولیه توسعه محدود نمی‌شود. ما معتقدیم که می‌توانیم از این یافته‌ها برای تحریک بازسازی در بزرگسالان استفاده کنیم.

دکتر وایت گفت: ما قصد داریم این پدیده را بررسی کنیم تا مشخص کنیم که آیا می‌تواند عملکرد شنوایی را پس از آسیب در پستانداران بهبود بخشد یا خیر. این مطالعه در مجله Frontiers in Cellular Neuroscience منتشر شده است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/45r9z9