جمعه 07 اردیبهشت 1403 - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/11/06 03:00
قیمت دلار و سکه | قیمت دلار و سکه امروز | قیمت دلار و سکه پنجشنبه
کد خبر: 35968

قیمت دلار و سکه امروز پنجشنبه 6 بهمن ماه | پیشبینی قیمت ها در هفته آینده

در شرایط فعلی فعالان بازار معتقدند در صورتی که در روز جاری نرخ دلار کاهشی نشود و سکه محدوده ۲۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را حفظ کند این امر ممکن است موجب حرکت قیمت سکه به سمت نیمه کانال ۲۳ میلیون تومان شود.

مدت ها است که قیمت دلار و سکه با نوسانات زیادی همراه است و یکی از اصلی ترین دغدغه های مردم شده چک کردن ساعتی قیمت دلار و سکه در بازار. بعد از مدت ها افزایش قیمت نسبتا تثبیت شده بود ولی در شروع بهمن ماه باز هم با افزایش قیمت دلار و سکه آن هم به صورت نجومی همراه بوده ایم. قیمت دلار و سکه در یک بازه قیمتی عجیب مدام در حال تغییر است. اما افزایش قیمت دلار و سکه تا کجا قرار است پیش برود؟

 

 آخرین قیمت انواع طلا و ارز در پایان روز معاملاتی گذشته به شرح زیر است:

۱. هر گرم طلای ۱۸ عیار به ۲۰,۳۶۵,۰۰۰ ریال رسید.

۲. انس جهانی طلا به ۱,۹۳۷ دلار رسید.

۳. قیمت هر عدد سکه امامی به ۲۳۳,۹۶۰,۰۰۰ ریال رسید.

۴. هر عدد سکه بهار آزادی به ۲۲۳,۰۳۰,۰۰۰ ریال رسید.

۵. هر عدد نیم‌سکه به قیمت ۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع‌سکه به قیمت ۹۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی به قیمت ۵۱,۰۰۰,۰۰۰ ریال رسید.

۶. قیمت هر دلار آمریکا به ۳۹۳,۷۶۲ ریال رسید؛ همچنین قیمت هر یورو به ۴۷۴,۵۸۰ ریال و قیمت هر پوند به ۵۳۶,۸۷۰ ریال رسید.

قیمت سکه در نیمه اول معاملات نقدی روز گذشته در سرازیری قرار گرفت و به سمت پایین حرکت کرد.

برگشت سکه به کانال ۲۲

سایت اتحادیه طلا و ارز روز گذشته اعلام کرد فلز زرد رنگ داخلی کانال ۲۳ میلیون تومان را از دست داد و تا سطح ۲۲ میلیون و ۲۹۵ هزار تومان عقب نشینی کرده بود. این درحالی بود که در روزهای گذشته سکه بازان قیمت ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را هم در کارنامه خود ثبت کرده بودند.

اما روز گذشته چرا قیمت سکه به کانال ۲۲ میلیون تومان برگشت؟ 

بررسی های به عمل آمده از هسته مرکزی بازار نشان می دهد در نیمه اول معاملات نقدی دیروز قیمت دلار وارد فاز نزولی شده بود و همین امر باعث شد در واکنش به این امر آرایش نزولی به خود بگیرند.

کامبک قیمت دلار و سکه

در نیمه دوم معاملات دیروز قیمت دلار نسبت به نیمه اول روز بالاتر معامله شد. در واقع نرخ دلار رنج شد و همین امر موجب شد سکه هم رنج شود.به عبارت دیگر عصر دیروز معامله گران شاهد کامبک قیمت دلار و سکه بودند.

پیش بینی قیمت سکه امروز

در شرایط فعلی فعالان بازار معتقدند در صورتی که در روز جاری نرخ دلار کاهشی نشود و سکه محدوده ۲۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را حفظ کند این امر ممکن است موجب حرکت قیمت سکه به سمت نیمه کانال ۲۳ میلیون تومان شود.

با این حال عده ای دیگر می گفتند اگر مرز مقاومتی ۲۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان از دست برود احتمال برگشت به کانال ۲۲ میلیون و سطح ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان هم محتمل خواهد بود.

تحلیل گران فنی باور دارند در صورتی که فلز گران بهای داخلی  بالای محدوده 22 میلیون و 800 هزار تومان باقی بماند، افزایشی ها بار دیگر قدرت خواهند گرفت. سکه امامی برای اینکه به مسیر نزولی برگردد، باید کف 22 میلیون تومان را از دست بدهد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3wz9mr