جمعه 07 اردیبهشت 1403 - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/10/29 04:19
شلوار لگ
کد خبر: 35327

فرق شلوار لگ با ساپورت چیست؟ | انواع شلوار لگ را بشناسید

از زمان ورود شلوار‌های لگ به دنیای مد حدود نیم قرنی می‌گذرد. لگ‌ها در دهه ۱۹۶۰ به شکل شلوار‌های چسبان با کمربند‌های بزرگ بودند که آن‌ها را همراه با کفش‌های پاشنه‌دار یا کفش‌های تخت مشابه کفش‌های مخصوص باله می‌پوشیدند. اما امروزه به حدی تنوع لگ‌ها بالا رفته که از آن‌ها برای موارد مختلفی استفاده می‌کنند. به گونه‌ای که امروزه پوشیدن انواع شلوار لگ در بین بانوان به شدت رایج شده است.

از زمان ورود شلوار‌های لگ به دنیای مد حدود نیم قرنی می‌گذرد. لگ‌ها در دهه ۱۹۶۰ به شکل شلوار‌های چسبان با کمربند‌های بزرگ بودند که آن‌ها را همراه با کفش‌های پاشنه‌دار یا کفش‌های تخت مشابه کفش‌های مخصوص باله می‌پوشیدند. اما امروزه به حدی تنوع لگ‌ها بالا رفته که از آن‌ها برای موارد مختلفی استفاده می‌کنند. به گونه‌ای که امروزه پوشیدن انواع شلوار لگ در بین بانوان به شدت رایج شده است.

حتی در برخی موارد دیده شده که شلوار‌های لگ را با ساپورت‌ها اشتباه می‌گیرند. در حالی که چنین نیست و این دو کاملاً با هم متفاوتند. اما شلوار لگ چیست؟ انواع لگ‌ها و تفاوت آن‌ها با ساپورت در چیست؟ هنگام خرید انواع لگ زنانه باید به چه نکاتی توجه کرد؟ ما در این مقاله هر آنچه را که باید درباره این نوع شلوار‌ زنانه بدانید برای شما عزیزان بازگو خواهیم کرد.

شلوار لگ چیست؟

احتمالاً شما نیز نام شلوار استرج به گوشتان خورده، این نامیست که در سال ۱۹۶۰ بر روی شلوار‌های لگ امروزی گذاشته شده بود. حتی همچنان بسیاری از افراد این نوع شلوار‌ها را با نام استرج می‌شناسند. این مدل شلوار‌ها از متریالی مانند: پنبه، پلی‌استر، نایلون و لیکرا تولید می‌شدند که انعطاف و کشسانی بالایی دارند. به مرور زمان جنس شلوار‌های استرج ضخیم‌تر و چسبان‌تر شدند که نام لگ را بر روی آن‌ها گذاشتند.

لگ‌ها ابتدا به منظور فعالیت‌های ورزشی مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما امروزه به دلیل تنوع بالا در طرح و مدل مصارف دیگری نیز دارند. از طرفی تنوع بالای لگ‌ها باعث شده نه تنها در فصول گرم سال، بلکه در زمستان، پاییز و بهار نیز بتوان از آن‌ها در هر مکانی استفاده کرد.

شلوار لگ چه تفاوتی با ساپورت دارد؟

شاید در ظاهر leggings شباهت‌هایی با ساپورت داشته باشند، اما در حقیقت این دو کاملاً از هم مجزا هستند. ساپورت‌ها در گروه شلوار‌های بسیار تنگ و چسبان و حتی جوراب شلواری ها قرار می‌گیرند که جنسی بسیار نازک و بدن نما دارند.

در حالی که لگ‌ها اصلاً بدن نما نیستند و جنسی ضخیم تر دارند. همچنین همه مدل‌های آن‌ها نه تنها چسبان نیستند، و انواع مختلفی دارند مانند: شلوار لگ راسته، شلوار لگ براق، شلوار لگ ورزشی، شلوار لگ چرم و …. و حتی می توانند در حد شلوارهای جذب گشاد باشند. با این حال در برخی طرح‌های امروزی نیز برای ایجاد تنوع ممکن است لگ‌هایی را مشاهده کنید که از کنار ران با تور تزیین شده باشند.

تفاوت لگ با ساپورت را همچنین می‌توان در کمر آن‌ها مشاهده کرد. ساپورت‌ها کمری کاملاً کشی دارند، در حالی که لگ‌ها دارای کمری و کمربند هستند. ساپورت‌ها را همچنین در گروه جوراب شلواری نیز قرار می‌دهند، در حالی که لگ‌ها شلوار محسوب می‌شوند.

انواع لگ زنانه

حال که با لگ و تفاوت آن با ساپورت آشنا شدید، به سراغ معرفی انواع لگ زنانه می‌رویم. لگ‌ها در گذشته به دلیل راحتی و خنکی بیشتر در فصل تابستان مورد استفاده قرار می‌گرفت. اما امروزه مدل‌هایی وارد بازار شده که مناسب فصل زمستان و دیگر فصول سال هستند. در ادامه با انواع لگ آشنا خواهید شد.

شلوار لگ براق

شلوار لگ براق دارای ظاهری صاف و شفاف هستند که از آن‌ها با عنوان لگ‌های غواصی نیز یاد می‌شود. این لگ‌ها چسبان و دارای کشسانی بالا هستند که ظاهری بسیار جذاب و شیک دارند.

لگ‌های طرح جین یا جگینگ

شلوار لگ

این نوع لگ‌ها ظاهری شبیه به شلوار‌های جین دارند اما با جنسی کاملاً متفاوت. لگ‌های طرح جین به دلیل متریالی که در تولید پارچه آن‌ها به کار برده می‌شود، بسیار راحت‌تر از جنس جین هستند. از این رو کسانی که با شلوار‌های جین اذیت می‌شوند، از این دسته لگ‌ها در استایل خود استفاده می‌کنند. قبل از صحبت درباره نوع دیگر شلوار لگ، در صورت تمایل پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله بهترین برند شلوار جین بزنید.

لگ‌های چرم

شلوار لگ

این لگ‌ها همان‌طور که از نامشان پیداست، از جنس چرم هستند. به همین دلیل معمولاً قیمت بالایی نسبت به سایر مدل‌ها دارند. این لگ‌ها بیشتر در فصل زمستان کاربرد دارند و یک استایل بسیار شیک و خاص را برای افراد ایجاد می‌کنند.

لگ‌های توری

شلوار لگ

برخی لگ‌ها به منظور زیبایی و تنوع در طرح و مدلشان، از قسمت ران یا ساق پا حالت توری و شبکه شبکه دارند. همین موضوع باعث شده تا از آن‌ها با نام لگ‌های توری یاد شود. این مدل شلوار‌ها زیبایی خاصی به اندام افراد می‌بخشد.

لگ‌های تا به تا

لگ‌های تا به تا به این شکل هستند که هر پای آن‌ها دارای طرح و رنگی متفاوت است. بسیاری از افراد که به طرح‌های خاص علاقه دارند، این مدل لگ‌ها را بیشتر می‌پسندند.

لگ ورزشی

لگ ورزشی گروهی دیگر از انواع لگ‌ها هستند که کشسانی بسیار بالاتری نسبت به سایرین دارند. به همین دلیل هنگام پوشیدن این لگ‌ها افراد می‌توانند همه حرکات ورزشی را به راحتی انجام دهند. یکی از ویژگی‌های بسیار مهم این شلوار‌ها جذب رطوبت بالا و گرفتن بوی بدن است. بنابراین هنگام ورزش بدن را خشک و خنک نگه می‌دارند. همچنین ضد بو و ضد میکروب هستند.

به لحاظ پزشکی نیز این لگ‌ها نقش مهمی در تسهیل جریان خون به رگ‌ها و بازگشت آن‌ها به قلب هنگام انجام حرکات ورزشی ایفا می‌کنند. خستگی عضلانی را کاهش و باعث تسکین درد بعد از انجام حرکات ورزشی سنگین می‌شوند. از طرفی به دلیل عملکرد بالای آن‌ها در گیرند‌های حسی عمقی، به حفظ تعادل بدن کمک بسیار زیادی می‌کند.

بنابراین کسانی که هنگام ورزش در ناحیه پا‌ها به ویژه مچ تجربه تورم دارند، استفاده از لگ ورزشی شدیداً به آن‌ها توصیه می‌شود. همچنین باعث بهبود اختلالات عصبی و مشکلات گردش خون خواهند شد. به همین دلیل علاوه بر زنان، مردان نیز از لگ‌های ورزشی استفاده می‌کنند.

شلوار لگ مردانه برای فصل تابستان بسیار ایده‌آل است. زیرا به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارد، انجام تمرینات ورزشی را راحت‌تر کرده و مانع از تعریق‌های آزاردهنده می‌شود.

لگ سه ربع

لگ‌های ورزشی علاوه بر نمونه‌های خیلی بلند، در سایز‌های خیلی کوتاه و متوسط نیز موجود هستند. بنابراین شما می‌توانید بر اساس سلیقه و راحتی خود از لگ‌های تا مچ پا گرفته تا بالای زانو تهیه کنید.

شلوار واید لگ چیست؟ تفاوت واید لگ یا لگ

شلوار لگ

تا اینجا هر مدل لگی که معرفی شد، از نوع جذب و چسبان بودند. اما واید لگ‌ها اینگونه نیستند. تفاوت واید لگ با لگ در میزان آزادی و گشادی آن‌ها است. واید لگ‌ها در واقع چیزی مابین دامن شلواری و شلوار بگ هستند که از ناحیه کمر و باسن جذب، اما هر چه به مچ پا نزدیک‌تر می‌شوند گشادتر هستند. گشادی این نوع لگ‌ها در قسمت پایین آن‌ها از شلوار‌ بگ بیشتر است که امروزه نیز بسیار مد شده‌اند.

نکاتی درباره انتخاب و خرید شلوار لگ

هنگام خرید شلوار‌های لگ باید نکات مهمی را در نظر بگیرید که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

لگی را انتخاب کنید که در آن احساس راحتی داشته باشید. به عنوان مثال رد کش کمر روی بدنتان نماند.

لگ‌های جذب و ورزشی باید کاملاً به بدن بچسبند. بنابراین جمع شدن پارچه و شل بودن آن به این معنی است که آن سایز مناسب شما نیست.

نکته بعدی بافت و جنس پارچه است. لگ‌های با کیفیت و درجه یک بخرید. زیرا عدم کیفیت لگ‌ها به جای راحتی، پای شما را بیشتر اذیت خواهد کرد. همچنین جنس‌های بی‌کیفیت با یکبار شستشو تغییر سایز داده و دیگر قابل استفاده نیستند.

جمع‌بندی

ما در این مقاله سعی کردیم به سؤال شلوار لگ چیست؟ به صورت کامل و جامع پاسخ دهیم. نکاتی که در این مقاله گفته شد رعایت آن‌ها بسیار ضرورت دارد. می‌توانید سؤالات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/48qzaw