جمعه 07 اردیبهشت 1403 - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/10/29 03:01
کمربند ایمنی
کد خبر: 35322

سه سوته کمربند ایمنی را باز کنید+ روش

مروری بر چند روش ساده برای بازکردن کمربند ایمنی قفل‌شده در هنگام سوانح رانندگی و آتش‌سوزی خودرو

کمربند ایمنی یک راهکار چندثانیه‌ای است که در هنگام بروز تصادف می‌تواند باعث عمر دوباره‌ شود، اما گاهی بعد از تصادف، راننده و سرنشین‌ها در شرایطی مانند آتش‌سوزی و... قرار می‌گیرند که باید به سرعت کمربندشان را باز و خودشان را از محیط دور کنند ولی در مواردی به دلیل جمع شدن خودرو یا شرایط خاصی پس از تصادف، کمربند ایمنی قفل می شود و در حالی که فرد باید برای فرار از آتش‌سوزی خودرو یا دلایل دیگری مثل خروج برای درمان، کمربند را باز کند، موفق به این کار نمی‌شود. از چند روز گذشته یک راهنمای تصویری درباره آزادکردن کمربند قفل‌شده در چنین شرایطی در فضای مجازی دست‌به دست می‌شود. در این مطلب از بهترین روش‌ها برای بازشدن کمربند در کوتاه‌ترین زمان ممکن خواهیم گفت.

روش اول: آزاد کردن اهرم

وقتی به خودرو ضربه شدیدی وارد می‌شود، کمربند کشیده و قفل می‌شود چون جای صندلی خودرو تغییر می‌کند. برای حل این مشکل ابتدا تا جایی که می‌توانید کمربند را از بدن خود یا فرد دور کنید و سپس با اهرم تنظیم موقعیت، صندلی خودرو را به عقب هدایت‌ یا ریل صندلی را آزاد کنید و به عقب هل بدهید تا کمربند ایمنی به راحتی از حالت قفل خارج‌شود. همچنین می‌توانید پشتی صندلی را به حالت خوابیده درآورید تا فضا و شانس بیشتری برای مانور دادن و رها کردن فرد داشته‌باشید. کاربری در واکنش به این روش نوشته بود: «اطلاع‌رسانی کنید شاید به وقتش جون یه نفر رو نجات داد».

روش دوم: بیرون آمدن از زیر کمربند

بیرون خزیدن از زیر کمربند ایمنی روش دیگری است که در زمان قفل شدن کمربند ایمنی به کار می‌آید. برای اجرای این روش، قسمتی از کمربند را که از روی قفسه سینه عبور می‌کند تا حد امکان به طرف جلو بکشید، سپس سر و بخش بالایی بدن خود را از زیر آن عبور دهید و کمربند را به پشت سر خود ببرید. بعد هم قسمتی را که از روی شکم عبور می‌کند، به طرف فرمان خودرو بکشید، سعی‌کنید بدن و پاهای خود را بالا بکشید و از زیر کمربند بیرون بیاورید. سپس از خودرو پیاده‌شوید و به دیگران در بازکردن کمربند کمک کنید.

روش سوم: استفاده از ابزار

ابزارهای همه‌کاره‌ امداد خودرو یکی دیگر از راه‌های رهایی از کمربند قفل‌شده در هنگام سوانح، واژگون‌شدن و آتش‌گرفتن خودرو است. در زمان خرید این ابزارها، باید دقت کنید که استانداردهای لازم را داشته باشد تا بتوانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن کمربند ایمنی را بدون آسیب‌رساندن به دیگران ببرید یا با چکش مخصوص شکستن شیشه خودرو وارد عمل شوید. البته باید در زمان نصب این ابزار درون خودرو توجه‌کنید که این وسایل حتما در دسترس قرار داشته باشد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4yjdgy